قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۹

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۹

قیمت بیت کوین، امروز ۲۹ تیرماه با ۳.۰۸ درصد کاهش نرخ به ۳۰,۶۶۸ دلار معادل ۷۶۶,۲۸۱,۱۶۲ تومان رسید.

کد خبر : ۹۶۱۷۷
بازدید : ۲۱۰۵
فرادید | ریزش در بازار بیت کوین ادامه دار شده است. امروز ۲۹ تیرماه، قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۳.۰۸ درصد به ۳۰,۶۶۸ دلار معادل ۷۶۶,۲۸۱,۱۶۲ تومان رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۵۲.۷۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۷۶ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

بعد از تلاش‌های ناموفق هفته گذشته برای غلبه بر مقاومت ۳۳۰۰۰ دلاری، بیت کوین با حرکت نوسانی قیمت خود با موانع قابل توجهی روبرو شد. همانطور که قبلاً هم گزارش شد، این ارز با لمس تراز ۳۱۰۰۰ دلار به پایین‌ترین سطح خود در طی سه هفته گذشته کاهش یافت.

در حالی که دامپ‌های مشابه قبلی به سرعت توسط گاو‌ها خنثی شده بودند و آن‌ها توانسته بودند هر بار بخش زیادی از زیان‌های وارده را جبران کنند، این بار اوضاع کاملاً متفاوت بود. بیت کوین به بالاترین قیمت روزانه خود در ۳۲۴۰۰ دلار رسید، اما مدت زیادی دوام نداشت و به سرعت دوباره به سمت پایین حرکت کرد.
به گزارش فرادید؛ در نتیجه این تغییر، افت دیگری تا حدود ۳۱۰۰۰ دلار اتفاق افتاد. این اتفاق تنها چند ساعت پس از باز شدن سهام GBTC با بیش از ۱۶۰۰۰ بیت کوین رخ داد.

به دنبال ناتوانی بیت کوین در ثبت یک صعود پرقدرت، برخی از فعالان مالی انتظار آغاز دور جدید ریزش بیتکوین را دارند. جفری گوندلاخ -میلیاردر آمریکایی و فعال بازار‌های مالی- با اشاره به نصف شدن قیمت بیتکوین از قله قیمتی خود پیش بینی کرده است قیمت بیتکوین به محدوده ۲۳ هزار دلاری عقب بنشیند. او عقیده دارد که علاوه بر بیتکوین، ارزش طلا نیز طی ماه‌های پایانی سال ریزش خواهد کرد.

از طرفی برخی تحلیلگران معتقدند در یک سناریوی خوش‌بینانه تا سال ۲۰۳۰ قیمت بیت‌کوین به ۴ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۵۹۱ دلار می‌رسد. با این حال میانگین پیش‌بینی‌ها از رسیدن بیت‌کوین به سطح ۴۷۰ هزار دلاری تا سال ۲۰۳۰ خبر می‌دهد.

در مورد پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین تا پایان امسال هم اکثریت (۶۱ درصد) اعلام کردند که در حال حاضر بیت‌کوین کمتر از ارزش ذاتی خود در حال معامله است. با این حال میانگین قیمت برآوردی این متخصصان برای پایان سال، بیت‌کوین ۶۶ هزار و ۲۸۴ دلاری است.

مارتین فرولر، مدیرعامل شرکت مورفر خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی را دارد و معتقد است تا پایان سال ۲۰۲۱ شاهد بیت‌کوین ۱۶۰ هزار دلاری خواهیم بود. از سوی دیگر، پیش‌بینی جاستین چاه، معامله‌گر ارشد مالی شرکت ویو کمتر از میانگین است. او معتقد است بیت‌کوین تا پایان سال به کانال ۵۶ هزار دلاری خواهد رسید.

با این حال تمامی تحلیلگران و کارشناسان نگاه صعودی به روند بیت‌کوین ندارند. جان هاوکینس، استاد دانشگاه کانبرا معتقد است که در پایان سال هر بیت‌کوین ۲۰ هزار دلار ارزش خواهد داشت. دلیل این افت قیمت از نظر این استاد دانشگاه سازگاری کشور‌ها با بیت‌کوین است که موجب تاثیر منفی رو قیمت این رمزارز می‌شود.

در هر صورت فشار بالای فروش در بازار ارز‌های دیجیتالی کماکان مانع از هرگونه جهش قیمتی شده و رصد حجم بیتکوین‌ها و سایر رمزارز‌های ورودی به صرافی‌ها موید این است که فروشندگان کماکان قصد عقب نشینی ندارند. ایگناسیو ترنوس- مدیر بخش ارتباطات در صرافی بای بیت- معتقد است نوسانگیران اصلی‌ترین مانع اوج گیری قیمت بیتکوین هستند و با وجود تقاضای بالای خریداران بلندمدت و نهنگ ها، زور آن‌ها هنوز به تغییر روند بازار نرسیده است.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید