اینفوگرافی/ میزان محافظت بدن، پس از دریافت اولین دوز واکسن کرونا

اینفوگرافی/ میزان محافظت بدن، پس از دریافت اولین دوز واکسن کرونا

در ایالات متحده، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه کرده اند که دوز دوم واکسن فایزر ۲۱ روز پس از تزریق اولین دوز و دوز دوم واکسن مدرنا نیز ۲۸ روز پس از اولین دوز برای، با فاصله حداکثر شش هفته باید تزریق شود.

کد خبر : ۹۵۶۳۸
بازدید : ۳۶۳۹
فرادید | ایالات متحده استفاده واکسن را از واکسن‌های «مُدرنا» و «فایزر» را مجاز دانسته است، در حالی که انگلیس واکسن‌های «فایزر» و «آسترازنکا» که توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده است را مجاز دانسته است. هر دو کشور واکسن «جانسون و جانسون» را که یک دوز است، مجاز دانسته اند.

انگلستان دوز دوم واکسن‌ها را به مدت ۱۲ هفته به تاخیر می‌اندازد تا بتواند اکثر افراد را از دوز اول واکسن بهره‌مند سازد. در ایالات متحده، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه کرده اند که دوز دوم واکسن فایزر ۲۱ روز پس از تزریق اولین دوز و دوز دوم واکسن مدرنا نیز ۲۸ روز پس از اولین دوز برای، با فاصله حداکثر شش هفته باید تزریق شود.

داده‌های مربوط به میزان خوبِ عملکرد واکسن‌ها پس از یک نوبت مشخص نشده است؛ این به تعداد جامعه آماری و زمان اندازه گیری آن بستگی دارد. استفان ایوانز، استاد آمار پزشکی در مدرسه بهداشت و طب گرمسیری لندن و عضو سابق کمیته ایمنی دارو در آژانس دارو‌های اروپا، به Insider کمک کرد تا داده‌ها را تجزیه کند.

ایوانز گفت داده‌ها و آمار‌های سازمان دارو و غذا در این باره، بهترین داده‌های موجود است. این مقدار محافظت از هر واکسن بر اساس این داده‌ها است.
اینفوگرافی/ میزان محافظت بدن، پس از دریافت اولین دوز واکسن کرونا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید