ابتلا به کرونا چقدر هزینه روی دست بیمار می‌گذارد؟

ابتلا به کرونا چقدر هزینه روی دست بیمار می‌گذارد؟

یکی از کارمندان پذیرش بیمارستان دولتی ولیعصر به فرادید می‌گوید که هزینه بستری بیماران کرونایی معمولا برای ۴ تا ۵ روز میانگین ۸ تا ۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود. اما طبق گفته او، بیمه شدگان معمولا ۱۰ درصد این مبلغ را پرداخت می‌کنند، که در نهایت بیمه شده حدود ۸۰۰ تا ۲ میلیون تومان پرداخت می‌کند.  

کد خبر : ۹۶۴۷۷
بازدید : ۳۴۷۵
فرادید | هزینه‌های درمان بستری و سرپایی بیماران کرونایی به شکل غیر رسمی نسبت به گذشته افزایش یافته است. افزایشی که در اثر رکورد‌های تاریخی آمار مبتلایان در پیک پنجم کرونا، روزانه تغییر میکند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تخت بیشتر بیمارستان‌های دولتی پر است و بیمارستان‌های خصوصی نیز گرچه ظرفیت شان تقریبا تکمیل شده، اما با هزینه‌های سرسام آور هنوز جایی برای برخی بیماران کرونایی پیدا می‌شود.

به گزارش فرادید؛ آخرین آمار وزارت بهداشت از وضعیت کرونا در کشور نشان می‌دهد که میزان مبتلایان به ۳۱ هزار مورد در روز رسیده است. رکوردی که از ابتدای شیوع کرونا در ایران بی سابقه بوده است.

رکورد‌های تاریخی مبتلایان کرونا، حالا باعث شده تا ظرفیت بیمارستان‌های دولتی در بیشتر استان‌ها تکمیل شود.

سخنگوی سازمان نظام پزشکی در این رابطه می‌گوید که دو و نیم برابر ظرفیت بیمارستان‌ها بیمار کرونایی پذیرش شده و اتفاقات تلخی در حال رخ دادن است.

در این میان، بررسی‌های میدانی نیز نشان می‌دهد که دارو‌های موثر در درمان کرونا در بازار کمیاب شده و این دارو‌ها با قیمتی ۵ تا ۱۰ برابر نرخ واقعی به فروش می‌رسند. مثلا رمدسیویز ایرانی که پیش‌تر با نرخ ۸۰۰ هزار تومان قابل خرید بود، حالا در بازار سیاه به ۴ تا ۵ میلیون تومان رسیده است.

ابتلا به کرونا چقدر هزینه روی دست بیمار می‌گذارد؟
هزینه درمان بیماران کرونایی در بیمارستان های‌ دولتی

مسئولان وزارت بهداشت می‌گویند که بیمه‌ها ۹۰ درصد از هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد از هزینه‌های بخش سرپایی بیمارستان‌های دولتی را پرداخت میکنند. در این رابطه یکی از کارمندان پذیرش بیمارستان دولتی ولیعصر به فرادید می‌گوید که هزینه بستری بیماران کرونایی معمولا برای ۴ تا ۵ روز میانگین ۸ تا ۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

اما طبق گفته او، بیمه شدگان معمولا ۱۰ درصد این مبلغ را پرداخت می‌کنند، که در نهایت بیمه شده حدود ۸۰۰ تا ۲ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

این در حالی است که بیمارستان‌های دولتی بیش از ظرفیت شان بیمار پذیرش کرده اند و به سختی بیمار جدید می‌پذیرند. از این رو بیماران مجبورند به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند.

در بخش سرپایی نیز، هزینه درمان و دارو چیزی در حدود ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. البته همه چیز بسته به روش درمانی پزشک دارد.

برخی پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در بخش سرپایی، از دارو‌های مکمل نیز استفاده می‌کنند که هزینه‌ای میانگین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان دارد. با این حساب با نرخ آزاد، بیماران باید بین ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزار تومان پرداخت کنند.

البته اگر بیمار بیمه پایه داشته باشد، ۷۰ درصد از این هزینه کاهش می‌یابد. اما باید توجه داشت که بیشتر مکمل‌ها شامل بیمه نمی‌شوند و بیمار باید هزینه آن را به صورت آزاد پرداخت کند.

علاوه بر این هزینه تست کرونا ۳۷۰ هزار تومان و هزینه سی تی اسکن نیز بین ۱۶۰ تا ۳۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.
ابتلا به کرونا چقدر هزینه روی دست بیمار می‌گذارد؟

بیمارستان های خصوصی از بیماران چقدر هزینه می‌گیرند؟

اگر گذر بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های خصوصی بخورد، متوجه قیمت‌های متفاوت و فضایی خواهد شد. بررسی‌ها از دو بیمارستان خصوصی در تهران و رشت نشان می‌دهد که بیمار در مرحله اول باید مبلغ ودیعه به میزان ۷ تا ۶۰ میلیون تومان بپردازد. البته این ثابت نیست و برخی بیمارستان‌های ممکن است مبلغ بیشتری طلب کنند.

اما شرایط زمانی تغییر می‌کند که پای بیمار به ICU باز شود. در چنین شرایطی خانواده بیمار یا باید هزینه وی آی پی را بپردازند یا اینکه دوباره به جستجو برای پیدا کردن تخت خالی در بیمارستان‌های دولتی بپردازند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیمارستان‌های خصوصی برای هر شب تخت آی سی یو، مبلغی بین ۴.۵ تا ۱۵ میلیون تومان طلب می‌کنند. در نهایت بیمار بستری در این بخش در نهایت باید برای ۵ روز، بین ۲۷ تا ۸۱ میلیون تومان بپردازد.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز گزارش داده اند که با افزایش بیماران کرونایی و کمبود تخت بستری در کشور، هزینه بستری در این بیمارستان‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان نیز رسیده است.

همچنین بیماران بستری در بخش عمومی نیز به شکل متوسط باید برای ۴ الی ۵ روز حدود ۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان بپردازند. البته برخی از بیمارستان‌های خصوصی بیمه پایه را می‌پذیرند و بخش اندکی از این هزینه‌ها را بیمه پرداخت می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خدا به دادمان برسه از بنده های خدا که تو این کرونایی هیچ انتظاری نیست

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید