آپارتمان‌های ۲۰۰ میلیونی در حاشیه تهران؟

آپارتمان‌های ۲۰۰ میلیونی در حاشیه تهران؟

۲۰۰ میلیون تومان، حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید خانه در اطراف تهران است؛ آن هم در شرایطی که در خود تهران متوسط قیمت‌ها از متری ۳۰ میلیون گذشته و یک خانه ۷۰ – ۸۰ متری حدود ۲.۲ میلیارد تومان ارزش دارد.

کد خبر : ۹۷۰۳۵
بازدید : ۳۱۲۵

امکان خرید آپارتمان در حاشیه تهران به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما بخشی از خریداران خانه که واقعا قصدشان صاحبخانه شدن است، راهی ندارند جز اینکه سرشان را پایین بیاندازند و روانه شهر‌های اطراف تهران شوند.

شهر‌هایی مثل پردیس، پرند، هشتگرد و پاکدشت در این موج تقاضا مورد توجه قرار گرفته اند و دفاتر مشاور املاک در حاشیه تهران می‌گویند معاملات نسبت به بهار مقداری افزایش پیدا کرده، اما قیمت‌ها ثابت مانده اند.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که رشد قیمت مسکن و اجاره بها در تهران منجر به افزایش تقاضا برای اجاره و حتی خرید در شهر‌های اطراف تهران و کرج ازجمله پردیس، پرند، هشتگرد و پاکدشت شده است.

دفاتر املاک در شهر‌های یاد شده می‌گویند بخشی از تقاضای مصرفی از قبل هم در بازار حضور داشت، اما بخش دیگر که منتظر تغییر دولت بود در حال ورود تدریجی به بازار است و البته با آسودگی خاطر اقدام به خرید واحد‌هایی می‌کنند که از تخفیف بیشتری برخوردار هستند.

به نظر می‌رسد قبل از ورود سرمایه گذاران، متقاضیان مصرفی با این برداشت که ممکن است در شش ماهه دوم با رونق بازار مواجه شویم در حال نهایی کردن خرید خود هستند. عمده معاملات نیز از نوع تبدیل به احسن انجام می‌شود.

آپارتمان‌های نُقلی ۲۲۰ میلیونی در پاکدشت

با یکی از مشاوران املاک شهر پاکدشت تماس گرفتیم. او می‌گوید: قیمت مسکن در پاکدشت بر اساس منطقه و کیفیت بنا متغیر است، اما می‌توان با نقدینگی ۲۲۰ تا۲۴۰ میلیون تومان و حتی کمتر یک آپارتمان کوچک در این شهر خریداری کرد.

البته این کف قیمت هاست و نرخ واحد‌های بزرگ متراژ به بالای یک میلیارد تومان هم می‌رسد. به گفته او در روز‌های اخیر مقدار اندکی معاملات افزایش پیدا کرده که از طرف خریداران واقعی انجام می‌شود.

حدود دو سال است که با توجه به نزدیکی پاکدشت به مراکز صنعتی و توسعه این واحد‌ها در سال‌های اخیر تقاضا برای خرید مسکن در شهر ما مقداری افزایش پیدا کرده است. رشد قیمت دلار هم به گرانی مسکن منجر شد.

سال ۹۹ قیمت خانه پاکدشت در مقایسه با سال ۹۸ حدودا دو برابر شد، اما از اواخر سال گذشته قیمت‌ها ثابت مانده و در مواقعی کاهش هم داشتیم. به گفته او به دلیل افزایش قیمت سیمان و میلگرد، سازندگان تمایلی برای پیش فروش ندارند و بساز و بفروش‌هایی که با دفتر ما در ارتباط هستند می‌گویند صبر می‌کنند تا شش ماه دیگر که وضعیت بازار روشن شود واحد‌ها را به فروش برسانند.

مشاوران املاک دیگری در شهر جدید هشتگرد می‌گوید: به دلیل پایین بودن نرخ اجاره در شهر جدیدهشتگرد بسیاری از مستاجران از تهران و کرج به این شهر آمده اند. به همین دلیل فایل اجاره در دفاتر کم شده است. اما با قیمت‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود در هشتگرد آپارتمان خریداری کرد. بسیاری از خریداران منتظر تغییر دولت بودند که به نظرم در هفته‌های آینده معاملات افزایش پیدا می‌کند.

خرید آپارتمان با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در پرند

از شهر جدید پرند هم سراغی گرفتیم که یکی از واسطه‌های ملکی، افزایش نسبی تقاضا برای خرید و اجاره در پرند طی روز‌های اخیر را تایید کرد. این مشاور املاک می‌گوید: در حال حاضر با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می‌توان در پرند آپارتمان فول امکانات خریداری کرد.

معاملات هنوز راکد است، اما شاهد افزایش خرید‌های مصرفی نسبت به اردیبهشت و خرداد هستیم. جمعیت پرند در حال افزایش است و با اینکه سرانه‌های خدماتی نسبتا خوبی در مقایسه با پردیس دارد قیمت آپارتمان در اینجا حدود نصف قیمت خانه در پردیس است.

کاهش ۳۰ درصدی قیمت آپارتمان در پردیس

پردیس در رکود به سر می‌برد و قیمت‌ها نسبت به اواخر پارسال پایین آمده است. این موضوع را یکی از مشاوران املاک پردیس مطرح می‌کند. به گفته این مشاور املاک از سال گذشته بسیاری مستاجران از تهران به پردیس آمده اند. با این حال بازار خرید و فروش راکد بود و قیمت‌ها تا ۳۰درصد کاهش پیدا کرده است. انتظار داریم با آمدن دولت جدید مقداری خرید‌های مصرفی افزایش پیدا کند.
منبع: کاماپرس
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید