همه چیز درباره آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش

همه چیز درباره آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش

بررسی‌ها نشان می‌دهد که معلمین حق التدریس، آموزشیاران نهضت سواد آموزی و مربیان پیش دبستانی، پس از حضور در دوره‌های مهارت آموزی، باید در امتحانات پایان دوره شرکت کنند. چنانچه مهارت آموزان، نمره‌های مدنظر وزارت آموزش و پرورش را در این امتحانات کسب نکنند، متعاقباً امکان دریافت حکم استخدامی توسط وزارت آموزش و پرورش را پیدا نخواهند کرد.

کد خبر : ۹۵۸۳۲
بازدید : ۴۳۶۵
فرادید | وزارت آموزش و پرورش قرار است که وضعیت معلمان حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی را از طریق طرح مهارت آموزی مشخص کند. همچنین تکلیف نیرو‌های نهضت سوادآموزی جامانده از سال گذشته، نیرو‌های طرح امین و مربیان قرآنی نیز از طریق آزمون داخلی در ۲۵ تیرماه مشخص خواهد شد.

به گزارش فرادید؛ البته برگزاری آزمون داخلی ۲۵ تیرماه، مشروط به موافقت ستاد ملی کرونا است. اما آخرین خبر‌ها حاکی از آن است که تاکنون مجوزی برای برگزاری این آزمون از سوی ستاد ملی کرونا صادر نشده است.

با این وجود، اگر در روز‌های آینده مجوز از سوی ستاد ملی کرونا صادر شد، داوطلبان می‌توانند از سه شنبه ۲۲ تیر با مراجعه به سایت سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

در غیر این صورت وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای زمان برگزاری آزمون مشمولان استخدامی نهضت سوادآموزی طرح امین و مربیان قرآنی را به اطلاع مشمولان خواهد رساند.

همه چیز درباره آزمون استخدام آموزش و پرورش
ثبت نام مهارت آموزی چگونه است؟

این دوره از مهارت آموزی که متعلق به مشمولین قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزش معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش است، تا ساعت ۱۲ شنبه ۱۹ تیرماه فرصت ثبت نام دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که به دو روش غیر حضوری و حضوری می‌توان در دوره مهارت آموزش شرکت کرد. البته ثبت نام حضوری تنها از کسانی به عمل خواهد آمد که اقدام به ثبت نام غیرحضوری کرده باشند.

در نخستین اقدام طبق اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش پذیرفته‌شدگان باید برای اطلاع از محل آموزش دوره مهارت‌آموزی خود و ثبت‌نام غیرحضوری به نشانی hr.cfu.ac.ir مراجعه کنند.

در این مرحله باید در قسمت «پذیرش مهارت آموزان»، «کد داوطلبی» و «کد ملی» را وارد کنند و با ورود به سامانه، در این صفحه علاوه بر مشاهده مشخصات و رشته، استان و پردیس یا مرکز، محل آموزش خود را که یکی از پردیس‌ها یا مراکز دانشگاه فرهنگیان در کل کشور است، مشاهده کنند و فرایند بارگذاری مدارک و ثبت نام غیرحضوری خود را تا انتها ادامه دهند.

پس از آن، پذیرفته شدگان بعد از مشخص شدن استان و پردیس محل آموزش و ثبت‌نام غیرحضوری، باید به سایت دانشگاه فرهنگیان استان محل آموزش خود مراجعه کنند. (به عنوان مثال مهارت‌آموزان استان آذربایجان شرقی باید در یکی از موتور‌های جستجو، سایت «مدیریت امور پردیس‌های استان آذربایجان شرقی- دانشگاه فرهنگیان» را جستجو و به این سایت مراجعه کنند.)

اطلاعیه‌ها و برنامه‌های مربوط به دوره مهارت‌آموزی در هر استان روی سایت دانشگاه فرهنگیان همان استان موجود است. شماره تلفن و آدرس محل آموزش مهارت‌آموزان در این سایت برای پاسخگویی حضوری و یا تلفنی مشخص شده است.

همه چیز درباره آزمون استخدام آموزش و پرورش
چه مدارکی برای ثبت نام نیاز است؟

براساس اطلاعیه شماره ۲ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، مهارت آموزان سری سوم باید پیش از ثبت نام مدارک لازم از جمله ۱- اسکن کلیه صفحات شناسنامه.۲- اسکن پشت و روی کارت ملی. ۳- اسکن عکس پرسنلی زمان ثبت نام در آزمون استخدامی.۴- اسکن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت (برای برادران). ۵- اسکن آخرین مدرک تحصیلی. ۶. اسکن گواهی ICDL (درصورت دارا بودن)، ۷. اسکن گواهی روخوانی و روان خوانی قرآن (درصورت دارا بودن) را تهیه کنند.
با این حال اگر مهارت آموزی نتواند در فرصت اعلام شده و براساس همه موارد مطرح شده در اطلاعیه های شماره ۲، وارد سایت ثبت نام شود احتمالا از طرف وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان معرفی نشده است.

شرط استخدام معلمین حق التدریس، آموزشیاران نهضت سواد آموزی و مربیان پیش دبستانی چیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که معلمین حق التدریس، آموزشیاران نهضت سواد آموزی و مربیان پیش دبستانی، پس از حضور در دوره‌های مهارت آموزی، باید در امتحانات پایان دوره شرکت کنند. چنانچه مهارت آموزان، نمره‌های مدنظر وزارت آموزش و پرورش را در این امتحانات کسب نکنند، متعاقباً امکان دریافت حکم استخدامی توسط وزارت آموزش و پرورش را پیدا نخواهند کرد.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش پودمان اول این دوره مهارت آموزی، به دلیل شرایط حال حاضر کشور و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، به صورت الکترونیکی (آنلاین و آفلاین) برگزار می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید