اس‌ئی ۲۰۰؛ هواپیمای نوظهور با ۳ بال

اس‌ئی ۲۰۰؛ هواپیمای نوظهور با ۳ بال

نمونه اولیه اس‌ئی ۲۰۰ یک هواپیمای پهن پیکر را ارائه کرده و طراحی بال سه گانه آن با یک دم دوتایی و یک جفت پیشرانه که در عقب هواپیما قرار گرفته اند، تکمیل می‌شود.

کد خبر : ۹۶۷۳۵
بازدید : ۱۹۱۲۰
شرکتی نوپا به نام اس‌ئی اروناتیکس (SE Aeronautics) به تازگی از طرح مفهومی یک هواپیمای مسافربری به نام اس‌ئی ۲۰۰ رونمایی کرده که از پیکربندی عجیبی در مقایسه با طراحی هواپیما‌های حال حاضر برخوردار است. در طراحی اس‌ئی ۲۰۰ از سه بال استفاده شده و این هواپیما پتانسیل برخاستن و فرود در فرودگاه‌هایی با باند کوتاه‌تر را نوید می‌دهد.

تغییرات چشمگیر در طراحی هواپیما‌های مسافربری نادر هستند، اما در تلاش برای کاهش مصرف سوخت و سبز شدن صنعت هوانوردی، به نظر می‌رسد برخی موارد مد نظر قرار گرفته اند.
 هواپیمای نوظهور با ۳ بال
نمونه اولیه اس‌ئی ۲۰۰ یک هواپیمای پهن پیکر را ارائه کرده و طراحی بال سه گانه آن با یک دم دوتایی و یک جفت پیشرانه که در عقب هواپیما قرار گرفته اند، تکمیل می‌شود. این طرح مفهومی توانایی حمل ۲۶۴ مسافر را دارد، در شرایطی که نسبت به دیگر هواپیما‌های جت هم اندازه خود ۷۰ درصد سوخت کمتری مصرف می‌کند.
طراحان اشاره داشته اند که این هواپیما می‌تواند برد پرواز بیش از ۱۰,۵۰۰ مایل (۱۶,۸۹۸ کیلومتر) با بیشینه سرعت ۶۹۰.۵ مایل در ساعت (۱,۱۱۱ کیلومتر در ساعت) داشته باشد.

این برد پروازی و بیشینه سرعت بالاتر از دیگر جت‌های مسافربری در کلاس هواپیمای اس‌ئی ۲۰۰ است. همچنین، طراحی خاص این هواپیما اجازه استفاده آن از فرودگاه‌هایی با باند کوتاه‌تر را می‌دهد که برای برخی هواپیما‌های تجاری فعلی قابل استفاده نیستند.
اس‌ئی ۲۰۰
از دیگر تغییرات قابل توجه در طراحی هواپیمای اس‌ئی ۲۰۰ می‌توان به عدم ذخیره سوخت در بال ها، همانند آنچه در هواپیما‌های تجاری امروزی شاهد هستیم، اشاره کرد. در عوض، سوخت هواپیما در مخزنی در بالای بدنه ذخیره می‌شود.

هواپیمای اس‌ئی ۲۰۰ از یک ساختار مونوکوک یکپارچه بهره می‌برد که به عنوان پیشرفتی در عملکرد و ایمنی توصیف می‌شود.
دستیابی به ایمنی با استفاده از بدنه مونوکوک اهمیت دارد، زیرا هواپیما‌های تجاری فعلی در قالب تکه‌هایی بزرگ به هم متصل می‌شوند که طی یک حادثه به طور معمول دچار شکستگی می‌شوند. طراحی یک تکه بدنه و بال‌ها می‌تواند هواپیمای اس‌ئی ۲۰۰ را به گزینه‌ای ایمن‌تر در صورت بروز یک حادثه تبدیل کند.
اس‌ئی ۲۰۰؛ هواپیمای ۳ بال
این هواپیما با مد نظر قرار دادن طول عمر مفید ۵۰ سال طراحی شده و به گفته شرکت اس‌ئی اروناتیکس، ساخت این هواپیما می‌تواند در نیمی از مدت زمان مورد نیاز برای ساخت یک هواپیمای مسافربری فعلی با اندازه‌ای مشابه صورت بگیرد.

دو پیشرانه هواپیمای اس‌ئی ۲۰۰ در مجموع توانایی تولید ۶۴ هزار پوند نیرو را خواهند داشت، در شرایطی که ۷۰ درصد سوخت کمتری مصرف می‌کنند. میزان انتشار کربن این هواپیما نیز ۸۰ درصد کمتر از هواپیما‌های هم کلاس حال حاضر آن عنوان شده است. در حال حاضر، اطلاعاتی درباره زمان ورود این هواپیما به خط تولید ارائه نشده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید