رونمایی از فیس لیفت کیا سیید ۲۰۲۱

رونمایی از فیس لیفت کیا سیید ۲۰۲۱

مهمترین تغییر این محصول جدید به قسمت دماغه و گریل (جلوپنجره) جدید با عناصر کرومی آن مربوط می‌شود. البته در نسخه پلاگین هیبرید همین قاب بافت متفاوتی را میزبانی می‌کند.

کد خبر : ۹۶۰۵۴
بازدید : ۵۶۱۷۸

با توجه به سهم ۲۸ درصدی کیا موتورز در بازار اروپا، قطعا Ceed - که در فارسی به شکل "سیید" یا "سید" نوشته می‌شود- یکی از مهمترین محصولات این کمپانی محسوب می‌شود. سیید وارد جدالی سخت در سگمنت C می‌شود که رقبایی مانند گلف از فولکس واگن در آن حضور دارند.

از این رو بروزرسانی سیید همواره جز برنامه‌های اصلی کره ای‌ها بوده است. هم اکنون تصاویر مربوط به فیس لیفت جدید سیید ۲۰۲۲ روی خط رسانه‌ها قرار گرفته که در ادامه مشاهده خواهید کرد:

تغییرات ظاهری

مهمترین تغییر این محصول جدید به قسمت دماغه و گریل (جلوپنجره) جدید با عناصر کرومی آن مربوط می‌شود. البته در نسخه پلاگین هیبرید همین قاب بافت متفاوتی را میزبانی می‌کند.

هدلایت‌های جدید با گرافیک داخلی متفاوت نیز بخشی دیگر از ویژگی‌های ظاهری نسخه فیس لیفت است. سیید جدید در تریم‌های جی تی-لاین، اس دبلیو پلاگین و جی تی که پرچمدار این خانواده است، ارائه می‌شوند. چرغ اصلی عقب طراحی بسیار جالبی را همراه دارد و گرافیک داخلی آن شامل ۴۸ بخش لانه زنبوری شکل گرفته است.

بامپر (سپر) و رکاب اسپرت نیز بروزرسانی شده اند. رینگ‌ها در حالت استاندارد ۱۷ و ۱۸ اینچی آلومینیومی هستند.

کابین

از ویژگی‌های کابین می‌توان به نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی سیستم سرگرمی اشاره کرد. پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، پورت یو اس بی در کنسول مرکزی برای سرنشین‌های عقب، گرم کن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم تهویه دونقطه‌ای اتوماتیک و ۸ اسپیکر به همراه سیستم صوتی از برند JBL دیگر ویژگی‌های این بخش را تشکیل داده اند.

پیشرانه

تریم پایه از تپنده توربوشارژ ۳ سیلندر ۱ لیتری با ۱۲۰ اسب بخار خروجی و جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک استفاده می‌کند. این مجموعه با سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی هماهنگ شده تا میزان مصرف سوخت را کاهش دهد.

پیشرانه بعدی همین مدل ۳ سیلندر، اما با ۱۰۰ اسب بخار خروجی در کلاس دوگانه سوز است که از LPG استفاده می‌کند. پیشرانه بعدی نمونه ۱.۶ لیتری دیزل با ۱۳۶ اسب بخار خروجی است که این مدل هم از سیستم هیبرید ملایم استفاده می‌کند.

آپشن پلاگین هیبرید نیز از یک موتور ۱.۶ لیتری در هماهنگی با موتور الکتریکی ۴۴.۵ کیلوواتی مجهز به باتری ۸.۹ کیلووت ساعت لیتیوم-پلیمر شکل گرفته است. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ می‌شود.

خروجی پیشرانه پلاگین هیبرید برابر با ۱۴۱ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۵ نیوتن متر است. باتری در وضعیت الکتریکی خالص برد حرکتی ۵۸ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می‌دهد.

اما چنانچه آپشن‌های بالا در بخش پیشرانه مورد توجه مشتریان قرار نگیرد! یک تریم ۱.۵ لیتری بنزینی ۱۶۰ اسب بخاری نیز در کاتالوگ فروش قرار دارد و اگر بازهم توان بیشتری را انتظار داشته باشند باید به سراغ تریم GT با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۲۰۴ اسب بخاری بروند که با جعبه دنده دی سی تی ۷ سرعته هماهنگ شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید