مرگ عجیب و مشکوک پرندگان در آمریکا

مرگ عجیب و مشکوک پرندگان در آمریکا

بسیاری از این پرندگان در حال مرگ با تورم و ترشحات چشم پیدا شده‌اند. برخی از آن‌ها به نظر می‌رسد که در بلند کردن سر خود مشکلی دارند، این نشان دهنده تورم در سر است. آن‌ها همچنین علائم عصبی مانند لرزش، گمراهی، پرواز نامنظم و عدم تعادل را نیز دارند.

کد خبر : ۹۵۷۹۳
بازدید : ۵۱۳۰
فرادید | در روزهای اخیر تعداد زیادی از پرندگان آواز خوان به طرز مرموزی در سراسر منطقه میانه اقیانوس اطلس و ایالات متحده آمریکا در حال مرگ هستند که سبب نگرانی‌های بسیاری شده است.

به گزارش فرادید؛ بسیاری از آن‌ها با تورم و ترشحات چشم پیدا شده‌اند. برخی از آن‌ها به نظر می‌رسد که در بلند کردن سر خود مشکلی دارند، این نشان دهنده تورم در سر است. آن‌ها همچنین علائم عصبی مانند لرزش، گمراهی، پرواز نامنظم و عدم تعادل را نیز دارند.

از ماه مه بیش از ۲۸۰ پرنده بیمار یا مرده تنها در ایندیانا پیدا شده است. گونه‌های آلوده شامل جیس‌های آبی، گراکل‌های معمولی، روباه‌های آمریکایی، کاردینال‌های شمالی و سار‌های اروپایی در ایالت‌هایی مانند اوهایو، کنتاکی، پنسیلوانیا، ویرجینیا، ویرجینیای غربی، مریلند و واشنگتن دی سی هستند.

آزمایشات سم شناسی و کالبد شکافی تاکنون هیچ پاسخ قطعی ارائه نداده است، اما برخی از علت‌های معمول مانند ویروس آنفلوانزای مرغی، ویروس نیل غربی و سالمونلا را رد شده‌اند.
مرگ مشکوک پرندگان در ایالات مختلف آمریکا و مشخص نبودن دلیل آن
لیزا مورفی، دامپزشک دانشگاه پنسیلوانیا گفته است: «با گسترش این مسئله، این موضوع به یک معما پیچیده تبدیل شده است. هیچ بیماری یا عامل بیماری از بین نمی‌رود. به نظر می‌رسد این چیزی منحصر به فرد و غیر معمول است.»

با این حال آزمایشات بیشتری در حال انجام است.

آلیسین ژیلت، پرنده شناس، اداره منابع طبیعی ایندیانا، در یک نشست خبری گفت: این مانند «تلاش برای یافتن یک سوزن در انبار کاه است».

علت این بیماری هرچه باشد، به نظر می‌رسد پرندگان جوان، بیشتر به آن حساسند.

جنیفر توسیت، رئیس کنترل حیوانات در آرلینگتونِ ویرجینیا میگوید: «اخیراً چهار جوجه جغد که در حالت نامتعادلی پیدا شده‌اند، باعث نگرانی ساکنین منطقه شده است. چشمان آن‌ها بسته شده بود و در وضعیتی بی حال و بی ثبات قرار داشتند.»
مرگ مشکوک پرندگان در ایالات مختلف آمریکا و مشخص نبودن دلیل آن
سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) در به روزرسانی اعلام کرد: «اگر با پرندگان بیمار یا مرده روبرو شدید، برای آگاهی بیشتر و کمک به آن‌ها، با آژانس حفاظت از حیات وحش ایالت یا منطقه خود تماس بگیرید.»

آژانس و دیگر کارشناسان حیات وحش و حیوانات از مردم می‌خواهند که از حیوانات خانگی خود محافظت کنند، از دست زدن به پرندگان بدون محافظت - مانند کیسه پلاستیکی - و جلوگیری از تغذیه و تهیه حمام آب برای پرندگان در حالی که این بیماری ادامه دارد، جلوگیری می‌کنند، زیرا این فعالیت‌ها می‌تواند به گسترش آن کمک کند.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) توصیه می‌کند: «فیدر‌ها و حمام پرندگان را با ۱۰ درصد محلول سفید کننده (یک قسمت سفید کننده مخلوط با ۹ قسمت آب) تمیز کنید، با آب بشویید و بگذارید تا در هوا خشک شود.»

این تنها رویداد تلف شدن پرندگان در ایالات متحده نیست که سبب نگرانی‌ها شده است. سال گذشته نیز ده‌ها هزار پرنده آوازخوان، از جمله در نیومکزیکو، کلرادو، تگزاس، آریزونا و نبراسکا به دلیل گرسنگی تلف شدند.

دانشمندان گمان می‌کنند که این امر ناشی از هوای سرد بی دلیل مرتبط با بحران آب و هوا باشد - بیشتر پرندگان گرسنه، حشره خوار بودند.

خبر خوب این است که به نظر می‌رسد تعداد پرندگان بیمار در منطقه واشنگتن که اولین بار این بیماری مرموز گزارش شد، در حال فروکش است.
منبع: ScienceAlert
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید