قیمت پایه مسکن ملی چند؟

قیمت پایه مسکن ملی چند؟

قیمت پایه مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده، اما طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه شاخص تعدیل قیمت‌ها را تعیین می‌کند که بر این اساس قیمت‌ها ممکن است تغییر کند.

کد خبر : ۹۷۷۹۷
بازدید : ۲۳۵۵

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: قیمت پایه مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده، اما ممکن است قیمت‌ها تغییر کنند.

جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در یک نشست خبری در خصوص قیمت تعیین شده مسکن ملی گفت: قیمت پایه مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده، اما طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه شاخص تعدیل قیمت‌ها را تعیین می‌کند که بر این اساس قیمت‌ها ممکن است تغییر کند.

او ادامه داد: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه تعدیل و تورم بخش ساختمان که از ابتدای سال تا کنون در نظر گرفته شده، حدود ۷۸ درصد تا ۸۰ درصد بوده است. با در نظر گرفتن این ۷۸ درصد ممکن است قیمت پایه مسکن ملی به حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

حق شناس بیان کرد: ۱۶ هزار و ۱۳۸ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر در حال ساخت است که ۶.۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او با بیان اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۵ دوره برای متقاضیان صورت گرفته است، گفت: براین اساس ۴ دوره ثبت نام توسط وزارت راه و شهرسازی و توسط بنیاد مسکن در شهر‌های مختلف از جمله شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت صورت گرفت.

حق شناس بیان کرد: بنیاد مسکن مسئولیت ساخت واحد‌های مسکن ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و تعدادی از شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را برعهده دارد و این اقدام در قالب یک کار مشترک با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اظهار کرد: در بحث اقدام ملی ۶۱۸ شهر با مسئولیت بنیاد مسکن ساخته می‌شود و در این ۵ دوره ۵۰۴ هزار و ۱۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

حق شناس با بیان اینکه متقاضیان باید از سه مرحله عبور کنند تا مورد تایید نهایی قرار گیرند، گفت: متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن باید شرایط ویژه از تعهد داشتن سبز بودن فرم (ج) و مالک نبودن واحد مسکونی را داشته باشند.

او گفت: از ۵۰۴ هزار نفر، ۳۱۰ هزار نفر واجد شرایط بودند و البته این تعداد از متقاضیان هم باید دو کنترل دیگر را توسط بنیاد مسکن انجام دهند و پس از تایید شدن اصالت، متقاضیان مدارکشان را بارگذاری می‌کنند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه از تعداد ۷۴ هزار و ۸۸۷ متقاضی، ۳۱۰ هزار نفر تاییده نهایی را دریافت کرده اند، گفت: از این تعداد حدود ۶۰ هزار و ۷۰۴ نفر به بانک مسکن معرفی شده و ۵۳ هزار و۴۲۸ نفر هم مبلغ ۴۰ میلیون تومان را که شرط لازم برای تایید شدن نهایی است، واریز کرده اند.

او بیان کرد: بنیاد مسکن در شهر‌هایی از جمله بندرعباس، قم، زنجان و تعدادی دیگر از شهر‌ها هم مسئولیت ساختن مسکن ملی را بر عهده دارد.

حق شناس تصریح کرد: برای ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر امکان اقدام اجرایی مسکن ملی وجود ندارند که از این تعداد برای ۶ هزار نفر زمین قطعی نشده و برای ۳هزار و۷۳۷ نفر هم اراضی دچار اشکال شده که البته طی جلساتی که با کمیسیون ماده ۵ برگزار کرده ایم، مشکل برخی از اراضی این واحد‌ها برطرف خواهد شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه بنیاد مسکن برای ۴۴ هزار نفر برنامه اجرایی در نظر گرفته است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۲۴ مورد را بنیاد انجام می‌دهد و ۱۹ هزار و ۲۸۰ مورد واحد را مدیریت می‌کند که توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

او با بیان اینکه برای ۴۴ هزار و ۸۱۴ نفر وضعیت آن‌ها مورد تحقیق قرار گرفته است، گفت: تعدادی از آن‌ها که حدود ۱۹ هزار و ۲۸۰ پروژه می‌شود نوسازی بوده که تعدادی از این واحد‌ها در حال اجرا است به طوری که وظیفه گرفتن پروانه این واحد‌ها برعهده بنیاد مسکن است.

حق شناس تاکید کرد: تاکنون پیشرفت فیزیکی ۱۶ هزار و ۳۳۸ واحد بنیاد مسکن در قالب مسکن ملی حدود ۶.۳ درصد بوده که میانگین پیشرفت این واحد‌ها از یک درصد تا ۵۰ درصد بوده است به طوری که برخی از آن‌ها در مرحله نازک کاری قرار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود ۳ هزار و ۹۹۹ واحد که با مشارکت ساخته شده پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۷.۸ درصد رسیده، پیشرفت فیزیکی پروژه‌های انبوه سازی که حدود یک هزار و ۲۷۷ واحد است هم حدود ۵ درصد بوده است.

او توضیح داد: حدود ۷ هزار نفر متقاضی که ۴۰ میلیون تومان واریز نکرده اند، حذف شده‌اند و البته ممکن است اراضی کافی وجود داشته باشد و این متقاضیان حذف نشوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید