هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۱

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۱

با توجه به هشدار‌های هواشناسی ایران، از امروز ۱۱ شهریور ماه تار روز شنبه تنها در استان‌های اردبیل، ارتفاعات گیلان، مازندران، البرز و تهران رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف باران رخ می‌دهد.

کد خبر : ۹۸۰۰۵
بازدید : ۲۷۴۵
فرادید | براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز ۱۱ شهریوررماه در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

همچنین از امروز تا اوایل روز شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر‌های همرفتی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی ایران لازم به ذکر است که تنها در استان‌های اردبیل، ارتفاعات گیلان، مازندران، البرز و تهران رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف باران رخ می‌دهد.

همچنین از امروز تا اوایل روز شنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر‌های همرفتی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر روز جمعه تا آخر وقت روز شنبه به سبب عبور امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور و نیز شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز و به تدریج از اواخر وقت روز جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه به ویژه در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها طی این مدت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود و همچنین در این مدت نیز دریای خزر مواج و طوفانی است.

روز یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود و در این مدت تنها در برخی مناطق استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل در برخی ساعات رشد ابر، همراه با بارش پراکنده و خفیف خواهد بود.

از بعدازظهر روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه سرعت وزش باد در شمال غرب و غرب افزایش می‌یابد که در برخی مناطق با احتمال خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود.

از روز شنبه تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید خواهد بود و در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا صاف در بعد از ظهر نیمه ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و در روز شنبه صاف تا قسمتی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید