یک فنجان قهوه در روز، کرونا را از شما دور می‌کند

یک فنجان قهوه در روز، کرونا را از شما دور می‌کند

قهوه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان است و خواص ضدالتهاب آن شناخته‌شده است. علاوه‌بر این، بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف آن در افراد مسن موجب کاهش خطر ابتلا به ذات‌الریه می‌شود.

کد خبر : ۹۵۹۳۹
بازدید : ۲۵۲۵۸

براساس یک پژوهش جدید، نوشیدن دست‌کم یک فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به کووید-۱۹ را حدود ۱۰درصد کاهش می‌دهد.

پژوهشگران دانشگاه نورد وسترن (Northwestern University) آمریکا در این تحقیق با تجزیه‌وتحلیل سوابق ۴۰هزار بزرگسال بریتانیایی که در بانک اطلاعات پزشکی (Biobank) آن کشور ثبت شده است، رابطه بین رژیم غذایی افراد و ابتلا به کووید-۱۹ را بررسی کردند.

ازجمله عواملی که در این پژوهش بررسی شده است، می‌توان به مصرف روزانه قهوه، چای، ماهی‌های چرب، گوشت فرآوری‌شده، گوشت قرمز و میوه و سبزیجات اشاره کرد. قهوه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان است و خواص ضدالتهاب آن شناخته‌شده است. علاوه‌بر این، بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف آن در افراد مسن موجب کاهش خطر ابتلا به ذات‌الریه می‌شود.
با توجه به این نکات و آمار به‌دست‌آمده از تجزیه‌وتحلیلی سوابق موجود در بانک اطلاعاتی که حاکی از کاهش ۱۰ درصدی خطر ابتلا به کرونا درصورت نوشیدن دست‌کم یک فنجان قهوه در روز، پژوهشگران قابلیت این ماده در زمینه محافظت از سیستم ایمنی را تایید کرده و بررسی بیشتر در این زمینه را ضروری دانسته‌اند.

پژوهشگران همچنین به این نتیجه رسیدند که مصرف بیشتر سبزیجات (پخته یا خام، به‌استثنای سیب‌زمینی) به‌طور روزانه، خطر ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.
علاوه بر این، براساس این پژوهش، استفاده دائم از گوشت‌های فراوری‌شده (مانند سوسیس و کالباس) حتی به‌اندازه نزدیک به نیم‌وعده روزانه، خطر ابتلا به کرونا را بالا می‌برد، درحالی‌که مصرف گوشت قرمز (غیرفراوری‌شده) در این زمینه تاثیری ندارد.

در این پژوهش آمده است: «نتایج ما از این فرضیه پشتیبانی می‌کند که عوامل تغذیه‌ای جنبه‌های متفاوتی از سیستم ایمنی بدن و در نتیجه میزان قابلیت ابتلا به کووید-۱۹ را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین تشویق به رعایت برخی رفتار‌های تغذیه‌ای (مانند افزایش مصرف سبزیجات و کاهش استفاده از گوشت‌های فراوری‌شده) می‌تواند به رهنمود‌های حفاظتی دربرابر کووید-۱۹ اضافه شود.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید