هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۹

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۹

با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی ایران، امروز 9 مردادماه در اغلب مناطق کشور وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۶۵۸۴
بازدید : ۲۱۵۲
فرادید | بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از امروز ۹ مرداد ماه و طی سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و سمنان و وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و فارس وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.

به گزارش فرادید؛ سه‌شنبه در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

همچنین تا اواسط هفته روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و این افزایش دما در شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق بین ۶ تا ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین طی هفته آینده شرق دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا قسمتی ابری، در اواسط روز همراه با وزش باد و در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ سانتیگراد و طی روز دوشنبه قسمتی ابری، در اواسط روز همراه با وزش باد و در بعدازظهر نیمه ابری با احتمال وقوع رگبار باران با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید