اینفوگرافی/ چگونه پیر نشویم؟

اینفوگرافی/ چگونه پیر نشویم؟

خبر خوش اینجاست که مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی وجود دارند که می‌توانند با این فرآیند‌های پیر شدن مقابله کنند و حتی ممکن است بتوانند طول تلومر‌های شما را افزایش دهند.

کد خبر : ۹۵۹۹۵
بازدید : ۲۸۸۷
فرادید | بسیاری از مردم وقتی که به این موضوع می‌رسند، پول زیادی را خرج آرایشگاه و کرم‌های ضدچروک می‌کنند، اما شما اگر به دنبال چیزی هستید که واقعاً تاثیر داشته باشد، به توصیۀ متخصصان پوست گوش کنید و به سراغ مواد مغذی ضدپیری بروید.

مشخص شده که برخی مواد مغذی طول تلومر را افزایش می‌دهند. تلومر‌ها سرپوش‌های کوچکی در انتهای رشته‌های دی‌ان‌ای هستند که با پیری نسبت دارند. همچنان که پیر می‌شویم، تلومر‌های محافظ کوتاهتر می‌شوند و دی‌ان‌ای به خوبی سابق تولید نمی‌شود. این فرآیند منجر به شکست سلول‌ها شده که معنای پیری است.

یکی از فرآیند‌های دیگری که موجب کوتاه شدن تلومر می‌شود، فشار اکسیداتیو است. در این فرآیند مولکول‌های بی‌ثبات به ساختار‌های سلولی نظیر تلومر آسیب می‌زنند. با بالا رفتن سن، بدن توانایی خود را در خنثی کردن مولکول‌های بی‌ثبات از دست می‌دهد.

تلومر شما شاخص طول عمر شماست. هر چقدر تلومر کوتاهتر شود، وقت کمتری برایتان باقی مانده است. اما خبر خوش اینجاست که مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی وجود دارند که می‌توانند با این فرآیند‌های پیر شدن مقابله کنند و حتی ممکن است بتوانند طول تلومر‌های شما را افزایش دهند.
اینفوگرافی/ چگونه پیر نشویم؟
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید