۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید

۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید

«بهترین روش خریداری قهوه آسیاب‌شده و آماده است.» بعضی اوقات لازم است که از فواید پیشرفت صنایع غذایی استقبال کنید که قهوه آسیاب‌شده یکی از بهترین‌های آن است. سیل می‌گوید، آسیاب او بدترین قهوه‌های دنیا را تهیه می‌کند.» او از قهوه‌آسیاب‌کن برای آسیاب کردنِ هل و بعضی از ادویه‌ها استفاده می‌کند.

کد خبر : ۹۵۸۷۷
بازدید : ۲۴۶۶۷
فرادید | آشپزخانۀ خانه ژاکوب کندی، سرآشپزی که در لندن زندگی می‌کند، پر از چیز‌هایی است که او به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کند. او می‌گوید: «اعتراف می‌کنم که بدترین فرد [در این زمینه]هستم. من همیشه ابزارک‌هایی را می‌خرم که حتی یکبار هم از آن‌ها استفاده نمی‌کنم.»

به گزارش فرادید، کندی در این عادت تنها نیست. نظرسنجی‌ای که سال گذشته توسط یک وبسایت در انگلستان انجام شد، نشان داد که ۴۱‌درصد از افرادی که طاجین (نوعی ماهی‌تاپه گلی که بومی مناطق آفریقایی است) خریداری می‌کنند، حتی یکبار هم از آن استفاده نمی‌کنند. آبمیوه‌گیری، اسپیرالایزر (نوعی ابزار آشپزخانه که مواد غذایی مانند خیار و هویج را به شکل رشته‌ای خرد می‌کند) و تابه‌های وافل، در زمره ابزار‌هایی هستند که در آشپزخانه‌ها خاک می‌خورند. این نظرسنجی نشان داد هر خانواده متوسط انگلیسی ابزار‌های بلااستفاده آشپزخانه به ارزش ۳۱۱‌پوند دارد.

البته همه ابزار‌های آشپزخانه بلااستفاده نیستند، بلکه خاصیت برخی از آن‌ها ناشناخته مانده است. شما می‌توانید غذاهای‌تان را در قابلمه‌های معمولیِ دردار هم بپزید. اما صاحب یک رستوران یمنی در یورکِ انگلستان، می‌گوید: «پختنِ غذا در طاجین، با آن شکل مخروطی، باعث می‌شود که بخار طعم‌دار به داخل خورشت برگردد و طعم‌ها چندبرابر شوند.»

اگر از طاجین استفاده نکنید، می‌توانید به عنوان وسائل تزئینی رنگی در گوشه‌ای از آشپزخانه بگذارید. اما برخی از ابزار‌های آشپزخانه هستند که در داخل کابینت‌ها و کشو‌ها خاک می‌خورند، زیرا ما خیلی زود متوجه می‌شویم که آن‌ها خیلی هم قرار نیست کار ما را آسان کنند، استفاده یا شستن‌شان سخت است - یا خراب می‌شوند و/یا خسته‌کننده می‌شوند.

ربکا سیل، کارشناس و نویسنده آشپزی، می‌گوید: «در هنگام خرید این ابزار‌ها باید از خودتان بپرسید که آیا جنسش از پلاستیک است؟ عمر خواهد کرد؟ آیا به آن نیاز دارم؟»

ما با پرسش از گروهی از کارشناسان فهرستی از برخی از اقلام آشپزخانه را تهیه کرده‌ایم که شما می‌توانید به راحتی از خرید آن‌ها صرف‌نظر کنید. این فهرست را مرور می‌کنیم:
۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید

بستنی‌ساز

حتی اگر بستنی‌ساز هم بخرید، سخت‌ترین بخش کار که تهیه کاسترد (فرنی) است را باید انجام بدهید. دستگاه بستنی‌ساز فقط کاسترد را هم‌میزند تا مجبور نباشید بلور‌های یخ را ساعت‌ها به صورت دستی هم‌بزنید.

شیوی راموتار، نویسنده، سرآشپز و نویسنده، یک راه‌حل برای‌تان دارد. او می‌گوید از دستور‌هایی استفاده کنید که فاقد کاسترد هستند و نیازی ندارند که آنقدر هم‌بزنید تا به یک مایع غلیظ و کره‌ای برسید.
یک دستور ساده آن است که ۳۷۹‌گرم شیر پرچرب را به ۳۰۰‌میلی‌لیتر خامه دوبل (۴۸‌درصد چربی) اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود، طوریکه اگر انگشت‌تان را به این مایع می‌زنید، جای انگشت‌تان روی آن بماند. بعد چند قطره عصاره وانیل به آن اضافه کنید و طعم‌هایی که دوست دارید، مانند میوه‌های کمپوتی، چیپس شکلات و ... را به آن اضافه کنید. آن را به کمک قاشق بستنی در ظرف مناسب بریزید و بگذارید تا در فریزر سرد شود.
۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید

چوب‌های گرد عسل‌خوری

سَم گرینر، سرآشپز، می‌گوید: «این چوب‌ها به‌درد‌نخور هستند. او توصیه می‌کند: «فقط از قاشق استفاده کنید.»

دستگاه پاپکورن‌ساز

شما نیاز به دستگاه پاپکورن‌ساز ندارد. مارتین لی، سرآشپز، می‌گوید: «ته یک ماهی‌تابه را با روغن گیاهی بپوشانید و آن را آنقدر حرارت بدهید که وقتی دانه را به آن اضافه می‌کنید، به سرعت شکوفا شود. بعد که مطمئن شدید ماهی‌تابه به قدر کافی داغ شده، آن را از روی حرارت بردارید و یک لایه از دانه‌ها را روی سطح آن پخش کنید و دوباره آن را روی حرارت برگردانید تا دانه‌ها شروع به ترکیدن و شکوفا‌شدن، کنند. لی می‌گوید: «یادتان باشد که در ظرف را حتماً بگذارید!»
۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید

آسیاب قهوه

سیل می‌گوید: «بهترین روش خریداری قهوه آسیاب‌شده و آماده است.» بعضی اوقات لازم است که از فواید پیشرفت صنایع غذایی استقبال کنید که قهوه آسیاب‌شده یکی از بهترین‌های آن است. سیل می‌گوید، آسیاب او بدترین قهوه‌های دنیا را تهیه می‌کند.» او از قهوه‌آسیاب‌کن برای آسیاب کردنِ هل و بعضی از ادویه‌ها استفاده می‌کند.
۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید

کیک‌پز (نان‌پز)

سی تافت، سرآشپز، می‌گوید، اگر خیلی دوست دارید خودتان نان و کیک بپزید و وقت کافی ندارید، می‌توانید از کیک‌پز‌هایی که مواد اولیه را با هم مخلوط می‌کنند و خمیر ترش عمل می‌آورند، استفاده کنید. اما واقعاً نیازی به این دستگاه ندارید.
۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید
او می‌گوید: «۵۰۰‌گرم آرد سفید، ۴‌قاشق غذخوری روغن زیتون، یک قاشق چای‌خوری خمیر‌مایه و یک قاشق چای‌خوری نمک را با هم مخلوط کنید. بعد ۴۰۰‌میلی‌لیتر آب ولرم را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
مایع به‌دست‌آمده را در یک ماهی‌تابه چرب بریزید و بگذارید تا یکساعت بماند. روی آن را با زیتون، پیاز، روزماری (مریم‌گلی) یا گوجه‌فرهنگی آفتاب‌خشک تزئین کنید و به مدت ۲۰‌دقیقه با درجه ۲۰‌درجه سانتی‌گراد در داخل فر بگذارید. تافت می‌گوید: «این آسان‌ترین راه پختن نان است.»
۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید

سیر‌له‌کن

سمیه عثمانی، نویسنده آشپزی، می‌گوید: «از سیرله‌کن متنفرم، چون همیشه مقدار زیادی سیر داخلش گیر می‌کند و هدر می‌رود. بهترین راه خرد کردن سیر یا انداختن آن داخل مخلوط‌کن‌های کوچک است.»
۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید

اسپیرالایزر‌ها‌

می‌خواهید کلی وقت صرف کنید تا با اسپیرالایزر انواع سبزیجات را به شکل نواری و رشته‌ای دربیاورید و کلی وقت صرف کنید تا اسپیرالایزر را تمیز کنید؟ همین کار را می‌توانید با یک پوست‌کن دستی انجام دهید.
۱۰‌گجت آشپزخانه که بخرید، پشیمان می‌شوید

قالب‌های چندتایی برای تهیه تخم‌مرغ تنگاب‌پز

تافت می‌گوید: برای تهیه تخم‌مرغ تنگاب‌پز به هیچ وسیله خاصی نیاز ندارید. یک ماهی‌تابه پر از آب را بگذارید تا قدری جوش بیاید - نیازی به ریختن سرکه یا تشکیل گرداب نیست - و یک تخم‌مرغ را در نزدیک سطح آب بشکنید. این کار را آرام انجام دهید. اگر تخم‌مرغ را در آب در حال جوشیدن بشکنید، وا می‌رود. بعد از ۳‌دقیقه تخم‌مرغ را با کفگیر بردارید. سفیده تخم‌مرغ باید روی قاشق سفت باشد. آبش را بگیرید و نوش جان کنید.

آبمیوه‌گیریِ برقی

گرفتن آب میوه آن را تبدیل به ماده غذایی بی‌خاصیت می‌کند. آبمیوه فاقد فیبر؛ بنابراین خوردن میوه از نوشیدن آب آن مفیدتر است. شما می‌توانید با مخلوط‌کن‌هایی که اسموتی میوه درست می‌کنند، مواد سالم‌تری را وارد بدن‌تان کنید.

فکر می‌کنید چه ابزار دیگری باید به این فهرست اضافه شود و چرا؟

منبع: The Guardian
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید