روش صحیح شستن مو

روش صحیح شستن مو

برای اینکه مو‌هایی درخشان و با طراوت داشته باشید مراقبت از آن‌ها و شستشوی مناسب امری ضروری است.

کد خبر : ۹۶۶۳۳
بازدید : ۲۹۷۱

مراقبت از مو یکی از مواردی است که همواره مورد توجه زنان بوده و آن‌ها از طریق جستجوی مداوم راه‌های ایده آل برای حالت دادن به مو‌ها و درخشندگی آن‌ها به دنبال زیباسازی مو‌های خود هستند، اما حقیقت این است که مهمترین قدم تمیز کردن و شستشوی مو‌ها است.

به گونه‌ای که با دنبال کردن یک روال نادرست، پوست خود را درگیر می‌کنید. اگر به دنبال مو‌های درخشان و صاف هستید باید به شیوه مناسب به آن‌ها توجه داشته، از ماسک‌های مناسب استفاده کنید.

در ابتدا، اگر به ضرورت شستشوی روزانه مو‌ها اعتقاد دارید، خود را برای داشتن مو‌های ناسالم آماده کنید، شستشوی صحیح مو‌ها نباید از سه بار در هفته بیشتر شود و بهتر است فقط دوبار باشد. در این گزارش، مراحل صحیح شستشوی مو را برای داشتن مو‌های سالم و درخشان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گره‌های مو را از بین ببرید

باز کردن گره مو امری حیاتی و ضروری است. این کار را زمانی انجام دهید که مو‌های شما کاملاً خشک شده است. اگر متوجه افزایش گره‌ها شدید، این بدان معناست که مو‌های شما دچار شکستگی شده و باید کوتاه شود.

مو‌های خود را قبل از شامپو با آب بشویید

قبل از شامپو زدن مو‌ها، شستن مو‌ها و پوست سر با آب ولرم را گامی ثابت در روال مراقبت از مو‌های خود قرار دهید. این مرحله به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند تا محصولات بهداشتی بهتر جذب شوند.

از شامپو به طور مستقیم استفاده نکنید

شامپو را با آب رقیق کنید تا از سختی محصول غلیظ بکاهید و استفاده از شامپو را محدود کنید، مو‌های خود را بیش از حد شامپو نزنید، همچنین می‌توانید بعد از شامپو زدن از برس ماساژ پوست سر استفاده کنید، زیرا این امر به افزایش گردش خون کمک می‌کند.

نرم کننده را روی تار‌های مو بریزید

اگر مو‌ی شما از خشکی رنج می‌برد، این به معنی آن است که شما باید از نرم کننده استفاده کنید، اما نرم کننده را روی پوست سر خود نریزید، فقط روی تار‌های مو بریزید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.

حوله‌های مو را کنار بگذارید

مو‌های خود را خشک کرده و از نوار‌های مناسب مو استفاده کنید و منتظر بمانید تا کاملاً خشک شود. توصیه می‌شود از حوله‌هایی که باعث ریزش و خشکی مو می‌شوند اجتناب کنید. می‌توانید از سرم مو برای مرطوب سازی بیشتر استفاده کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید