ماجرای قتل مبینا سوری، دختر ۱۶ ساله رومشکانی

ماجرای قتل مبینا سوری، دختر ۱۶ ساله رومشکانی

برخی رسانه ها مدعی اند که همسر مبینا سوری به قتل او اعتراف کرده است. اما تاکنون هیچ یک از مقامات رسمی این موضوع را تایید نکرده اند. در این بین یکی دیگر از اهالی پادروند، ادعای قتل مبینا را با جزئیات دقیق تری بیان کرده است. او می‌گوید که یکی اهالی روستا به مبینا تهمت زد و داستانی غیر واقعی برای پدر او تعریف کرد، داستانی که قتل دختر ۱۶ ساله را رقم زد.

کد خبر : ۹۸۰۶۶
بازدید : ۵۰۹۱
فرادید | مبینا سوری، دختر ۱۶ ساله رومشکانی، سه شنبه هفته گذشته به قتل رسید. پلیس در اولین قدم همسر او را به اتهام قتل بازداشت کرد. اما منابع غیر رسمی مدعی اند که او توسط پدر، برادر، عموها، پدر شوهر و عموی شوهرش به قتل رسیده است. در این برخی رسانه‌ها نیز مدعی اند که قاتل همسر مبینا سوری است. ادعا‌هایی که هنوز به تایید مقامات رسمی نرسیده است.

به گزارش فرادید؛ مقتول که دو سال قبل با پسر عمه خود ازدواج کرده بود، حالا جسد بی جان او را در باغی اطراف خانه اش یافته اند. کارآگاهان پلیس آگاهی در اولین بررسی، بازجویی از همسر مقتول را شروع کردند.

این مسئله باعث شد تا برخی رسانه‌ها احتمال به قتل رسیدن مبینای ۱۶ ساله، توسط همسرش را مطرح کنند.

اما سرهنگ مهدی مهدوی کیا، فرمانده انتظامی رومشکان می‌گوید اینکه این دختر ۱۶ ساله توسط همسرش به قتل رسیده یا خودکشی کرده در دست بررسی است.

در این میان، سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان نیز علت این قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حادثه مذکور در روستای پادروند، شهرستان رومشکان در استان لرستان رخ داده است.

پس از انتشار این خبر، بسیاری فعالان اجتماعی و رسانه‌ای به این حادثه واکنش نشان دادند. آن‌ها قتل مبینا سوری را با رومینا اشرفی مقایسه کرده و معتقدند که موثرترین راه حل برای پیشگیری از قتل‌های این چنینی تغییر قوانین، تغییر فرهنگ و تغییر در سبک زندگی خانواده هاست.

قتل دختر ۱۶ ساله رومشکانی بر سر چه بود؟

با وجود اینکه پلیس و مقامات قضایی هنوز جزئیاتی دقیقی از قتل مبینا سوری، دختر ۱۶ ساله رومشکانی را منتشر نکرده اند، اما برخی افراد محلی مدعی اند که او توسط خانواده درجه یک خود و خانواده همسرش به قتل رسیده است.

یکی از اهالی روستای پادروند که حادثه در آنجا رخ داده در این رابطه ادعا می‌کند که قتل او بر سر حرف و حدیث‌های مردم به وقوع پیوسته است.

او می‌گوید: «مدتی بود پشت سر مبینا و یکی از جوان‌های روستا حرف و حدیث بود، اما این حرف و حدیث‌ها بیهوده بود. اهالی می‌گفتند که کسی با مبینا تماس گرفته بوده است. منطقه ما یک منطقه عشایری است و فرهنگ مردم طوری است که تعصبات بیهوده زیادی دارند. اگر کسی به یک دختر چپ نگاه کند، مردم با حرف و حدیث او را نابود می‌کنند. مبینا دختر خیلی کم سن و سالی بود و با اجتماع آشنا نبود.»

این منبع غیر رسمی همچنین گفته از اهالی روستا که در مراسم فاتحه خوانی او شرکت داشتند شنیدم که می‌گفتند شوهر مبینا گریه می‌کرد و می‌گفت من به همسرم اطمینان داشتم. اما ظاهرا خانواده مبینا و افرادی از خانواده شوهرش به خاطر سوظن و تعصب او را به قتل رساندند.

ماجرای قتل مبینا سوری، دختر ۱۶ ساله رومشکانی

مبینا سوری چگونه به قتل رسید؟

برخی رسانه‌ها مدعی اند که همسر مبینا سوری به قتل او اعتراف کرده است. اما تاکنون هیچ یک از مقامات رسمی این موضوع را تایید نکرده اند.

در این بین یکی دیگر از اهالی پادروند، ادعای قتل مبینا را با جزئیات دقیق تری بیان کرده است.

او می‌گوید که یکی اهالی روستا به مبینا تهمت زد و داستانی غیر واقعی برای پدر او تعریف کرد، داستانی که قتل دختر ۱۶ ساله را رقم زد.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید