زورگیری خشن در اتوبان تهران-کرج

زورگیری خشن در اتوبان تهران-کرج

زنی مسن در شکایت خود از متهمان گفت: در کوچه بن‌بست به سمت خانه‌ام می‌رفتم که دو جوان به من نزدیک شدند و گفتند دنبال کارگرشان می‌گردند که به این کوچه آمده بود. به آن‌ها گفتم چنین شخصی را ندیده‌ام. آن‌ها حین گفتگو به گردنم چنگ انداختند و گردنبندم را سرقت کردند.

کد خبر : ۹۸۱۲۵
بازدید : ۳۴۸۹

اعضای باندی که با خشونت و تهدید چاقو از شهروندان در اتوبان تهران- کرج و نقاط خلوت استان البرز زورگیری می‌کردند، محاکمه شدند.

تلاش برای دستگیری اعضای این گروه زمانی گسترده‌تر شد که فیلمی از یکی از زورگیری‌های آن‌ها در فضای مجازی پخش شد. در این فیلم مشخص بود دو مرد جوان با حمله به راننده یک خودرو و تهدید با سلاح گرم از او زورگیری کردند و گریختند.

این سرقت خشن روز ۱۷ تیر اتفاق افتاد و پس از گذشت ۱۳ روز سارقان مسلح دستگیر شدند. متهمان اصلی این پرونده دو جوان سابقه‌دار بودند که برای ارتکاب جرائم خود از ۱۶ نفر دیگر کمک می‌گرفتند. در جریان بازداشت این افراد، از منزل آن‌ها سلاح گرم استفاده‌شده در سرقت کشف شد.
بازجویی از اعضای این شبکه فاش کرد آن‌ها افراد زیادی را قربانی جرائم خود کرده‌اند. یکی از مالباختگان در شکایت خود گفت: در‌حال رانندگی در اتوبان تهران- کرج بودم که یک موتورسیکلت با آ‌ینه بغل ماشینم برخورد کرد. پیاده شدم تا موضوع را بررسی کنم که دو نفر از پشت به من حمله کردند و گردنم را گرفتند. آن‌ها با چاقو مرا تهدید کردند و هر‌چه همراه داشتم با خود بردند.

بررسی‌ها فاش کرد شگرد اصلی اعضای این شبکه تصادف ساختگی با رانندگان بود، اما آن‌ها به روش‌های دیگر نیز زورگیری کرده بودند
. زنی مسن در شکایت خود از متهمان گفت: در کوچه بن‌بست به سمت خانه‌ام می‌رفتم که دو جوان به من نزدیک شدند و گفتند دنبال کارگرشان می‌گردند که به این کوچه آمده بود. به آن‌ها گفتم چنین شخصی را ندیده‌ام. آن‌ها حین گفتگو به گردنم چنگ انداختند و گردنبندم را سرقت کردند.

رئیس‌کل دادگستری البرز بعد از تحقیقات مقدماتی از متهمان اعلام کرد: با توجه به اینکه متهمان با استفاده از سلاح سرد و گرم، موجب ارعاب شده‌اند، در صورت وجود شرایط لازم اتهام آن‌ها می‌تواند از مصادیق محاربه موضوع ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی محسوب شود.

در‌نهایت کیفرخواست علیه متهمان صادر و این افراد دیروز به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب کرج پای میز محاکمه رفتند. حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز دیروز درباره این دادگاه گفت: کمتر از دو ماه قبل دو نفر از سرنشینان موتورسیکلت با اسلحه گرم و سرد اقدام به سرقت مسلحانه از سرنشینان خودرو ۲۰۶ در بزرگراه کرج به تهران کردند.
سرنشینان خودرو‌های عبوری اقدام به فیلم‌برداری کردند که انتشار آن در فضای مجازی بازتاب‌هایی را به‌همراه داشت. با توجه به اعلام سرقت، دستگاه قضائی دستور شناسایی و بازداشت متهمان را صادر کرد که کمتر از ۲۴ ساعت هویت این متهمان شناسایی شد.

به گفته رئیس‌کل دادگستری استان البرز، متهمان به شهر‌های دیگر متواری شده بودند که برای دستگیری آنان نیابت‌های قضائی صادر و متهمان بازداشت شدند و در ضمن سلاح کلت کمری به همراه تعداد قابل‌توجه فشنگ آن که در سرقت استفاده شد هم از متهمان کشف شد.
در‌نهایت حدود یک ماه پس از بازداشت متهمان، با توجه به دستور و تأکید رئیس قوه قضائیه مبنی‌بر تسریع در رسیدگی به پرونده، تحقیقات و اقدامات اولیه در دادسرا انجام و منتهی به صدور کیفرخواست شد. نماینده دادستان در ابتدا کیفرخواست را خواند. سپس متهم ردیف اول در اظهارات خود گفت: آن روز دارو مصرف کرده بودم و قصد زورگیری نداشتم. اسلحه‌ای که موقع زورگیری درآوردم و در فیلم منتشرشده دیده می‌شود، اسلحه واقعی نبود.

در ادامه متهم ردیف دوم نیز ادعا کرد که قصد آن‌ها سرقت مسلحانه نبوده و ماجرا فقط یک درگیری بوده است. نماینده دادستان در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی کرج با رد اظهار ندامت متهمان خطاب به آن‌ها گفت: مجازات حبس برای شما مانع انجام ارتکاب جرم‌های بعدی نبوده است.

او درباره ادعای متهم ردیف اول مبنی‌بر اینکه ابزار مورد استفاده در زورگیری فندک بوده، گفت: شما در اظهارات خود اعلام کردید که هر زمان که مجبور می‌شدید، از اسلحه گرم استفاده می‌کردید. رئیس‌کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: رأی این پرونده، پس از رسیدگی در دادگاه و به تشخیص هیئت قضائی دادگاه صادر خواهد شد که با توجه به سرقت‌های مسلحانه متعدد، اشد مجازات در انتظار متهمان خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید