سردار آزمون به لیون فرانسه می‌رود؟

سردار آزمون به لیون فرانسه می‌رود؟

برخلاف سال‌های گذشته که پیشنهادی سردار آزمون بیشتر در رسانه‌ها مطرح می‌شد و گاه به مذاکراتی کوتاه با باشگاه زنیت می‌کشید. حالا رسانه‌های فرانسوی می‌گویند که باشگاه لیون برای به خدمت گرفتن سردار آزمون بسیار جدی است. در این رابطه نشریه معتبر اکیپ فرانسه از گفتگوی تلفنی پیتر بوش، سرمربی هلندی لیون با سردار آزمون خبر داده است. طبق گزارش اکیپ، پیتر بوش موفق شده سردار آزمون را راضی کند.

کد خبر : ۹۷۶۹۶
بازدید : ۳۴۹۳
فرادید | نشریه اکیپ فرانسه خبر از رایزنی باشگاه لیون برای به خدمت گرفتم سردار آزمون داده است. علاوه بر این وینسنت پونسو، مدیر فوتبال باشگاه لیون نیز مذاکره با زنیت سن‌پترزبورگ برای انتقال سردار آزمون را تأیید کرد. اما رسانه‌های روسی می‌گویند که اختلاف لیون و زنیت روسیه همچنان بر سر قیمت این بازیکن است.

به گزارش فرادید؛ ۹ سال از حضور سردار آزمون در لیگ روسیه می‌گذرد و او حالا در آستانه خروج از این کشور است. آزمون که در طول سال‌های اخیر، عطای پیشنهادی‌های دیگرش را به خاطر حضور در روسیه به لقایش بخشیده، حالا عزم خود را برای حضور در لیگ‌های اروپایی جزم کرده است.

آزمون سال ۲۰۱۲ و در سن ۱۷ سالگی به تیم روبین کازان روسیه پیوست. ۶ سال در این تیم ماند و در نهایت به خدمت باشگاه زنیت درآمد.

او حالا ۳ سال است که برای زنیت توپ می‌زند و در این مدت به آقای گلی در لیگ روسیه هم رسیده است. علاوه بر این سردار آزمون با زنیت بار‌ها قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی جام حذفی را تجربه کرده است.

به عقیده رسانه‌های ورزشی، حضور ۹ ساله آزمون در روسیه، مخاطب ایرانی را آهسته آهسته وارد دور تکرار کرده، اما سردار آزمون همچنان دوست دارد، ستاره تیم زنیت در روسیه باقی بماند.

البته آزمون فقط یک فصل دیگر با زنیت قرارداد دارد و اگر این باشگاه روسی با او به توافق نرسد، آزمون بازیکن آزاد خواهد بود. گرچه این اتفاق چندان محتمل نیست.
سردار آزمون به لیون فرانسه می رود؟

حضور سردار آزمون در لیون فرانسه جدی شد؟

برخلاف سال‌های گذشته که پیشنهادی سردار آزمون بیشتر در رسانه‌ها مطرح می‌شد و گاه به مذاکراتی کوتاه با باشگاه زنیت می‌کشید. حالا رسانه‌های فرانسوی می‌گویند که باشگاه لیون برای به خدمت گرفتن سردار آزمون بسیار جدی است.

در این رابطه نشریه معتبر اکیپ فرانسه از گفتگوی تلفنی پیتر بوش، سرمربی هلندی لیون با سردار آزمون خبر داده است. طبق گزارش اکیپ، پیتر بوش موفق شده سردار آزمون را راضی کند.

این نشریه نوشت: «پیتر بوش تا به حال چندین‌بار با سردار آزمون تلفنی صحبت کرده و خیال او را بابت حضور و بازی در ترکیب لیون راحت کرده است.»

طبق اعلام رسانه‌های فرانسوی، باشگاه لیون برای خرید سردار آزمون ۱۱ میلیون یورو کنار گذاشته و در این زمینه پیشنهاد خود را به باشگاه روسی ارایه داده و حالا منتظر تصمیم گیری زنیت دراین باره است.

اما تنها اختلاف میان دو باشگاه فرانسوی و روسی اختلاف قیمت است. باشگاه لیون پیشنهاد اولیه ۱۱ میلیون یورو را مطرح کرده، اما زنیت ۲۰ میلیون بابت آزمون می‌خواهد.

البته رقم پیشین زنیت برای فروش سردار آزمون، ۳۰ میلیون یورو بود، اما حالا باشگاه روسی حاضر است با رقم ۲۰ میلیون یورو مهاجم ایرانی خود را بفروشد.


آزمون کدام گزینه را انتخاب می‌کند؟

براساس گزارش رسانه‌های خارجی، سردار آزمون علاوه بر لیون فرانسه پیشنهادی جدی از آلمان و ایتالیا دارد. طبق این اخبار، آتالانتا و رم ایتالیا و بایرلورکوزن خواهان به خدمت گرفتن سردار آزمون هستند.

البته به نظر می‌رسد که پیشنهاد لورکوزنی‌های جدی‌تر از تیم‌های ایتالیایی باشد.

اما همچنان سردار آزمون از فیکس‌بازی‌کردن در بایرلورکوزن مطمئن نیست. شاید همین مسئله باعث شده تا باشگاه فرانسوی لیون از دیگر رقبا در جذب سردار آزمون پیش باشد.

از سوی دیگر، پیتر بوش، سرمربی لیون به آزمون برای فیکس بازی کردن اطمینان خاطر داده است. اتفاقی که ممکن است در نهایت به پیوستن سردار به این باشگاه فرانسوی منجر شود.

رسانه‌های روسی پیش بینی می‌کنند که زنیت در نهایت با لیون فرانسه بر سر فروش سردار آزمون به نتیجه برسد. اما رسانه ورزشی فرانسه از سرسختی زنیت بر سر قیمت ۲۰ میلیون یورو، به عنوان عاملی برای به نتیجه نرسیدن این توافق یاد می‌کنند.

با این حال حتی اگر زنیت با لیون به توافق نرسد، تمام تلاش خود را خواهد کرد تا سردار آزمون را به عنوان بازیکن آزاد از دست ندهد. اما اگر قصد فروش او را به لیگ فرانسه دارد، باید تا هفته آینده تصمیم خودش را قطعی کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید