ماجرای بیسکویت ۱.۵ میلیونی و آب دوغ خیار ۴۳۰ هزار تومانی!

ماجرای بیسکویت ۱.۵ میلیونی و آب دوغ خیار ۴۳۰ هزار تومانی!

بررسی سایت‌های فروش آنلاین غذا و تنقلات نشان می‌دهد، که قیمت هر پرس آب دوغ خیار بین ۳۲ تا ۵۰ هزار تومان تعیین شده است. البته یکی از سایت‌های آنلاین غذا، فروش تک پرسی ندارد و صرفا سفارش‌های ده پرسی را قبول می‌کند. جالب توجه این جاست که هر پرس نیز حاوی ۲۰۰ سی سی آب دوغ خیار است. با این وجود هزینه سفارش آب دوغ خیار ۱۰ پرسی ۴۲۹ هزار تومان به پای خریدار تمام می‌شود.

کد خبر : ۹۶۱۱۵
بازدید : ۴۵۳۱
فرادید | روز گذشته بود که برخی انجمن‌های صنفی و رسانه‌ها دو روایت از قیمت بیسکویت‌های میلیونی و آب دوغ خیار ۴۳۰ هزار تومانی نقل کردند. روایت‌های که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

به گزارش فرادید؛ در روایت بیسکویت‌های میلیونی، قاسمعلی حسنی، دبیرکل بنکداران مواد غذایی می‌گوید که با شیوع کرونا و کاهش سفر‌های خارجی مصرف تنقلات و کالا‌های خوراکی لوکس نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و همین امر منجر به افزایش واردات این دست کالا‌ها شده است.

طبق گفته او، با توجه به این استقبال، بیسکویت‌های یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی آلمانی، سوییسی، فرانسوی و انگلیسی در راه ایران است.

دبیرکل بنکداران مواد غذایی گفته که این کالا‌ها به صورت غیر رسمی وارد کشور می‌شوند و دولت نیز حقوق گمرکی از آن‌ها دریافت نمی‌کند.

قاسمعلی حسنی پیشنهاد کرده که اگر واردات این کالا‌ها آزاد است پس بایستی اجازه داده شوند واردات کالا‌های اساسی‌تر مانند شکر و ... هم آزاد شود.

در روایت دوم نیز، تجارت ادعای فروش آنلاین آب دوغ خیار با قیمت‌های سرسام آور را مطرح کرده است.

طبق این گزارش، آب دوغ خیار در برخی از فروشگاه‌های آنلاین حدود ۴۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت عجیب بیسکویت و آب دوغ خیار واقعیت دارد؟

بررسی سایت‌های فروش آنلاین غذا و تنقلات نشان می‌دهد، که قیمت هر پرس آب دوغ خیار بین ۳۲ تا ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
یکی از سایت‌های آنلاین غذا فروش تک پرسی ندارد و صرفا سفارش‌های ده پرسی را قبول می‌کند. هر پرس نیز حاوی ۲۰۰ سی سی آب دوغ خیار است. با این وجود هزینه سفارش آب دوغ خیار ۱۰ پرسی ۴۲۹ هزار تومان به پای خریدار تمام می‌شود.
ماجرای بیسکویت ۱.۵ میلیونی و آب دوغ خیار ۴۳۰ هزار تومانی! اما بیسکویت‌های یک و نیم میلیونی تقریبا در هیچ سایت فروش آنلاینی وجود ندارد. برخی از این سایت‌ها بیسکویت خارجی را حداکثر بین ۲۴۰ تا ۳۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

البته روزنامه شرق نیز در گزارش میدانی خود آورده است که مغازه‌های شکلات فروشی شمال شهر تهران گفته اند که بیسکویت خارجی بالای ۳۰۰ هزار تومان نه در بازار وجود دارد و نه مشتری می‌خرد.

در چنین شرایطی قاسم‌علی حسنی، دبیر کل اتحادیه بنکداران، بار دیگر بر فروش بیسکویت‌های یک و نیم میلیونی خارجی در فروشگاه‌های سطح شهر تهران و دیگر کلانشهر‌ها تاکید کرده است.

اما نکته اینجاست که قیمت‌های عجیب تنها به این دو مورد ختم نمی‌شود. در حال حاضر قیمت برخی میوه‌های خاص و لوکس به کیلویی یک میلیون تومان هم می‌رسد. در این رابطه یکی از فروشگاه‌های آنلاین قیمت نیم کیلوگرم میوه رامبوتان را ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده است.

البته قیمت هرکیلوگرم رزبری هم به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

چالش قدیمی کالا‌های لوکس و قیمت‌های هنگفت!

این نخستین بار نیست که کالا‌های لوکس و محصولات لاکچری با قیمت بسیار بالا خبر ساز می‌شود. پیش از این موضوعاتی همچون میوه‌های لوکس، مهدکودک لاکچری، آب معدنی ۲۸۰ هزار تومانی، موبایل لاکچری طلا و الماس و خودرو‌های لوکس و... جنجال آفرین شده بود.

اما حالا منتقدان می‌گویند در شرایطی که تامین ارز برای واردات دارو به چالش خورده، چرا باید ارز کشور صرف واردات کالا‌های لوکس و غیر ضروری شود.

البته برخی مسئولان انجمن‌های صنفی در مقابل گفته اند که قشر متمولی هستند که برای ارضای خواسته‌شان پول خرج می‌کنند.

در این میان بخش دیگری از فعالان اقتصادی نیز می‌گویند که چالش واردات دارو یک مسئله حاکمیتی است و مردم با نخریدن کالا‌های لوکس نمی‌توانند این مشکل را بر طرف کنند.
۰
نظرات بینندگان
  • سونا ارسالی در

    سلام چرا کسی جوابگو نیست غذاهای آنلاین ی پرس برنج ومرغ رو ۱۰۰تومان وبامیه کیلویی ۱۰۰تومان وی پرس الویه ۵۰تومان
    تواردبیل خانمی که تو تلویزیون اردبیل غذا درس میده قیمت رو تو تلگرامش ب این شگل اعلام میکنه ی لقمه ۱۸تومن
    اونوقت میگیم گرونی اونوقت میگیم دولت ماملت هم کم از دولت نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید