جزئیات سریال ارباب حلقه‌ها؛ از زمان پخش تا بازیگران و داستان

جزئیات سریال ارباب حلقه‌ها؛ از زمان پخش تا بازیگران و داستان

تاریخ شروع پخش فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها (The Lord of The Rings)، ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ یعنی ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ است. داستان ارباب حلقه‌ها به چند هزار سال قبل از وقایع هابیت بر میگردد. درست زمانی که شایر هنوز تاسیس نشده و الف‌ها هنوز پادشاهی قدرتمند خود را دارند.

کد خبر : ۹۷۶۷۱
بازدید : ۷۲۱۴
فرادید | ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ پایان انتظار طرفداران سریال ارباب حلقه‌ها است. یک بار دیگر گودال‌های سرزمین میانه، جنگل‌های باستانی و دنیای فانتزی که توسط تالکین به وجود آمده. باز هم مخاطبان به هزاران سال قبل‌تر از وقایع هابیت و ارباب حلقه‌ها سفر می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ جی‌دی پین و پاتریک مک‌کین تهیه‌کنندگان سریال ارباب حلقه‌ها هستند. هزینه ساخت فصل اول این مجموعه، ۴۶۵ میلیون دلار هزینه بوده که بعنوان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌هایی که تاکنون ساخته شده از آن یاد شده است.

این سریال نوشته جی آر آر تالکین و محصول آمازون است. مجموعه ارباب حلقه‌ها قرار است از سرویس پخش آمازون (آمازون پرایم ویدیو) و در بیش از ۲۴۰ کشور جهان نمایش داده شود.

آمازون سفارش داده که حداقل ۵ فصل از این سریال ساخته شود. طبق اعلام این سایت، هر کدام از این فصل‌ها شامل ۸ تا ۱۰ قسمت هستند.

جزئیات سریال ارباب حلقه ها؛ از زمان پخش تا بازیگران و داستان
زمان ساخت سریال ارباب حلقه‌ها

فوریه ۲۰۲۰ نخستین باری بود که تصویربرداری سریال ارباب حلقه‌ها در نیوزلند آغاز شد. اما به دلیل همه گیری کرونا مدتی متوقف و سپس در ماه سپتامبر مجددا کار ساختش آغاز شد.

به گفته جی‌ای بایونا، کارگردان دو قسمت اول مجموعه ارباب حلقه‌ها، فیلم‌برداری این دو قسمت در دسامبر ۲۰۲۰ به پایان رسیده است.
وین چه ییپ هم گفته که چهار قسمت دیگر را او در مارس ۲۰۲۱ کارگردانی کرده است.

شارلوت براندستروم هم در می ۲۰۲۱ کارش را به‌عنوان کارگردان دو قسمت دیگر از فصل اول این سریال آغاز کرد و درهمان ماه به پایان رساند.

عوامل این سریال گفته اند که فیلم‌برداری اولین فصل ارباب حلقه‌ها همچنان ادامه دارد و معلوم نیست چه زمانی تولید آن به پایان برسد.

بنجامین واکر، بازیگر این سریال هم در این باره گفته است: «در حال حاضر، چیزی معلوم نیست. ما مدت‌هاست در حال فعالیت هستیم و وقتی کار تمام شود، به استراحت خواهیم رفت.»

بااین حال تصویربرداری فصل ۱ مجموعه ارباب حلقه‌ها در آگوست ۲۰۲۱ به پایان رسیده است و فصل دوم، به جای نیوزلند، در انگلستان تصویربرداری می‌شود.
جزئیات سریال ارباب حلقه ها؛ از زمان پخش تا بازیگران و داستان

داستان ارباب حلقه‌ها

داستان ارباب حلقه‌ها به چند هزار سال قبل از وقایع هابیت بر میگردد. درست زمانی که شایر هنوز تاسیس نشده و الف‌ها هنوز پادشاهی قدرتمند خود را دارند.
تحولات عظیمی در این عصر رخ می‌دهد و تصمیمات گرفته‌شده در آن، در قرون آینده، بازتاب خواهند داشت.

در این زمان مخاطب با جوانی شخصیت‌های قدیمی ارباب حلقه‌ها و هابیت، نظیر الروند و گالادریل، آشنا می‌شود.

خلاصه‌ای داستان این سریال در سایت اختصاصی تالکین آمده است. به نوشته این سایت، این سریال آینده استودیو آمازون، برای اولین بار، افسانه‌های قهرمانانه عصر دوم تاریخ سرزمین میانه را به نمایش می‌گذارد.

سایت تالکین نوشته است: «این درام حماسی، هزاران سال قبل از وقایع هابیت و ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد و بینندگان را به دورانی خواهد برد که در آن، قدرت‌های بزرگ شکل می‌گیرند، پادشاهی‌ها رشد می‌کنند و سپس نابود می‌شوند، قهرمانان خود را اثبات می‌نمایند، امید‌ها به واسطه بروز تهدید‌های مختلف از بین می‌روند و شرور‌هایی که تالکین آن‌ها را آفریده است، تمام جهان را در تاریکی فرو خواهند برد.

این سریال که در زمان صلح نسبی آغاز می‌شود، دارای شخصیت‌هایی آشنا و هم‌چنین جدید است که باید با ظهور مجدد شرارت در سرزمین میانه مقابله کنند. در این مجموعه، در تاریک‌ترین کوه‌های مه‌آلود تا جنگل.‌های باشکوه پایتخت الف‌ها (لیندون) و در پادشاهی جزیره نامنور تا دورترین نقاط نقشه، شاهد شخصیت‌هایی خواهیم بود که میراثی را به جا می‌گذارند که تا مدت‌ها پس از آن، زنده خواهد ماند.».

اما جزئیات واقعی طرح داستان این سریال هنوز پنهان مانده و عوامل ارباب حلقه حتی بیشتر از دروازه سیاه موردور از داستان سریالشان محافظت می‌کنند.

تام شیپی، محقق و دانش‌پژوه تالکین، که در این سریال همکاری می‌کند، گفته است: «گروه سازنده این مجموعه، تنها مجاز به ارجاع و استفاده از مطالب و ضمایم گسترده کتاب‌های ارباب حلقه‌ها هستند.»

کتاب ارباب حلقه‌ها شامل داستان هایی، چون حمله به نامنور و تصرف آن توسط سائورورن، سقوط نامنور و تشکیل آخرین اتحاد الف‌ها و انسان‌ها توسط الندیل و گیل‌گالاد است.

بااین حال سریال به دلیل پیروی از محدودیت‌های کپی‌رایت، اجازه ندارد به بررسی رویداد‌های واقعی هابیت و ارباب حلقه‌ها بپردازد.

جزئیات سریال ارباب حلقه ها؛ از زمان پخش تا بازیگران و داستان
بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها

رابرت آرامایو، اواین آرتور، نازنین بنیادی، تام باج، سوفیا نوموت، مگان ریچاردز، دیلان اسمیت، چارلی ویکرز، اسماعیل کروز کوردوا، تیرو محفیدین، ​​دنیل وایمن، جوزف ماول، مارکلا کاوناگ، ایما هوروات، مورفید کلارک، سینتیا آدایی‌رابینسون، ماکسیم بالدری، یان بلک‌برن، کیپ چپمن، آنتونی کرام، ماکسین کانفلیف

تریستان گراول، سویتیتا جایاسوندرا، فابیان مک‌کالوم، سیمون مرلز، جف مورلند، پیتر مول، جود مورلاند، جیور مورلد، ویل فلچر، آملی چایلد ویلیرز، بو کسیدی، آگوستوس پرو، پیتر تایت، الکس تارانت، لئون ودهام، بنجامین واکر، سارا روانگوبانی و سر‌لی هنری، از جمله بازیگران مجموعه ارباب حلقه‌ها هستند.

البته نام ویل پولتر هم مدتی بعنوان بازیگر این سریال معرفی شده بود که به دلیل هماهنگ نبودن برنامه‌ها، نقش او به رابرت آرامایو سپرده شد.

مارکلا کاونا که از اولین بازیگران معرفی شده این سریال است، نقش تایرا را ایفا می‌کند و به احتمال زیاد یک الف جوان است. البته ممکن است نام او در ادامه کار تغییر کند و یک نام دیگر جایگزینش شود.

رابرت آرامایو، نقش بلدور معروف را ایفا می‌کند.

مورفید کلارک هم نقش گالادریل جوان را بازی می‌کند. نقشی که در فیلم‌ها کیت بلانشت ایفای آن را برعهده داشت.

شخصیت سیمون مرل هم به احتمال زیاد تروین نام دارد.

جوزف ماول هم در نقش اورن، آنتاگونیست اصلی را (حداقل در فصل اول) بازی می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید