هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۷

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۷

بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی ایران، امروز 17 تیرماه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی به نوار شمالی کشور به‌تدریج دمای هوا در این مناطق حدود ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

کد خبر : ۹۵۷۷۷
بازدید : ۳۵۱۶
فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران از امروز ۱۷ تیرماه و طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

از امروز تا شنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی به نوار شمالی کشور به‌تدریج دمای هوا در این مناطق حدود ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

امروز و فردا رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات رشته کوه البرز، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید؛ همچنین شنبه و یکشنبه در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و دوشنبه در شرق دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پدیده غالب خواهد بود.

طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شرق و جنوب شرق فارس رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گردوخاک طی پنج روز آینده در نوار شرقی به‌ویژه منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از امروز تا شنبه در بخش‌هایی از استان سمنان، جنوب تهران، البرز، قزوین، شرق اصفهان، یزد، قم، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور وزش باد شدید مورد انتظار است که در مناطق مستعد احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی نیز وجود دارد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: طی سه روز آینده دریای خزر و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز شنبه صاف تا قسمتی ابری و گاهی همرا با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه دمای ۲۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان‌های کشور هستند.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید