تزریق آب مقطر به جای واکسن کرونا

تزریق آب مقطر به جای واکسن کرونا

پوکه‌ها و ویال‌های آمپول‌های دیگر را بر می‌داشتم، مواد داخلش را خالی می‌کردم و پس از شستن داخل ویال‌ها، آب مقطر داخلش تزریق می‌کردم. آب مقطر را به جای واکسن تزریق می‌کردم. آب مقطر ضرر و آسیبی به کسی نمی‌رساند.

کد خبر : ۹۷۴۰۱
بازدید : ۳۶۱۰۲

تزریقاتچی شیاد که شیشه‌های واکسن کرونا را با آب مقطر پر می‌کرد در حالی دستگیر شد که واکسن‌های تقلبی را به ۴۰ نفر تزریق کرده بود.

از مدتی قبل و به‌دنبال شکایت‌های سریالی درباره فروش واکسن‌های تقلبی کرونا با قیمت‌های گزاف بلافاصله کارآگاهان‌مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مرد ۳۰ ساله‌ای اقدام به فروش این واکسن‌های تقلبی کرده است.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر گفت: به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز و متهم جوان شناسایی و دستگیر شد؛ در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقدار زیادی ویال تقلبی واکسن کرونا با برند‌های مختلف و مهر جعلی پزشک و کارت جعلی تزریق واکسن کشف شد.
متهم در اعترافاتش مدعی شد واکسن‌ها را از ۶ تا ۱۳ میلیون تومان به فروش می‌رساند. پس از دستگیری متهم تحقیقات برای بررسی بیشتر این پرونده و دستگیری همدستانش ادامه دارد.

گفتگو با متهم

چه واکسنی تزریق می‌کردی؟
فقط دو مدل کمیاب آسترازنکا و اسپوتنیک را تزریق می‌کردم، البته داخلش آب مقطر بود.

بیماران را چطور شناسایی می‌کردی؟
من تزریقاتچی هستم و برای تزریق آمپول و سرم به خانه افرادی که کرونا داشتند می‌رفتم تا از آن‌ها مراقبت کنم. بعد به خانواده‌های آن‌ها می‌گفتم که واکسن کرونا دارم و واکسن‌های قلابی را به این طریق به آن‌ها می‌فروختم.

شیشه‌ها یا ویال‌های واکسن‌ها را چطور تهیه می‌کردی؟
پوکه‌ها و ویال‌های آمپول‌های دیگر را بر می‌داشتم، مواد داخلش را خالی می‌کردم و پس از شستن داخل ویال‌ها، آب مقطر داخلش تزریق می‌کردم. آب مقطر را به جای واکسن تزریق می‌کردم. آب مقطر ضرر و آسیبی به کسی نمی‌رساند.

برچسب روی واکسن‌ها را از کجا آوردی؟
از اینترنت دانلود می‌کردم و به چاپخانه‌ای دادم تا برایم چاپ کند.

واکسن‌ها را چند می‌فروختی؟
اسپوتنیک را ۶ میلیون تومان و آسترازنکا را ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختم.

گفته شده که گاهی اوقات ۱۳ میلیون هم واکسن‌ها را فروختی؟
متهم جوان سکوت می‌کند.

کارت بهداشت و برگه‌هایی را که مهر وزارت بهداشت و مهر پزشک داشت به مشتری‌ها می‌دادی از کجا آورده بودی؟
مهر وزارت بهداشت نیست یک لوگو است که از اینترنت گرفتم، اما مهر پزشک هم مال دکتری است که قبلاً در مطبش کار می‌کردم و مهرش دست من بود و من دیگر مهر را برنگرداندم.

انگیزه ات برای این کار چه بود؟
مشکل مالی داشتم. همسرم عمل جراحی طحال و کبد داشت و من به پولش نیاز داشتم.

چند واکسن فروختی؟
حدود ۴۰ واکسن فروختم و وقتی پول جراحی همسرم فراهم شد دیگر نمی‌خواستم به این کار ادامه دهم.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید