استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن، ترجمه و تفسیر فعالیت مغزی

استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن، ترجمه و تفسیر فعالیت مغزی

پیش از این برای تفسیر فعالیت مغز به پردازش دستی زیادی نیاز بود، اما هوش مصنوعی می‌تواند این کار را تسهیل کند

کد خبر : ۹۸۱۵۴
بازدید : ۳۵۹۹
استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن، ترجمه و تفسیر فعالیت مغزی
فرادید| مغز انسان آنقدر ساختار پیچیده‌ای دارد که هنوز بعد از قرن‌ها تحقیق هنوز به طور کامل آن را درک نکرده ایم. با این حال، ابزار‌های جدید می‌توانند روند تحقیق ما را بهبود ببخشند.

به گزارش فرادید؛ دانشمندان دانشگاه UCL دریافتند که یک شبکه عصبی مصنوعی (AI) قادر به ترجمه داده‌های خام از فعالیت مغز است، که نه تنها به درک بهتر مغز ما کمک می‌کند، بلکه فناوری و تلاش‌های یکپارچه سازی مغز را نیز بهبود می‌بخشد. پیش از این برای تفسیر فعالیت مغز به پردازش دستی زیادی نیاز بود، اما هوش مصنوعی می‌تواند این کار را تسهیل کند.

یک تیم تحقیقاتی بین المللی این شبکه عصبی مصنوعی را که اساساً یک الگوریتم یادگیری عمیق است، برای مطالعه فعالیت مغز در گونه‌های مختلف از جمله انسان طراحی کرد. این امر باید تحقیقات مغز را سرعت بخشد، زیرا به دانشمندان اجازه می‌دهد مجموعه داده‌های بزرگتر و بزرگتری را از مغز ثبت کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی قادر است این داده‌ها را تفسیر کرده و اساساً کد عصبی را بخواند.
استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن، ترجمه و تفسیر فعالیت مغزی

هوش مصنوعی، که دانشمندان آن را DeepInsight نامیدند، برای ضبط سیگنال‌های عصبی موش‌ها در حال کاوش در یک عرصه باز استفاده شد. محققان دریافتند DeepInsight قادر به پیش بینی دقیق موقعیت، جهت سر و سرعت دویدن حیوانات است. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی سیگنال‌های مغزی را می‌خواند و معنای آن‌ها را بدون نیاز به پردازش دستی تفسیر می‌کرد. DeepInsight به دنبال داده‌هایی بود که دانشمندان به طور معمول نمی‌فهمند. آزمایش‌های بیشتر نشان داد که DeepInsight می‌تواند فعالیت مغز انسان و معنای آن را نیز پیش بینی کند.

کاسول بری، نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: "روش‌های موجود بسیاری از اطلاعات بالقوه را در ضبط‌های عصبی از دست می‌دهند، زیرا ما فقط می‌توانیم عناصری را که قبلاً درک کرده ایم رمزگشایی کنیم. شبکه ما قادر به دسترسی بیشتر به کد عصبی است و با این کار به ما می‌آموزد که برخی از عناصر دیگر را بخوانیم. ".
استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن، ترجمه و تفسیر فعالیت مغزی

اما این دستاورد در واقع به چه معناست؟ خوب، دانشمندان معتقدند که هوش مصنوعی می‌تواند امکانات تحقیقات مغزی را گسترش دهد. در آینده می‌توان از الگوریتم‌هایی مانند DeepInsight برای ترجمه فعالیت‌های پیچیده‌تر مانند استدلال و حل مسئله استفاده کرد. در اصل، هوش مصنوعی روند تحقیقات مغز را ساده می‌کند. این نرم افزار تجزیه و تحلیل داده‌های پردازش نشده را به صورت خودکار انجام می‌دهد، که باعث صرفه جویی در وقت و امکان آزمایش سریعتر فرضیه‌های بزرگتر و پیشرفته می‌شود.

هوش مصنوعی در این مورد یک ابزار تحقیق بسیار مهم است. این بسیار جالب است که بهترین روش برای مطالعه اندام هوش انسان استفاده از دستگاه مصنوعی است. اما هوش مصنوعی به دلیل توانایی خود در پردازش سریع حجم وسیعی از داده‌ها و یادگیری در حال پیشرفت شناخته شده است.

منبع: UCL
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید