قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

قیمت بیت کوین امروز ۱۴ شهریور ماه با ۰.۸۰ درصد افزایش نرخ به ۵۰,۵۱۲ دلار معادل ۱,۳۷۰,۷۰۹,۵۲۴ تومان رسید.

کد خبر : ۹۸۰۶۹
بازدید : ۱۹۷۹
فرادید | بیت کوین همچنان در کانال ۵۰ هزار دلار قرار دارد. امروز ۱۴ شهریور ماه قیمت بیت کوین با ثبت افزایش ۰.۸۰ درصد به ۵۰۵۱۲ دلار معادل ۱,۳۷۰,۷۰۹,۵۲۴ تومان رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ (۱۴ April ۲۰۲۱) معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۲.۶۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۱ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

به گزارش فرادید؛ ماه سپتامبر (شهریور و مهر) برای بیت کوین چندان خوب شروع نشد، زیرا این دارایی روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح چند روز اخیر خود یعنی ۴۶۳۰۰ دلار رسید. هرچند، در این مرحله وضعیت به سرعت تغییر کرد.

بیت کوین سریع شروع به افزایش کرد به طوریکه ارزش آن ظرف یک روز ۴۰۰۰ دلار افزایش یافت و از مقاومت ۵۰۰۰۰ دلار عبور کرد. هرچند فتح کرده این منطقه کار آسانی نبود و بیت کوین با ۲۰۰۰ دلار کاهش دوباره به ۴۸۴۰۰ دلار برگشت.

با این حال، این روند نزولی مدت زیادی طول نکشید و در ۲۴ ساعت گذشته یک حرکت صعودی دیگر آغاز شد. این بار قیمت به بیش از ۵۰۰۰۰ دلار رسید و بالاترین سطح روزانه در ۵۱۰۶۰ دلار ثبت شد. این بالاترین مارک قیمت به دست آمده از زمان اصلاح گسترده بازار در اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) بود.

از آن زمان، بیت کوین کمی رشد کرد، اما در زمان نگارش این مطلب، همچنان بالای ۵۰۰۰۰ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار آن به ۹۵۰ میلیارد دلار نزدیک شده، اما دامیننس آن در حدود ۴۱.۵ درصد است.

در میان ۱۰۰ ارز برتر بازار ارز‌های دیجیتال، بیت‌کوین کش با رشدی ۲۸ درصدی نسبت به روز گذشته پربازده‌ترین رمزارز بوده است. با احتساب این رشد، بازدهی هفتگی بیت‌کوین‌کش ABC به بیش از ۲۵۰ درصد رسیده است.

مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالایی بلومبرگ، آینده بیت کوین را شش رقمی پیش بینی کرد و استدلال کرد که بیت کوین در راه تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره جهانی است که مکمل دلار ایالات متحده است.

حالی که پیش بینی برای بیت کوین شش رقمی چیز جدیدی نیست، اما پیش بینی بلند مدت مک گلون درباره بیت کوین، آن را در مرکز سیستم مالی جهانی قرار می‌دهد.

مک گلون پس از توضیح اینکه دلار از زمان رئیس جمهور ریچارد نیکسون در سال ۱۹۷۱، طلا را کنار زد و بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به همتایان اصلی خود رشد کرده است، گفت: ما معتقدیم بیت کوین نشان دهنده آینده دیجیتالی است. وی در ادامه توضیح داد:

ما آینده بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره دیجیتالی که مکمل دلار است، پیش بینی می‌کنیم.

گفتنی است که همراه با بیت کوین قیمت اتریوم نیز افزایش یافت. قیمت اتریوم در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه عصر دیروز به وقت ایران روی ۳ هزار و ۹۱۹ دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن به ۴۶۰ میلیارد دلار رسیده بود.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید