رونمایی از هواوی پی ۵۰

در پی ۵۰ نیز از همان طراحی برآمدگی دوربین، اما با یک دوربین کمتر استفاده شده به طوری که این گوشی از یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری و سنسور اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

کد خبر : ۹۶۶۱۵
بازدید : ۲۰۲۰
هواوی به تازگی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود به نام‌های پی ۵۰ (P۵۰) و پی ۵۰ پرو (P۵۰ Pro) رونمایی کرد.

این دو گوشی اولین پرچمداران هواوی به شمار می‌روند که از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی بهره می‌برند و به دوربینی با مشخصات فنی رده‌بالا و سخت‌افزاری قدرتمند همانند پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده‌اند.

معرفی این گوشی به نسبت رونمایی از پی ۴۰ در سال گذشته، کمی‌دیرتر اتفاق افتاد که این امر در پی تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های هواوی در تامین قطعات مورد نیاز برای استفاده در این گوشی‌ها رخ داد. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی نیز در ماه گذشته و پس از انتشار اولین تیزر رسمی‌از این دو پرچمدار، اعلام کرد که بنا به دلایلی که همگان از آن مطلع هستند، معرفی این دو محصول در موعد همیشگی اتفاق نیفتاد.

تحریم‌های آمریکا علیه هواوی باعث شد تا پی ۵۰ نیز به مانند دیگر گوشی‌های جدید هواوی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل بی‌بهره باشد. در واقع، طبق گفته هواوی، پی ۵۰ دیگر مبتنی بر پلتفرم اندروید نیست و از سیستم عامل اختصاصی این شرکت به نام هارمونی بهره می‌برد.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی هواوی، مدل پی ۵۰ و یک نسخه از پی ۵۰ پرو مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه خواهند شد. سال گذشته شرکت کوالکام مجوز فروش پردازنده‌ها و دیگر چیپ‌های خود را به هواوی اخذ کرد.

اما هواوی نسخه‌ای از گوشی پی ۵۰ پرو را به پردازنده Kirin ۹۰۰۰ مجهز کرده است. مدل پی ۵۰ پرو در دو مدل مجهز به رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. این در حالی است که پی ۵۰ مجهز به رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی به دست خریداران خواهد شد.

در مشخصات این دو گوشی، خبری از درج عبارت ۵G نیست و این یعنی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو فاقد این فناوری ارتباطی خواهند بود. در خصوص دیگر مشخصات پی ۵۰ پرو باید گفت که این گوشی از نمایشگر ۶.۶ اینچی اولد ۱۲۲۰p و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد یک باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپری نیز انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه را تامین می‌کند.

برادر کوچک‌تر یعنی پی ۵۰، اما به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد ۱۲۲۴p و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی و باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است. هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند و مدل پی ۵۰ پرو از قابلیت شارژ وایرلس ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

هر دو گوشی به لطف برخورداری از استاندارد IP۶۸ در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم‌اند. در ارتباط با ویژگی بارز این دو گوشی یعنی دوربین دستگاه نیز باید گفت که مهندسان هواوی از دو ماژول دوربین دایره‌ای در این دو محصول استفاده کرده است.

در پی ۵۰ پرو از چهار دوربین مجهز به سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳.۵ برابری، سنسور مونوکروم ۴۰ مگاپیکسلی و سنسور اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است.

در پی ۵۰ نیز از همان طراحی برآمدگی دوربین، اما با یک دوربین کمتر استفاده شده به طوری که این گوشی از یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری و سنسور اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد. هر دو گوشی به دوربین جلویی ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های سلفی مجهز شده‌اند.

هواوی برای مدل پی ۵۰ پرو مجهز به رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، قیمت پایه تقریبی ۹۲۷ دلاری را تعیین کرده است. این گوشی از ۱۲ آگوست وارد بازار چین خواهد شد. به گفته این شرکت، مدل‌های نخست مجهز به پردازنده Kirin ۹۰۰۰ عرضه خواهند شد و مدل‌های مجهز به پردازنده کوالکام ۸۸۸ در اواخر امسال وارد بازار خواهند شد.

قیمت پایه پی ۵۰ نیز از ۶۹۵ دلار آغاز می‌شود که از رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد. فروش این گوشی از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید