واکنش‌ها به تاریخ سازی هاشمیه متقیان در پارالمپیک توکیو

واکنش‌ها به تاریخ سازی هاشمیه متقیان در پارالمپیک توکیو

هاشمیه متقیان معاوی با کسب اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در بخش دوومیدانی پارالمپیک، با موجی از واکنش، از سوی طیف‌های مختلف روبرو شد. در اولین قدم رئیس فراکسیون زنان مجلس و استاندار خوزستان افتخار آفرینی هاشمیه متقیان معاوی تبریک گفتند. تبریک‌های که سپس به سایر مسئولان کشور رسید. اما واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، قابل توجه بود. بیشتر کاربران با تمجید از تلاش هاشمیه متقیان معاوی با وجود معلولیت، او را الگوی جامعه معرفی کردند.

کد خبر : ۹۷۹۸۳
بازدید : ۴۳۲۶
فرادید | هاشمیه متقیان معاوی، ورزشکار پارالمپیکی رشته دوو میدانی روز گذشته در رقابت‌های پرتاب نیزه، کلاس ادغامی F ۵۵ و F ۵۶ توانست مدال طلای توکیو را کسب کند. درخشش متقیان بازتاب گسترده‌ای داشت و تحسین و تمجید هنرمندان، ورزشکاران مطرح و کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

به گزارش فرادید؛ این ورزشکار خوزستانی، با حدنصاب ۲۴.۵۰ متر در بین ۹ ورزشکار پارالمپیکی به مقام نخست رسید. متقایان با این حدنصاب، رکورد جهان را ارتقا بخشید. پس از او نیز، ریسا روچا ماچادو از برزیل با حدنصاب ۲۴.۳۹ متر و دیانا دادزیت از لتونی با رکورد ۲۴.۲۲ متر دوم و سوم شدند.

متقیان معاوی کار خود را با پرتاب‌های ۲۲.۹۴ و ۲۲.۹۸ متری آغاز کرد و در فرصت سوم نیزه را به میزان ۲۴ متر و ۵۰ سانتیمتر پرتاب کرد. در پرتاب چهارم نیز، او نیزه را به طول ۲۴.۱۴ پرتاب کرد و در پرتاب پنجم حدنصاب ۲۴.۴۲ را برجای گذاشت. این ورزشکار در نهایت با پرتاب نیز به طول ۲۲.۸۸ به کار خود پایان داد.

این اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در بخش دوومیدانی پارالمپیک محسوب می‌شود.

او با این مدال، ششمین طلای کاروان پارالمپیک ایران را به ارمغان آورد. البته تعداد مدال‌های ایرانی در رقابت‌های توکیو، تاکنون به ۸ مدال طلا، ۶ نقره و یک برنز رسیده است.

واکنش‌ها به تاریخ سازی هاشمیه متقیان در پارالمپیک توکیو

تصویری از فریادهای هاشمیه متقیان معاوی پس از ثبت رکورد تاریخی.

واکنش‌ها به تاریخ‌سازی هاشمیه متقیان در پارالمپیک

هاشمیه متقیان معاوی با کسب اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در بخش دوومیدانی پارالمپیک، با موجی از واکنش، از سوی طیف‌های مختلف روبرو شد. در اولین قدم رئیس فراکسیون زنان مجلس و استاندار خوزستان افتخار آفرینی هاشمیه متقیان معاوی تبریک گفتند. تبریک‌های که سپس به سایر مسئولان کشور رسید.

اما واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، قابل توجه بود. بیشتر کاربران با تمجید از تلاش هاشمیه متقیان معاوی با وجود معلولیت، او را الگوی جامعه معرفی کردند.

بخشی از کاربران نیز به ویدیوی شادی پس از پیروزی هاشمیه متقیان معاوی اشاره کردند. آن‌ها می‌گویند که این شادی‌ها و فریاد‌ها در نتیجه رنج‌هایی است که او در طول سال‌های ورزشی خود تحمل کرده است.

در این میان بخشی از ورزشکاران فعالان رسانه‌ای نیز با تمجید از تاریخ سازی هاشمیه متقیان، گفته اند که او با کمترین امکانات و با کمترین توجه به این نقطه رسیده است.

یک خبرنگار در توئیتر با انتشار تصویری از تمرین‌های متقیان زیر نور آفتاب، نوشت: طلای امروز پاداش عرق‌هایی است که در روز‌های شرجی و گرم ۵۰ درجه اهواز ریختی؛ و خوزستان یک سالن سرپوشیده و مجهز نداشت تا تو زیر تیغ آفتاب تمرین نکنی.

علاوه بر این، بخشی از فعالان سیاسی و تعدادی از هنرمندان نیز به تمجید و تحسین طلای تاریخی هاشمیه متقیان معاوی پرداختند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید