دانشگاه‌ها از مهر حضوری می‌شوند؟

دانشگاه‌ها از مهر حضوری می‌شوند؟

سه ترم است که دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند. در حال حاضر نیز وزارت علوم پیش بینی کرده که در ترم نخست تحصیلی پیش رو نیز کلاس‌های تئوری به صورت غیر حضوری برگزار شود.

کد خبر : ۹۷۵۵۷
بازدید : ۲۸۹۲
فرادید | یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی و هنوز خبری از تعیین تکلیف بازگشایی دانشگاه در ستاد ملی کرونا نیست. در آخرین جلسه این ستاد نیز با وجود اینکه موضوع بازگشایی مدارس مورد بررسی قرار گرفت، اما اشاره‌ای به وضعیت دانشگاه‌ها نشد. با این حال وزارت علوم پیش بینی می‌کند که ترم اول تحصیلی به صورت غیر حضوری برگزار شود.

به گزارش فرادید؛ ستاد ملی کرونا معتقد می گوید برای بازگشایی دانشگاه‌ها باید دانشجویان و کادر آموزشی واکسینه شده باشند. این در حالی است که تنها تزریق واکسن به هیات علمی دانشگاه‌ها از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و قرار است تا پایان شهریور ماه واکسیناسیون آن ها به پایان برسد.

دراین میان محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت نیز درباره تزریق واکسن به دانشجویان می‌گوید که واکسیناسیون فرهنگیان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سراسر کشور شروع شده و قرار است در شهریور واکسیناسیون دانشجویان نیز انجام شود.

بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر تزریق واکسن به دانشجویان ساکن خوابگاه‌های کشور نیز هفته گذشته شروع شده است. پس از این نیز قرار است، دانشجویان PHD که در آزمایشگاه‌ها، مزارع، درمانگاه‌ها و دانشکده‌های دامپزشکی هستند، است و این افراد واکسینه شوند.
اما هنوز معلوم نیست که تزریق واکسن به باقیمانده دانشجویان چه زمانی به پایان می رسد.
دانشگاه‌ها از مهر حضوری می‌شوند؟

وضعیت دانشگاه ها در ترم مهر؛ حضوری یا مجازی؟

سه ترم است که دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند. در حال حاضر نیز وزارت علوم پیش بینی کرده که در ترم نخست تحصیلی پیش رو نیز کلاس‌های تئوری به صورت غیر حضوری برگزار شود.

سید علی‌اکبر صفوی، رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم در این باره می‌گوید که پیش‌بینی بنده این است که ترم آینده برای همه به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما دانشجویان شرکت‌کننده در آزمایشگاه و کلاس‌های عملی و کارگاه‌ها که حضور آن‌ها ضرورت دارد خیلی راحت می‌توانند در دانشگاه‌ها حاضر شوند که هم اکنون هم تمهیدات لازم برای حضور آن‌ها فراهم شده است.

البته برگزاری کلاس‌های عملی در سال گذشته نیز به صورت حضوری برگزار می‌شد.

او با تایید این موضوع گفته که تمامی دانشجویان از ۱۰ ماه گذشته برای کار‌های عملی و آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها مراجعه کرده‌اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و به دانشجویان خوابگاهی هم حتما خوابگاه داده خواهد شد.

صفوی این را هم گفته که اگر از اواسط ترم دوباره وضعیت بهتر شد ما هم کلاس‌های حضوری را برگزار خواهیم کرد، اما در غیر این صورت همچنان کلاس‌های مجازی را ادامه خواهیم داد.

او پیش بینی کرده که تا پایان ترم فضا برای برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم نشود؛ بنابراین تا پایان ترم اول، تمامی دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری مجازی آموزش خواهند دید.

طبق اعلام محققان و نهاد‌های بهداشتی، دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن، افراد به ایمنی دست می‌یابند. در چنین شرایطی اگر واکسیناسیون مرحله نخست دانشجویان در مهرماه به پایان برسد، تزریق دوز دوم آن تا میانه پاییز طول خواهد کشید.
دانشگاه‌ها از مهر حضوری می‌شوند؟

دانشجویان ترم بهمن به دانشگاه بر می‌گردند؟

مسئولان وزارت علوم معتقدند که در زمستان هم ویروس کرونا تشدید می‌شود، به این صورت نباید فعالا انتظار آموزش‌های حضوری را داشت. اما ستاد ملی کرونا معتقد است که با تزریق واکسن به دانشجویان و کادر آموزش امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود دارد.

در آن سو، کشور‌هایی هم که بخش اعظم دانشجویان و کادر آموزش را واکسینه کرده اند، در حال حاضر کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان دانشگاه‌ها را به صورت حضوری دایر می‌کنند.

اما با شیوع کرونا دلتا، بسیاری از روسای دانشگاه‌ها اعلام کرده اند که با وجود سوش دلتا با سردرگمی مواجه شده اند.

با این حال وضعیت دانشگاه‌ها برای ترم اول و دوم تحصیلی سال جاری همچنان مشخص نیست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید