واکنش‌ها به رسیدن رونالدو به رکورد علی دایی

واکنش‌ها به رسیدن رونالدو به رکورد علی دایی

پس از اینکه کریستیانو رونالدو، کاپیتان کنونی تیم ملی پرتغال توانست با ثبت ۱۰۹ گل ملی، به عنوان آقای گل جهان در کنار علی دایی قرار بگیرد. بسیاری از رسانه‌ها ورزشی و طرفداران این ستاره فوتبالی به این موضوع واکنش نشان دادند. البته مهم‌ترین واکنش متعلق به صفحه رسمی فیفا بود.

کد خبر : ۹۵۲۸۲
بازدید : ۲۰۰۲
واکنش‌ها به رسیدن رونالدو به رکورد علی دایی
فرادید | تقریباً ۱۵ سال از آخرین گل ملی علی دایی می‌گذرد. گلی که در سال ۲۰۰۶ برابر کاستاریکا به دست آمد و در نهایت لقب بهترین گلزن بازی‌های ملی را برای دایی به ارمغان آورد. اما حالا با رسیدن تعداد گل‌های ملی کریستیانو رونالدو به ۱۰۹، این دو ستاره روی یک سکو قرار گرفتند. اتفاقی که در طول روز‌های اخیر واکنشی‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

به گزارش فرادید؛ در جریان برگزاری مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰، اواخر هفته گذشته پرتغال و فرانسه روبروی یکدیگر قرار گرفتند. گرچه در پایان بازی با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافت، اما کریستیانو رونالدو با زدن دو گل توانست به رکورد گل‌های علی دایی در بازی‌های تیم ملی برسد.

البته به نظر می‌رسد با توجه به پیش بینی سرمربی تیم ملی پرتغال از شرایط رونالدو و همراهی او با تیم، احتمالا در روز‌های آینده رکورد آقای گلی جهان به او خواهد رسید.

اما نکته جالب اینجاست که پس از رسیدن رونالدو به رکورد علی دایی، این دو ستاره واکنش‌های جالب و متواضعانه‌ای نشان دادند.

علی دایی بلافاصله پس از ۱۰۹ گله شدن رونالدو با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش به او تبریک گفت و به تحسین رونالدو پرداخت.

او در این رابطه نوشت: «تبریک به کریستیانو رونالدو. باعث افتخار من است که این موفقیت قابل توجه به رونالدو اختصاص دارد - قهرمان بزرگ فوتبال و یک انسان‌دوست دغدغه‌مند که الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر دنیا شده و روی زندگی‌شان تاثیر گذاشته است.»

در مقابل رونالدو نیز در پاسخ به علی دایی، به تحسین و تمجید از او پرداخت. کاپیتان تیم ملی پرتغال نیز در این باره نوشت: «قهرمانان واقعی برای همیشه قهرمان می‌مانند. من خیلی مفتخرم که چنین سخنان مهربانه‌ای از طرف یک الگوی بزرگ مثل شما (در مورد خودم) خواندم. ممنون علی دایی.»
در حال حاضر کریستیانو رونالدو و علی دایی ۱۰۹ گله هستند و هر دو عنوان آقای گلی جهان را به دوش می‌کشند.

واکنش‌ها به رسیدن رونالدو به رکورد علی دایی
واکنش‌ها به رسیدن کریستیانو رونالدو به رکورد گل‌های ملی علی دایی

پس از اینکه کریستیانو رونالدو، کاپیتان کنونی تیم ملی پرتغال توانست با ثبت ۱۰۹ گل ملی، به عنوان آقای گل جهان در کنار علی دایی قرار بگیرد. بسیاری از رسانه‌ها ورزشی و طرفداران این ستاره فوتبالی به این موضوع واکنش نشان دادند. البته مهم‌ترین واکنش متعلق به صفحه رسمی فیفا بود.

در این رابطه صفحه فدراسیون بین المللی فوتبال با انتشار تصویری از علی دایی و رونالدو -در حالی که یکدیگر را در آغوش گرفته اند- به رسیدن کاپیتان تیم پرتغال به رکورد گل‌های ملی علی دایی کاپیتان اسبق تیم ملی ایران پرداخت.

البته صفحه رسمی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ نیز با واکنش به این موضوع نوشت: بهترین گلزنان بین المللی تاریخ: علی دایی ۱۰۹ گل، رونالدو ۱۰۹ گل.

سایت مطرح گل نیز در این باره نوشت: «رونالدو با دو گلی که در بازی دیشب مقابل فرانسه به ثمر رساند به رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی رسید. او در ۱۷۶ بازی به این رکورد دست پیدا کرده است.»

پیرس مورگان مجری مشهور حوزه فوتبال نیز به این موضوع واکنش نشان داد. او صفحه اینستاگرامش نوشت: رونالدو حالا ١٠٩ گل به ثمر رسانده که او را در کنار علی دایی اسطوره فوتبال ایران به عنوان بهترین گلزن تاریخ قرار می‌دهد.»

در این میان، طرفداران فوتبالی و غیر فوتبالی علی دایی نیز در واکنش به رسیدن رونالدو به رکورد گل‌های ملی به تحسین دایی پرداخته اند. البته این واکنش‌ها به طرفداران محدود نمی‌شود و در این رابطه بسیاری از فعالان حوزه فوتبال نیز به تمجید از علی دایی پرداختند.

اما در مهم‌ترین واکنش‌ها فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی سرمربی استقلال و پرسپولیس در یادداشتی‌ها جداگانه به این موضوع واکنش نشان دادند. فرهاد مجیدی نوشت:» علی جان، تو مایه غرور این سرزمین هستی. هرگز به مردم پشت نکردی و همیشه همراه آن‌ها بودی. رکورد‌های ورزشی شکسته می‌شوند، اما تو تا ابد محبوب قلب ایرانیان باقی خواهی ماند.»

علاوه بر سرمربی سرخ آبی هاف عادل فردوسی پور نیز در پیامی ویدیویی به تحسین و تمجید از علی دایی پرداخته است. او گفته که به این اسطوره فوتبال ایران افتخار می‌کند. فردوسی پور در این ویدیو همچنین می‌گوید که چه تیم داشته باشد یا نه، چه عنوان داشته باشد یا نه، مایه افتخار مردم ایران است.

در این میان فدراسیون فوتبال ایران هم نوشت: «رکورد‌ها هیچ وقت جاودانه نمی‌مانند، اما آدم‌ها می‌توانند تا هیشه عزیز و سربلند باشند.»
واکنش‌ها به رسیدن رونالدو به رکورد علی دایی

رقبای سرسخت کریستیانو رونالدو

گرچه با رسیدن رونالدو به رکورد گل‌های ملی علی دایی، حالا راه برای آقای گل جهان شدن تنها با یک گل دیگر باز شده است. اما در این مسیر رقبای سرسختی در این راه او را دنبال می‌کنند. در حال حاضر علی مبخوت اسطوره ۳۰ ساله فوتبال امارات با ۷۶ گل ملی، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی با ۷۳ گل، سونیل چتری با ۷۴ گل با رونالدو رقابت می‌کنند.

البته این در حالی است که سرمربی تیم ملی پرتغال امیدوار است که رونالدو حداقل تا دو سال آینده برای کشورش توپ بزند.

فرناندو سانتوس معتقد است که کریستیانو رونالدو حداقل می‌تواند ۲۰ یا ۳۰ گل دیگر بزند.

او در این رابطه گفته که «من فکر نمی‌کنم که گلزنی و رکورد شکنی عملکرد او را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین به نظر من او می‌تواند ۲۰ یا ۳۰ گل دیگر نیز به ثمر برساند.»

در این میان ایرانی‌ها نیز امیدوارند که سردار آزمون، ستاره ۲۶ ساله تیم ملی ایران بتواند در سال‌های آینده لقب آقای گلی جهان را به دست آورد. او در حال حاضر ۵۵ بازی ملی برای ایران انجام داده و در این بازی‌ها ۳۷ گل به ثمر رسانده است.
۰
نظرات بینندگان
  • پیمان اردبیل ارسالی در

    گلهای رونالدو کجا و گلهای دایی کجا...مالدیو کجا فرانسه کجا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید