قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲ شهریور ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۳ دلار و ۸۱ سنت رسید.

کد خبر : ۹۷۵۶۷
بازدید : ۱۵۷۱
فرادید | طلا اگر چه با ریزش ۰.۵ درصدی مواجه شد، اما این فلز گرانبها بالاخره وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد. امروز ۲ شهریور قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۸۰۳ دلار و ۸۱ سنت رسید.

بهای طلا تحت تاثیر عقب نشینی دلار از رکورد بالای اخیرش و تقاضا برای خرید دارایی امن، افزایش یافت.

اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو می‌گوید: "دلار کمی ضعیفتر شده و این باعث افزایش بازدهی اوراق و کاهش قیمت طلا می‌شود. در کوتاه مدت، ما انتظار حرکت چندانی نداریم. زیرا منتظر سمپوزیوم جکسون هول هستیم تا مشخص شود آیا فدرال رزرو به سمت کاهش خرید دارایی پیش می‌رود یا آیا آخرین شیوع ویروس این انتظارات را کمرنگ کرده است. "

به گزارش فرادید؛ برخی تحلیلگران نیز در یادداشتی نوشتند: پیشروی طلا با این حال تا حدود زیادی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تعدیل محرک‌های مالی بانک مرکزی آمریکا قرار گرفته است. انتظار می‌رود طلا همچنان در محدوده ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ دلار معامله شود با این حال روند حرکت کوتاه مدت این فلز ارزشمند صعودی است.

از طرف دیگر ما ممکن است شاهد افزایش قیمت طلا با افزایش نوع دلتای کرونا باشیم. پاندمی بسیاری از کشور‌های در حال توسعه و بسیاری از قطب‌های مهم مالی و لجستیکی را درگیرکرده است. مانند تعطیلی اخیر بندر چین و همچنین استرالیا و نیوزلند.

همچنین باید توجه داشته باشیم بازار‌های طلا در طول هفته در محدود تنگی نوسان داشت. اگر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای عبور کند، به احتمال زیاد بازار می‌تواند بالاتر برود، شاید به سطح ۱۸۳۵ دلار برسد. اگر از این سطح بالاتر برود، ممکن است بتوانیم به دنبال سطح ۱۹۰۰ دلار باشد.

بدیهی است، این بازاری است که باید شاهد افت دلار آمریکا باشد تا به طلا کمی کمک کند. از سوی دیگر، اگر دلار آمریکا شروع به تقویت کند، این می‌تواند سردرد‌های جدی را برای بازار طلا ایجاد کند.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید