قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

امروز اول شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کد خبر : ۹۷۵۰۸
بازدید : ۱۳۶۷
فرادید | طلا بار دیگر صعودی شد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز اول شهریور ماه با ثبت افزایش ۰.۲۳ درصد به ۱۷۸۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

با وجود این که اونس طلا پس از ریزش دو هفته پیش، به سرعت در بالای ۱۷۰۰ دلار تثبیت شد، اما تقاضای کافی برای خرید وجود ندارد تا قیمت این فلز ارزشمند بالاتر برود.

در حالی که احساسات در چند ماه گذشته نسبتاً بی ثبات بوده است، نتایج این هفته نظرسنجی طلایی هفتگی کیتکو نشان می‌دهد که در بین سرمایه گذاران خرده فروشی، خلق و خوی تندی وجود دارد. احساسات به پایین‌ترین سطح خود در بیش از پنج ماه گذشته رسید.

به گزارش فرادید؛ روحیه منفی رو به رشد در بازار طلا در حالی ایجاد می‌شود که این فلز گرانبها پس از سقوط ناگهانی هفته گذشته شاهد بهبودی قوی است. با این حال، فلز زرد نتوانسته مقاومت خود را در ۱۸۰۰ دلار در هر اونس بشکند.

جیمز نایتلی، مدیر اقتصاد بین الملل موسسه ING در این باره به کیتکونیوز گفت: بحث اصلی "سیاست اقتصادکلان در یک اقتصاد نابرابر" خواهد بود، اما توجه اصلی بازار به بحث‌ها پیرامون تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

همه نگاه‌ها به صحبت‌های جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که صبح جمعه به شکل کنفرانس ویدیویی سخنرانی خواهد کرد. دارین نیوزوم، رئیس تجزیه و تحلیل دارین نیوزوم می‌گوید: «از نظر فنی، طلا تحویل آینده در راه یک آشفتگی است. این هفته طلای تحویل دسامبر (دی) بین کاهش دلار قوی‌تر و صعود تحولات ژئوپلیتیکی قرار گرفت.»

پاویلونیس پیش بینی کرد سطح ۱۸۰۰ دلار نقطه مقاومتی قوی برای طلا مانده است و تا زمانی که این فلز ارزشمند نتواند بالای این سطح بسته شود، بعید است صعود چندانی پیدا کند. باید طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود کند تا اوضاع را بتواند به نفع خود تغییر دهد. اگر موفق به شکستن قیمت ۱۸۰۰ دلار نشود در این صورت به سمت ۱۶۷۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلولاین فیوچرز، گفت که در حالی که طلا مجبور است سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را بشکند، افزایش تهدیدات تورمی در شرایط ضعیف‌تر رشد می‌تواند دستاورد‌های بالقوه را در کوتاه مدت محدود کند.

بارت میلک هم صعود اونس طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار را نشانه بهتر شدن اوضاع برای این فلز ارزشمند می‌داند، اما طلا باید ابتدا مقاومت در سطح ۱۷۹۳ را بشکند که در صورت مطلوب نبودن آمار اقتصادی هفته جاری چنین اتفاقی می‌تواند روی دهد.

با این حال، برخی از تحلیلگران هنوز از طلا دست برنداشته اند. اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، می‌گوید طلا اگر در اجلاس سالانه جکسون هول، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه دارایی‌های خود احتیاط بیشتری داشته باشد، شانس افزایش قیمت را دارد. برنامه‌ای که اقتصاددانان انتظار دارند.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید