قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۸

قیمت بیت کوین امروز ۸ شهریور ماه با ثبت کاهش ۱.۵۶ درصد به ۴۸,۶۴۲ دلار معادل ۱,۳۵۳,۱۷۶,۹۳۰ تومان رسید.

کد خبر : ۹۷۸۲۷
بازدید : ۲۱۵۳
فرادید | بیت کوین در مسیر نزولی حرکت می‌کند. امروز ۸ شهریور ماه قیمت بیت کوین با ۱.۵۶ درصد کاهش نرخ به ۴۸,۶۴۲ دلار معادل ۱,۳۵۳,۱۷۶,۹۳۰ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۱۳.۶۵ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۲.۰۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۲۶ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۵.۰۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

چند روز پیش، بیت کوین به پایین‌ترین سطح هفتگی خود یعنی ۴۶۳۰۰ دلار (در Bitstamp) رسیده بود. در آن زمان، گاو‌ها دوباره وارد عمل شدند و کم کم این دارایی را به سمت سطوح بالاتر سوق دادند. همانطور که قبلاً گزارش کردیم، این امر منجر به بازپس گیری چندین سطح رند متوالی، از جمله لمس کوتاه مدت تراز ۴۹۰۰۰ دلار شد. بیت کوین دیروز به صعود خود ادامه داد و به بالای ۴۹۶۰۰ دلار رسید.

در حالی که گاو‌ها خود را آماده می‌کردند برای دومین بار در هفته مقاومت ۵۰۰۰۰ دلاری را بشکنند، خرس‌ها به بازی بازگشتند. در واقع، آن‌ها کنترل کامل این ارز دیجیتال را به دست گرفته و آن را به سمت پایین‌ترین سطح روزانه یعنی ۴۸۰۰۰ دلار کشاندند.

پس از از دست دادن حدود ۲۰۰۰ دلار از ارزش خود در عرض چند ساعت، بیت کوین توانست اندکی از این زیان را جبران کند. با این وجود، هنوز زیر ۴۹۰۰۰ دلار ترید می‌شود.

در صدر خبر‌های دیروز و امروز عنوان شد که کوبا که در سال‌های اخیر تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا با مشکلات اقتصادی گسترده‌ای مواجه شده، پس از السالوادور به دومین کشور جهان تبدیل می‌شود که به طور رسمی ارز‌های دیجیتالی را به رسمیت شناخته است.
از مدت‌ها پیش این گمانه زنی وجود داشت که کوبا پس از ممنوع اعلام کردن دلار در این کشور، برای انجام تبادلات ارزی خود و برقرای جریان سرمایه ورودی جدید از ظرفیت ارز‌های دیجیتالی بهره گیرد.

بانک مرکزی چین یک بار دیگر علیه ارز‌های دیجیتالی موضع گرفته و با صدور بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواسته است تا از بازار رمزارز‌ها دوری کنند. این نهاد با تاکید مجدد بر غیرقانونی بودن رمزارز‌ها در این کشور گفته است هیچ حمایت قانونی از کسانی که در این بازار دچار ضرر شوند، صورت نخواهد گرفت. به گفته بانک مرکزی چین، بیتکوین و سایر رمزارز‌ها دارای ارزش ذاتی نیستند و قیمت آن‌ها حباب است.

قابل ذکر است که اگر بیت کوین در بالاتر از سطح ۴۸.۶ هزار دلاری تثبیت شود، می‌توانیم از شکست مقاومتی الگوی فعلی اطمینان حاصل کنیم و این آغاز روند صعودی خواهد بود.

اما اگر بیت کوین نتواند بالاتر از ۴۸.۶ هزار دلار تثبت شود، به سمت حمایت‌های پایین‌تر خود پیش خواهد رفت و سطح قیمت ۴۶.۶ هزار دلاری امتحان خواهد شد که نتیجه آن بسیار مهم است. ما می‌توانیم در کوتاه مدت، انتظار نزول بازار را داشته باشیم، اما این چشم انداز در روند میان مدت بازار قطعی نیست.

در صورت نزول بازار، بیت کوین به سرعت به سوی سطح قیمت ۴۴ هزار دلاری پیش خواهد رفت. نتیجه امتحان این سطح بسیار حائز اهمیت است. سطح ۴۴ هزار دلاری تأثیرات طولانی مدتی بر جهت بازار ارز دیجیتال خواهد گذاشت.
اما بطور کلی، بازار نشانه‌هایی از صعود دارد. چرا که بسیاری از سرمایه گذاران پیش بینی می‌کنند به زودی قیمت به بالای ۵۰۰۰۰ دلار برسد. در بازه زمانی یک روزه، قیمت در حال حفظ کانال فعلی است. همین امر احتمال رشد قیمت تا سطح ۵۵۰۰۰ دلار را افزایش می‌دهد.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید