دهمین رشد متوالی شاخص بورس

دهمین رشد متوالی شاخص بورس

به این ترتیب این نماگر بورسی روز گذشته با رشد ۷/ ۰ درصدی (۴/ ۸ هزار واحدی) روی عدد یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد قرار گرفت.

کد خبر : ۹۵۵۲۹
بازدید : ۴۱۴۹

آخرین روز معاملاتی هفته با سبزپوشی نماگر‌ها در دو بازار بورس و فرابورس پایان یافت. بر این اساس با پایان معاملات چهارشنبه شاخص کل بورس دهمین رشد متوالی خود را ثبت کرد که این رشد ۱۰ روزه از اردیبهشت ۹۹ تاکنون از لحاظ تعداد روز تکرار نشده بود.

به این ترتیب این نماگر بورسی روز گذشته با رشد ۷/ ۰ درصدی (۴/ ۸ هزار واحدی) روی عدد یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد قرار گرفت. علاوه بر بزرگان بورسی، افزایش تقاضا در نماد‌های کوچک‌تر، شاخص کل هموزن را نیز با رشد ۴۳/ ۰ درصدی (۶/ ۱ هزار واحد) همراه کرد.

شاخص کل فرابورس نیز به مثابه شاخص کل بورس، رشد حدود ۷/ ۰ درصدی را تجربه کرد و روی سطح ۱۸ هزار و ۸۷ واحد ایستاد. در این بین سه نماد بورسی «شستا»، «پارس» و «شتران» و سه نماد فرابورسی «زاگرس»، «آریا» و «شگویا» بیشترین سهم را در رشد دو نماگر اصلی بورس و فرابورس داشتند.

برخلاف چند روز گذشته که نوعی احتیاط در میان معامله‌گران وجود داشت و این امر منجر به بی‌توجهی اهالی بازار سهام به بهای ارز و نوسان نماگر‌ها در محدوده‌ای مشخص شده بود، دیروز با رشد بهای دلار و افزایش همزمان قیمت‌های کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی، معامله‌گران گام مطمئن‌تری برداشتند.
به طوری که شاخص کل بورس بالاخره توانست از مرز یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد عبور کند. از طرفی ارزش بازار پس از ۵۸ روز کاری (از ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ تاکنون) از ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفت. همچنین روز گذشته در جریان معاملات خرد بورسی سهامی به ارزش ۴۷۱۸ میلیارد تومان و در معاملات خرد فرابورسی سهامی به ارزش ۱۷۴۹ میلیارد تومان میان سهامداران جابه‌جا شد.

حقیقی‌ها مجددا به میدان بازگشتند

در جریان معاملات روز چهارشنبه، سهامداران خرد بار دیگر عنان معاملات را به دست گرفتند و مالکیت‌های سهام را از آن خود کردند. براین اساس روز گذشته ۶۹ میلیارد تومان از پرتفوی سهامداران حقوقی به سبد سهامی سهامداران حقیقی منتقل شد.
«محصولات شیمیایی» و «چندرشته‌ای صنعتی» دو گروه با بیشترین میزان خرید توسط سهامداران خرد بود. در مقابل حقوقی‌ها به خرید سهام از دو گروه «بانک» و «فلزات اساسی» گرایش بیشتری نشان دادند.
ارزش کل بورس تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید