علیرضا جاوید، سرپرست شهرداری تهران کیست؟

علیرضا جاوید، سرپرست شهرداری تهران کیست؟

سرپرست شهرداری تهران که سابقه معاون فنی و عمرانی محمدباقر قالیباف در زمان حضورش در شهرداری پایتخت را دارد. یکی از کاندید‌های اصلی تصدی صندلی بهشت بود. اما در میانه راه خبر رسید که او از میدان رقابت‌ها کنار رفته است. کنار رفتنی که به نظر می رسید پس از رقابت چهره‌های نزدیک به قالیباف صورت گرفته است.

کد خبر : ۹۶۹۱۵
بازدید : ۸۳۸۹
فرادید | گرچه شورای ششم تهران، عزم خود را برای انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران جزم کرده، اما تا فراهم شدن شرایط علیرضا جاوید را به عنوان سرپرست ساختمان بهشت معرفی کرد. او از مدیران ارشد شهرداری در دوره قالیباف است و ارتباط نزدیکی با رئیس مجلس یازدهم دارد.

به گزارش فرادید؛ مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره انتخاب علیرضا جاوید به عنوان سرپرست شهرداری می‌گوید با توجه به اینکه معلوم نیست چقدر طول بکشد که علیرضا زاکانی از مجلس رأی بگیرد و بعد به وزارت کشور برود و تایید شود، بنابرین با دوستان مشورت کردیم و تصمیم بر این شد که سرپرست انتخاب شود. از این رو قرار شد علیرضا جاوید به‌عنوان سرپرست شهرداری پایتخت انتخاب شود، چراکه سوابق زیادی در شهرداری دارد.

طبق گفته او، به پیروز حناچی نیز پیشنهاد شده بود که تا طی شدن مراحل اداری شهردار جدید، کار خود را ادامه دهد، اما حناچی با این پیشنهاد مخالفت کرد.

براساس گزارش ها، علیرضا زاکانی امروز یکشنبه، در جلسه شورای شهر تهران حاضر شد تا برنامه خود ارائه کند. پس از آن رای گیری برای انتخاب او به عنوان شهردار تهران آغاز خواهد شد.
علیرضا جاوید، سرپرست شهرداری تهران کیست؟

پیروز حناچی و علیرضا جاوید، شهردار اسبق تهران و سرپرست شهرداری پایتخت در کنار یکدیگر.

علیرضا جاوید کیست؟

سرپرست شهرداری تهران که سابقه معاون فنی و عمرانی محمدباقر قالیباف در زمان حضورش در شهرداری پایتخت را دارد. یکی از کاندید‌های اصلی تصدی صندلی بهشت بود. اما در میانه راه خبر رسید که او از میدان رقابت‌ها کنار رفته است. کنار رفتنی که به نظر می رسید پس از رقابت درون گروهی، چهره‌های نزدیک به قالیباف صورت گرفته است.

در این رابطه علیرضا جاوید و مازیار حسینی که از حمایت محمدباقر قالیباف برخوردار بودند، در نهایت از میان آن ها، مازیار حسینی به مرحله بعد رسید، تا شانس اش را برای شهردار شدن امتحان کند. هر چند او نیز نتوانست علیرضا زاکانی را شکست بدهد.

جاوید سال ۱۳۸۲ وارد شهرداری تهران شده است و در این مدت مسئولیت شهرداری منطقه ۱۷، منطقه ۴ و منطقه یک را برعهده داشته است.
او سال ۹۰ به عنوان معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران انتخاب شد. البته پس از دو سال حضور در این پست، به شهرداری منطقه ۴ پایتخت بازگشت.

طبق گزارش‌های غیر رسمی، او کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی MBA و مدیریت شهری خوانده است.
علیرضا جاوید، سرپرست شهرداری تهران کیست؟

علیرضا زاکانی چه زمانی جای جاوید را می‌گیرد؟

زاکانی در حال حاضر، ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگی مردم قم را برعهده دارد. در چنین شرایطی خروج او از نمایندگی، مشروط به رعایت ماده ۹۱ قانون آئین نامه داخلی مجلس است.

طبق این ماده، اگر نماینده‌ای بخواهد از سمت نمایندگی استعفا دهد باید دلایل خود را خطاب به رئیس‌مجلس بنویسد و رئیس مجلس در اولین جلسه علنى و بدون قرائت متن، تقاضای استعفای نماینده را اعلام و در دستور کار هفته بعد مى گذارد.

امروز شورای شهر تهران به شهردار شدن علیرضا زاکانی رای داد، او باید فردا استعفای خود را به مجلس ارائه دهد. در چنین شرایطی استعفای زاکانی در اولین جلسه علنی مجلس که سه شنبه همین هفته برگزار می‌شود، خوانده می‌شود.

اگر مجلس به خروج علیرضا زاکانی رای بدهد، آن وقت احتمالا شورای شهر تهران روز چهارشنبه مدارک و مستندات زاکانی برای انتخاب شهرداری تهران را به وزارت کشور خواهد فرستاد.

در وزارت کشور نیز بررسی استعلامات قانونی احتمالا قدری زمان بر خواهد بود. با اینکه برخی معتقد بودند با توجه به عدم تطابق مدرک تحصیلی زاکانی با مدرک مورد نیاز برای تصدی پست شهرداری، احتمالا او به مشکل برخواهد خورد. اما بعید به نظر می‌رسد که این مشکل مانع از صدور حکم او شود.

با این حال به نظر می‌رسد که حکم علیرضا زاکانی برای نشستن بر صندلی سبز بهشت تا پایان مرداد ماه صادر شود.
۰
نظرات بینندگان
  • علی ارسالی در

    مگه شهرداری تهران چی داره که طرف نمایندگی مجلس رو میخواد بذاره زمین شهرداری رو برداره؟

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید