جزئیات پرونده دو تبعه چینی منتشر کننده تصاویر دختران ایرانی

جزئیات پرونده دو تبعه چینی منتشر کننده تصاویر دختران ایرانی

به گفته مهدی عزیز زاده قصاب وکیل پرونده دو تبعه چینی، عاملان انتشار تصاویر دختران ایرانی، به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شده‌اند.

کد خبر : ۹۷۹۰۸
بازدید : ۳۰۷۹
فرادید | دو تبعه چینی منتشر کننده تصاویر دختران ایرانی که خرداد ماه امسال بازداشت شده بودند، به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شدند. وکیل این دو متهم چینی به تشریح جزئیات پرونده آن‌ها پرداخته است.

به گزارش فرادید؛ اوایل خردادماه سال ۱۴۰۰، تصاویر و ویدیو‌هایی از روابط یک تبعه چینی مقیم ایران با دختران ایرانی خبر ساز شد. این تبعه چینی تصاویر روابطش با دختران را در یوتیوب منتشر کرد و این موضوع با واکنش تند این افراد و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به همین خاطر هم حکم دستگیری او و شریکش صادر شد و در روز ۱۱ خرداد، این تبعه چینی در عوارضی شهر کاشان دستگیر شد.

پس از گذشت ۱۴ روز هم غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، از بازداشت یکی از همدستان این تبعه چینی با همکاری پلیس فتا خبر داد.

حالا هم پس از گذشت ۳ ماه از این ماجرا، حکم دو شهروند چینی صادر شده است.


آخرین جزئیات پرونده دو تبعه چینی

مهدی عزیز زاده قصاب وکیل پرونده دو تبعه چینی، درباره آخرین وضعیت پرونده موکلان خود گفته که حکم موکلانش صادر شده و هر دو نفر آن‌ها محکوم شده‌اند.

عزیز زاده می‌گوید: «موکلان من به حبس، شلاق و جریمه نقدی محکوم شده اند. راجع به جزئیات بیشتر نمی‌توان صحبت کرد، زیرا حکم قطعی نیست و قرار است نسبت به تجدید نظر خواهی اقدام شود.»

همچنین تعدادی از کاربران در فضای مجازی مدعی شده بودند که برخی از دختران بسیار جوان و زیر سن قانونی بوده اند. اما وکیل پرونده این موضوع را رد کرده است.

او در این باره گفته است: «دو موضوع در فضای مجازی درباره شاکیان مطرح شده که صحت ندارد. اولین موضوع سن شکات است که زیر ۱۸سال اعلام شده که بر اساس آنچه در دادگاه دیدم واقعیت ندارد. موضوع دوم خودکشی یا اقدام به خودکشی برخی شکات است که این هم صحت ندارد.»

ماجرای تصاویر منتشر شده دختران توسط دو تبعه چینی

ماجرا به اوایل خرداد برمیگردد. درست زمانی که یک جوان چینی با انتشار ۵۰ ویدیو در یوتیوب، مدعی ارتباط نامتعارف با دختران ایرانی شده بود.

او در مورد روابط خود با آن‌ها، دعوت شدن به شام و نظراتی که دختران ایرانی راجع به شخصیت او داده بودند، صحبت کرده بود. مثلا در یکی از این ویدیو‌ها گفته بود که من از نظر دختران ایرانی انسان خسیسی هستم!

پس از انتشار این ویدیوها، کاربران و اصحاب رسانه خواستار رسیدگی به این موضوع شده بودند. به همین دلیل رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس پاوا (پلیس کنترل اتباع خارجی) قرار گرفت.

البته یکی از همین دختران که مترجم زبان چینی بود و ادعا می‌کرد قربانی فریب کاری تبعه چینی شده، با انتشار متنی درصفحه اینستاگرامش، مدعی شد که جوان چینی در ملاقاتی که در شیراز و تهران صورت گرفته بود، اقدام به فیلمبرداری مخفیانه کرده است.

پس از او هم تعداد دیگری از دختران حاضر در ویدیو‌ها، در یوتیوب جوان چینی، با ارسال پیام‌هایی مشابه دختر مترجم، نسبت به پخش تصاویرشان اعتراض کرده و گفته بودند که قرار نبود این کلیپ‌ها منتشر شود.

برخی از این دختران هم با کامنت‌هایی به زبان انگلیسی یا فارسی از تبعه چینی درخواست کرده بودند که کلیپ‌ها را از صفحه شخصی خود در یوتیوب بردارد. اما ظاهرا این اعتراض آن‌ها توسط شهروند چینی نادیده گرفته می‌شد.

با افزایش اعتراضات گسترده دختران و افشاگری فعالان رسانه ای، پلیس کنترل اتباع خارجی به ماجرا ورود کرده بود که در نهایت تبعه چینی اقدام به حذف کلیپ‌ها از حساب کاربری خود در یوتیوب کرد.

او در اولین اظهارات خود به پلیس پاوا، درباره انگیزه اش از انتشار این کلیپ‌ها گفته بود که سعی داشته سبک زندگی ایرانیان را به جهان نشان دهد و تولید چنین محتوایی در فضای یوتیوب در همه جای جهان امری طبیعی است.

در آخرین کلیپ منتشر شده اش هم از همه ایرانیان عذرخواهی کرده بود.
او در این ویدیو گفته بود: «من ایران را دوست دارم، هیچ بدخواهی نسبت به دختران ایرانی ندارم و بابت ویدئو‌هایی که منتشر کردم معذرت می‌خواهم».

پس از ادعای این جوان تبعه چینی، وکیل او هم سخنانش را تاکید کرده و گفته بود: «موکلانم قصد مجرمانه نداشته‌اند و ناآگاهی آن‌ها نسبت به عرف جامعه باعث شده این فیلم‌ها در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شود».
گویا تصاویر و ویدیوها حاوی صحنه‌های مستهجن نبودند، اما بدون اجازه دختران حاضر در تصاویر، منتشر شده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید