حسن روحانی و اعضای دولت دوازدهم کجا هستند؟

حسن روحانی و اعضای دولت دوازدهم کجا هستند؟

گرچه حسن روحانی در واپسین روز حضورش به عنوان رئیس جمهور، در تلویزیون گفته بود که به کار‌های علمی و فرهنگی بر می‌گردد. اما حالا برخی از رسانه‌ها احتمال حضور او در جایگاه ریاست تشخیص مصلحت نظام را مطرح می‌کنند.  

کد خبر : ۹۷۹۰۶
بازدید : ۶۳۸۸
فرادید | سه هفته از پایان کار دولت دوازدهم می‌گذرد و محدود خبری از حسن روحانی و اعضای کابینه او وجود دارد. البته محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به دولت سیزدهم باز گشت و معاون ابراهیم رئیسی و رئیس سازمان انرژی اتمی شد.

به گزارش فرادید؛ از میان وزرای دولت حسن روحانی، تنها محمدجواد ظریف و محمد جواد آذری جهرمی رابطه خوبی با شبکه اجتماعی داشتند. حالا هم پس از پایان دوران وزارت، بی خیال صفحه‌های شخصی شان نشده اند و در مورد فعالیت‌های شان اطلاع رسانی می‌کنند.

اما دیگر اعضای کابینه روحانی از همان ابتدا میانه‌ای با فضای مجازی نداشتند و حالا هم عجیب نیست که در این فضا حضور نداشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر وزرای دولت پیشین بازنشسته هستند و تعدادی نیز جز عضو هیات علمی دانشگاه بودند که به مشاغل پیشین خود بازگشتند.

در این رابطه روز‌های گذشته بود که ویدیویی از دفتر کار جدید وزیر امور خارجه دولت دوازدهم در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران منتشر شد. ظریف در این ویدیو می‌گوید که به تدریس در دانشگاه بازگشته است.

البته برخی نیز کارمند دولت بودند و پس از پایان دوران تصدی وزارت به عنوان کارشناس مشغول به فعالیت شدند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ۴۰ ساله دولت حسن روحانی یکی از این افراد است. در این باره تصاویری روز‌های گذشته در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد وزیر پیشین ارتباطات به عنوان کارشناس در شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به کار شده است.

روحانی و اعضای دولت دوازدهم کجا رفتند؟
کدام اعضای کابینه حسن روحانی به دولت سیزدهم پیوستند؟

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و امیر حاتمی وزیر دفاع، دو عضو دولت روحانی بودند که پس از پیروزی ابراهیم رئیسی، موضوع ابقای شان بسیار جدی مطرح شد. اما پس از معرفی لیست پیشنهادی رئیس دولت سیزدهم، نام این دو در میان وزرا نبود.

در نهایت اما، ابراهیم رئیسی، محمد اسلامی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد. انتصابی که واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

در این میان برخی از فعالان سیاسی معتقدند که احتمال انتصاب امیر حاتمی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی وجود دارد.

علاوه بر این، برخی از رسانه‌ها نیز پیش بینی می‌کنند که سورنا ستاری در سمت معاون علمی رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی نخبگان ابقا شود. آن‌ها بر‌ای اثبات ادعای شان، به حضور ستاری در دیدار اعضای هیات دولت سیزدهم با رهبر انقلاب اشاره می‌کنند.

این در حالی است که برخی فعالان سیاسی اصولگرا معتقدند که سورنا ستاری ابقا نخواهد شد و به زودی جانشین او منصوب خواهد شد.
روحانی و اعضای دولت دوازدهم کجا رفتند؟

حسن روحانی با پست جدید بر می‌گردد؟

گرچه حسن روحانی در واپسین روز حضورش به عنوان رئیس جمهور، در تلویزیون گفته بود که به کار‌های علمی و فرهنگی بر می‌گردد. اما حالا برخی از رسانه‌ها احتمال حضور او در جایگاه ریاست تشخیص مصلحت نظام را مطرح می‌کنند.

طبق رسوم گذشته، رهبر انقلاب پس از پایان کار روسای جمهور، پیشنهاد حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌دهد. اما این بار خبری از انتصاب روحانی در مجمع نبود.

حسن روحانی از اسفند سال ۷۵ با حکم رهبری به‌عنوان عضو حقیقی در مجمع تشخیص مصلحت حضور داشت، اما پس از حضورش در پاستور عنوان او به عضو حقوقی تغییر یافت. در نهایت پس از پایان رئیس جمهوری، او دیگر عضو مجمع نبود و برای عضویت دوباره او به عنوان عضو حقیقی نیاز به حکم رهبری وجود داشت.

شرق از این مسئله به عنوان احتمالی برای جایگزینی حسن روحانی به جای آملی لاریجانی نام می‌برد.

هر چند برخی از فعالان سیاسی و رسانه ای، احتمال انتصاب حسن روحانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را کم می‌دانند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید