تمام حاشیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۰

تمام حاشیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۰

علاوه بر جنجال داوطلبان با سازمان سنجش بر سر لو رفتن سوالات کنکور سراسری، تعدادی از معلمان و داوطلبان مدعی اند که سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰ غیر استاندارد و خارج از کتب درسی طرح شده است.

کد خبر : ۹۵۶۷۰
بازدید : ۵۱۷۴
فرادید | کنکور سراسری ۱۴۰۰ همچون سال‌های گذشته با حواشی و جنجال همراه بود. داوطلبان مدعی‌اند که بخشی از سوالات طرح شده در کنکور امسال با کتب درسی همخوانی ندارد. از سوی دیگر رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی نیز شائبه فروش سوالات و تقلب گسترده را مطرح کرده اند.

به گزارش فرادید؛ ساعاتی پس از پایان کنکوری سراسری، داوطلبان با انتشار تصاویری از یک کانال تلگرامی، مدعی شدند که سوالات کنکور لو رفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اشاره داوطلبان به کانال «کلید مئدیا» بوده است.

البته این کانال تلگرامی علاوه انتشار تصاویر منتسب به سوالات کنکور سراسری، پاسخ آن‌ها را هم منتشر کرد.

سخنگوی سازمان سنجش در پاسخ به این ادعا و بدون اشاره به کانال «کلید مئدیا» گفته که تصاویر منتشر شده از سوال‌های کنکور، قلابی است و تنها عکس منتشر شده مربوط به دروس عمومی گروه علوم تجربی است که توسط یک داوطلب پسر در یکی از حوزه‌های امتحانی شهر تهران با تلفن همراه خود تصویربرداری کرده و به یکی از کانال‌هایی که عضو بود، ارسال کرد.

فاطمه زرین آمیزی می‌گوید که بعد از ۱۵ دقیقه این فرد دستگیر و از ارسال عکس دروس اختصاصی این رشته جلوگیری شد و این فرد هم در همان روز به مراجع قضایی تحویل داده شد.

در این میان رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا نیز از دستگیری بیش از ۲۰ نفر از کسانی که اقدام به فروش سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در فضای مجازی می‌کردند، خبر داد.
جنجال‌های کنکور سراسری ۱۴۰۰

بلوای غیر استاندارد بودن سوالات کنکور!

علاوه بر جنجال داوطلبان با سازمان سنجش بر سر لو رفتن سوالات کنکور سراسری، تعدادی از معلمان و داوطلبان مدعی اند که سوالات غیر استاندارد و خارج از کتب درسی طرح شده است.

در این رابطه یکی از داوطلبان رشته تجربی، با انتشار تصویر سوال شماره ۱۴۸ درس ریاضی، مدعی شده که این سوال همان سوال شماره ۱۵ دوره دکتری امسال بوده است.

محمدرضا سیدصالحی، سرپرست حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز این مسئله را تایید کرده است.

او می‌گوید که برخی سؤالات کنکور در درس ریاضی دارای اشکالاتی است و حتماً در این باره گزارشی تهیه خواهیم کرد.

البته پس از بالاگرفتن انتقادها، پای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم به بلوا باز شد.

در این رابطه رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفته که «برای بسیاری از داوطلبان میزان سختی سئوالات کنکور تعجب آور بود. علاوه بر این طبق گفته داوطلبان و برخی اساتید و همچنین بر خلاف تاکید مسئولان ارشد وزارت علوم، سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش بین محتوای کتب درسی و سوالات طراحی شده هیچ تناسبی وجود نداشت که باید دلیل این موضوع روشن شود.»

او وعده داده که کمیسیون آموزش مسائل و حواشی برگزاری کنکور ۱۴۰۰ را در نشست آینده خود مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.
جنجال‌های کنکور سراسری ۱۴۰۰

ماجرای داوطلب باردار و برخورد عجیب مدیر حوزه آزمون!

حاشیه‌های آزمون سراسری ۱۴۰۰ تنها به ادعای تقلب و سوالات غیر استاندارد ختم نمی‌شود. اخیرا ویدیوی میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن داوطلب باردار مدعی برخورد زننده مدیرحوزه آزمون است.

او در این ویدیو می‌گوید که من را به خاطر آنژیوکتم از جلسه بیرون آوردند و گفتند که باید بگردیمت! مسئول بهداشت آنجا آمد و نسخه من را تایید کرد و گفت باید سرم بزند به خاطر همین است که آنژیوکت به دستش وصل است. اما مدیر مدرسه برخورد خیلی بدی کرد.

این داوطلب همچنین گفته که «داخل گوشیم را گشت، گفتم اشکال ندارد. داخل کفشم را گشت، گفتم اشکالی ندارد. جیب‌هام را گشت، گفتم اشکالی ندارد. جلوی آن همه آدم هنوز در را نبسته بودند و همه ننشسته بودند که جلوی همه گفت مانتویت را باز کن. مانتویم را باز کردم. بلوزم را زد بالا که مثلا مرا تفتیش کند و می‌گفت جزو قوانین است! گفتم کدام قانونی اجازه می‌دهد تن زن حامله را اینجوری بلرزانی؟!»

البته او مدعی است که پس از جلسه از مدیرحوزه گلایه کرده و با توهین و واکنش تند مدیرحوزه آزمون روبرو شده است.

با این حال رئیس آموزش و پرورش منطقه یک تهران، در پاسخ به رسانه‌ها گفته که «این مسئله در دست بررسی است و ماجرا مربوط به حراست است.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید