انفجار مهیب در دریای خزر

انفجار مهیب در دریای خزر

در پی انتشار ویدئو‌هایی از یک انفجار مهیب در میدان گازی جمهوری آذربایجان در دریای خزر، مقامات این کشور ادعا کردند که این پدیده وقوع گل‌فشان بوده است.

کد خبر : ۹۵۶۶۴
بازدید : ۲۷۹۵

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره بروز یک انفجار قوی و آتش سوزی در آب‌های ساحلی باکو در جمهوری آذربایجان، منابع دولتی از فوران گل فشان در این منطقه خبر داده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان دهند بلند شدن یک ستون از آتش و دود در میانه دریا در نزدیکی ساحل باکو است.

پیش تر، کمیته دفاع از حقوق کارگران صنعت نفت جمهوری آ‌ذربایجان و بعضی از منابع خبری از آتش سوزی در تاسیسات اکتشاف گاز جزیره قوم در میدان گازی امید در دریای خزر خبر داده بودند. زمان بروز حادثه نه و نیم شب یکشنبه اعلام شده است.

شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان، سوکار، در بیانیه‌ای از سالم بودن تاسیسات این شرکت خبر داده است.

میدان گازی امید در دریای خزر یکی از میادین اصلی گاز آذربایجان می‌باشد این میدان در ۷۵ کیلومتری باکو قرار گرفته است عملیات اکتشاف این میدان در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت سوکار شروع شد. ذخیره این میدان ۲۰۰ میلیارد متر مکغب گاز طبیعی و ۴۰ میلیون تن میعانات گازی می‌باشد.

ابراهیم احمداف، سخنگوی این شرکت گفت: هیچ حادثه‌ای در میدان‌های نفت و گاز دریایی رخ نداده است و فعالیت تاسیسات سوکار به حالت طبیعی در حال انجام است.

همزمان، وزارت محیط زیست و مرکز زلزله نگاری جمهوری آذربایجان از فوران یک گل فشان به عنوان علت بروز انفجار نام برده اند، اما توضیحی درباره علت انفجار و آتش سوزی ارائه نشده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید