ورود شورای عالی امنیت ملی به قطعی برق

ورود شورای عالی امنیت ملی به قطعی برق

شرکت توانیر با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی دستور توقف فعالیت دریافت برق کارخانجات فولاد و سیمان از شبکه برق را به شرکت‌های توزیع برق نیروی برق و شرکت‌های برق منطقه‌ای ابلاغ کرد.

کد خبر : ۹۵۷۱۳
بازدید : ۲۷۳۱

در پی خاموشی‌های اخیر که عمدتاً به دلیل ناترازی در مصرف و تولید برق است، وزارت نیرو با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، به شرکت‌های برق منطقه‌ای و همچنین شرکت‌های توزیع نیروی برق مأموریت داد تا فعالیت برق مشترکان فولادی و سیمانی را متوقف کنند.

بر اساس این مصوبه، شرکت‌های برق منطقه‌ای و استان‌ها موظفند ابتدا هشدار‌های لازم را به مشترکان فولادی و سیمانی مبنی بر کاهش مصرف برق دریافتی از شبکه تا ۱۰ درصد دیماند مصرفی که معادل توقف فرآیند اصلی از فعالیت این کارخانجات است را ابلاغ کرده و در صورت عدم همکاری این شرکت‌های تولیدی، برق مشترکان فولادی و سیمانی به طور کامل قطع شود.

البته اکثر فولادسازان نیروگاه اختصاصی دارند و برق خود را از نیروگاه‌های خود تأمین می‌کنند و مشمول این دستورالعمل نخواهند شد.

قطعی‌های مکرر برق در نقاط مختلف کشور با واکنش‌های اعتراضی مردم روبه رو شده است. در همین راستا امروز حسن روحانی رییس جمهور از مردم عذرخواهی کرد و رییس قوه قضائیه نیز به دادستان کل کشور دستور پیگیری ماجرا را داد.
دستور توقف فعالیت کارخانه سیمان
همچنین امروز در دیدار وزیر نیرو با رئیس جمهور منتخب، ابراهیم رئیسی ابراز نگرانی جدی خود نسبت به مشکلات قطعی برق برای مردم و صنوف را اعلام کرد.

رییسی نیز در این دیدار با ابراز نگرانی جدی از قطعی فراگیر برق در روز‌های اخیر و مشکلات عدیده‌ای که بواسطه آن برای زندگی روزمره مردم و صنوف مختلف ایجاد شده، نسبت به لزوم رفع مشکلات پیش آمده تاکید کرد و درباره اقدامات این وزارتخانه برای عدم تداوم این وضعیت و تامین برق مورد نیاز کشور، گزارش خواست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید