نوبت دوم واکسن کرونا را زودتر بزنیم بهتر است؟

نوبت دوم واکسن کرونا را زودتر بزنیم بهتر است؟

به توصیه بهداشت و درمان ملی بریتانیا، نوبت دوم باید معمولا ۸ تا ۱۲ هفته پس از نوبت اول زده شوند. اما کسانی که نوبت دوم را زودتر زده‌اند آیا ایمنی‌بخشی واکسن در آن‌ها کمتر می‌شود؟ به گفته پروفسور هارندن کاملا ممکن است این افراد به یادآور نیاز پیدا کنند.

کد خبر : ۹۷۹۴۸
بازدید : ۳۳۴۸

یکی از پرسش‌هایی که ممکن است برای بسیاری درباره واکسن کرونا مطرح است این است که فاصله دو نوبت چقدر باید باشد؟ آیا هر چه نوبت دوم را زودتر بزنیم بهتر است؟

پروفسور آنتونی هارندن، مشاور علمی دولت بریتانیا، می‌گوید بهترین فاصله بین دو نوبت واکسن ۸ هفته است و زودتر از این، مصونیت طولانی ایجاد نمی‌شود.

پروفسور هارندن عضو کمیته واکسیناسیون و ایمن‌سازی است که به دولت بریتانیا مشاوره می‌دهد. او می‌گوید: "یافته‌ها با قوت زیاد این را مطرح می‌کنند که هرچه نوبت دوم را دیرتر بزنید، مصونیت طولانی‌تری خواهید داشت. از حدود ۸ هفته به بعد، زمان بهینه است و ما به هیچ کس توصیه نمی‌کنیم که نوبت دوم را زودتر از آن بزند".

به توصیه بهداشت و درمان ملی بریتانیا، نوبت دوم باید "معمولا ۸ تا ۱۲ هفته پس از نوبت اول زده شوند. ".اما کسانی که نوبت دوم را زودتر زده‌اند آیا ایمنی‌بخشی واکسن در آن‌ها کمتر می‌شود؟ به گفته پروفسور هارندن "کاملا ممکن است" این افراد به یادآور نیاز پیدا کنند.

در حال حاضر در بریتانیا برای تزریق یادآور به افراد بالای ۵۰ سال در زمستان برنامه‌ریزی شده است. پروفسور هارندن می‌گوید: "ما یافته‌ها را با دقت بررسی خواهیم کرد. اگر مشخص شود جوان‌ها پس از گذشت شش ماه از واکسیناسیون، در معرض خطر هستند، برای آن‌ها هم برنامه تزریق یادآور در نظر می‌گیریم، ولی در حال حاضر نیازی نیست".

پروفسور هارندن می‌گوید افراد جوان "به نفعشان است" که واکسینه شوند، چون واکسن بسیار موثر است و "می‌دانیم که بعضی جوان‌ها هم مبتلا به کرونای شدید یا کرونای طولانی می‌شوند. باور‌های نادرست بسیاری درباره واکسن وجود دارد، به خصوص در ارتباط با باروری".

به عقیده پروفسور هارندن، واکسن کرونا برای سفر هم ضروری خواهد شد: "ما نمی‌دانیم کشور‌های دیگر چه اقداماتی انجام می‌دهند، ولی شاهد هستیم که کشور‌های بیشتری برای اجازه ورود درخواست پاسپورت واکسن می‌کنند. "

او می‌گوید در بریتانیا هم "به احتمال زیاد" قبل از اجازه ورود، وضعیت واکسن مسافران خارجی "بررسی" خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید