اینفوگرافی/ چگونه سریع خشم و عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

اینفوگرافی/ چگونه سریع خشم و عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

مدیریت خشم از آنچه فکرش را می‌کنید ساده‌تر است. بر خلاف تصور عمومی خشم احساسی عادی و سالم است. اما وقتی ناسالم می‌شود که دم به دقیقه بروز پیدا کرده  یا کنترل اوضاع از دستان‌مان خارج شود.

کد خبر : ۹۸۰۲۷
بازدید : ۵۶۷۵

فرادید | خشم حالت روانی است که از یک دلخوری ساده تا عصبانیت زیاد در نوسان است. مثلا گاهی شده که از گفته دوست خود دلخور شده‌اید، اما نه انقدر که حتی به روی خودتان بیاورید؛ و احتمالا بار‌ها شده که دوستتان رفتارش را ادامه داده و احساسات شما را جریحه دار کرده است. شما هم تحملتان تمام شده و به جای کنترل خشم خود، عصبانی شده به او پرخاش کرده و سریعا پشیمان شده‌اید همیشه هم این سوال ذهن شما را درگیر کرده که چگونه عصبانی نشوم؟

عصبانی شدن احساسی است که به‌جای سرکوب آن باید به فکر شیوه‌های کنترلش باشیم. خشم نیز همانند سایر احساسات حامل پیامی است. ممکن است این پیام به معنی وجود یا بروز شرایطی ناگوار، ناعادلانه یا تهدیدآمیز در حق شما باشد. در صورتی که واکنش‌تان به چنین شرایطی عصبانیت یا خشم شدید باشد، پیام احساس‌تان هیچ گاه به مخاطب نخواهید رسید.

ولی نگران نباشید. مدیریت خشم از آنچه فکرش را می‌کنید ساده‌تر است. بر خلاف تصور عمومی خشم احساسی عادی و سالم است. اما وقتی ناسالم می‌شود که دم به دقیقه بروز پیدا کرده یا کنترل اوضاع از دستان‌مان خارج شود.

تصوری که همه ما از مدیریت عصبانیت داریم این است که یاد بگیریم چطور آن را سرکوب کنیم. در حقیقت به جای سرکوب، باید به این فکر کنیم که علت عصبانیت ما چیست؟ بعد از کشف علت‌های عصبانیت و ابزار‌های مناسب برای مدیریت آن بهتر خواهیم توانست آن را به کنترل خود درآوریم.

با کنترل خشم نه‌تن‌ها احساس بهتری خواهیم داشت، بلکه احتمال بیشتری وجود دارد که اطرافیان خواسته‌هایمان را اجابت کنند. همچنین با کنترل خشم بهتر می‌توانیم ناملایمات زندگی‌مان را مدیریت کنیم و به سمت محکم‌تر شدن روابط خود با دیگران حرکت کنیم.

اینفوگرافی/ چگونه سریع خشم و عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید