معرفی محصولات جدید اپل در رویداد سپتامبر

معرفی محصولات جدید اپل در رویداد سپتامبر

در حال حاضر، تمامی شواهد نشان می‌دهند که این مراسم در تاریخ ۱۴ سپتامبر برگزار خواهد شد. رویدادی که به دلیل همه‌گیری کرونا، به صورت کاملا مجازی برگزار می‌شود و دعوتنامه‌های این مراسم نیز تقریبا یک هفته قبل، یعنی همین روز‌ها به دست اصحاب رسانه خواهد رسید.

کد خبر : ۹۸۱۷۷
بازدید : ۳۹۳۳

تقریبا یک هفته از ماه سپتامبر سپری شده و چیزی به برگزاری کنفرانس اپل در این ماه باقی نمانده است. اپل امسال نیز به مانند سال‌های قبل، با دستی پُر به روی صحنه خواهد آمد و از محصولاتی همچون آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷، آیپد‌ها و مک‌های جدید رونمایی خواهد کرد.

در حال حاضر، تمامی شواهد نشان می‌دهند که این مراسم در تاریخ ۱۴ سپتامبر برگزار خواهد شد. رویدادی که به دلیل همه‌گیری کرونا، به صورت کاملا مجازی برگزار می‌شود و دعوتنامه‌های این مراسم نیز تقریبا یک هفته قبل، یعنی همین روز‌ها به دست اصحاب رسانه خواهد رسید.

با توجه به رویه کنفرانس‌های مجازی اپل در طی ۱۸ ماه اخیر، به نظر می‌رسد که مراسم امسال نیز به صورت ویدیوی از پیش ضبط‌شده نمایش داده خواهد شد که البته در این بین، صحبت‌های تیم کوک و دیگر مدیران این شرکت به صورت زنده خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق وب‌سایت اپل، کانال یوتیوب این شرکت و همچنین اپلیکیشن اپل تی‌وی در آیفون، آیپد و مک به صورت زنده مشاهده کنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به محصولات مورد انتظار در این رویداد.
آیفون ۱۳

آیفون ۱۳

برخلاف سال گذشته که آیفون ۱۲ با تاخیر و در ماه‌های اکتبر و نوامبر عرضه شد، امسال، اما آیفون ۱۳ پس از معرفی در ماه سپتامبر، سر موعد همیشگی به دست علاقه‌مندان خواهد رسید. با استناد به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، آیفون ۱۳ از لحاظ ظاهری، بسیار شبیه به آیفون ۱۲ خواهد بود، اما با این تفاوت که از ناچ کوچک‌تر در پنل جلویی آن استفاده خواهد شد.

از جمله تغییرات مورد انتظار برای این گوشی‌ها می‌توان به استفاده از دوربین‌های پیشرفته‌تر در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس به همراه نمایشگر پروموشن با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد.

اخیرا نیز مینگ-چی گو و مارک گورمن، دو کارشناس فناوری مدعی شدند که آیفون ۱۳ مجهز به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این ویژگی در آینده و از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری در این گوشی‌ها فعال می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های پیش‌بینی شده برای آیفون ۱۳ می‌توان به حافظه داخلی یک ترابایتی، پشتیبانی از فرکانس mmWave ۵ G در کشور‌های بیشتر، باتری بزرگ‌تر، پردازنده A ۱۵ و… اشاره کرد.
اپل واچ 7

اپل واچ سری ۷

شواهد نشان می‌دهد که اپل واچ سری ۷ که از سال ۲۰۱۸ تاکنون تغییر محسوسی را به خود ندید، با تغییراتی اساسی در طراحی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که اپل واچ با لبه‌های صاف یا همان فلت و در دو اندازه ۴۱ و ۴۴ میلمیتری عرضه خواهد شد.

این در حالی است که مدل قبلی، با ابعاد ۴۰ و ۴۴ میلیمتری عرضه شد. در خصوص قابلیت‌های سلامتی نیز باید گفت که بعید به نظر می‌رسد که اپل امسال گزینه‌های زیادی را به این ساعت اضافه کند. گفته می‌شود که قابلیت‌های موجود به‌روزرسانی خواهند شد که شامل حسگر سطح اکسیژن خون و نوتیفیکیشن ریتم نامنظم قلب می‌شوند.

تاخیر در عرضه اپل واچ سری ۷ به دلیل مشکلات تولید

البته چندی پیش بلومبرگ و وب‌سایت ژاپنی Nikkei در گزارشی مدعی شدند که به دلیل طراحی جدید اپل واچ سری ۷، احتمالا شاهد تاخیر در عرضه این ساعت خواهیم بود. این یعنی اگر هم این ساعت به همراه آیفون ۱۳ معرفی شود، عرضه آن با تاخیر همراه خود بود یا در تعدادی محدودی عرضه خواهد شد.
آیپد مینی

آیپد مینی و آیپد ارزان‌قیمت

اگرچه آیپد پرو اوایل امسال با پردازنده قوی M ۱ به‌روزرسانی شد، اما اپل احتمالا عرضه دو آیپد جدید را نیز برای سال جاری در سر دارد. گفته می‌شود که این شرکت در حال طراحی آیپد مینی جدیدی مجهز به پردازنده A ۱۵ است.

این پردازنده در دل گوشی‌های آیفون ۱۳ نیز به کار خواهد رفت و از توان پردازشی قابل توجهی برخوردار خواهد بود. در کنار آیپد مینی، اهالی کوپرتینو یک آیپد ارزان‌قیمت را نیز با تراشه A ۱۳ در دست طراحی و ساخت دارند که به زودی وارد بازار خواهد شد. مدل فعال آیپد ارزان‌قیمت اپل از نمایشگر ۱۰.۲ اینچی و پردازنده A ۱۲ بهره می‌برد.

اعلام زمان عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری

انتظار می‌رود که اپل در رویداد پیش رو، زمان عرضه نسخه‌های جدید به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری محصولات خود را اعلام کند. اگرچه این شرکت چندی پیش و در خلال کنفرانس توسعه دهندگان خود از آی او اس ۱۵، واچ او اس ۸، تی‌وی او اس ۱۵ و مک او اس مانتری رونمایی کرد، اما حرفی از زمان عرضه عمومی‌آن‌ها نزد و فعلا این نسخه‌ها به صورت آزمایشی عرضه شده‌اند.

منتظر معرفی چه محصولاتی نباشیم

اگر در انتظار معرفی مک بوک پرو‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مجهز به پردازنده M ۱ X هستید، باید بگوییم که به احتمال زیاد، در رویداد سپتامبر اپل خبری از این محصول نخواهد بود. به نظر می‌رسد که اپل، معرفی مک‌های مجهز به M ۱ X را به رویداد دیگری موکول خواهد کرد.

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی M ۲ اپل در راه است؟

از جمله مشخصاتی که برای این محصول پیش‌بینی شده می‌توان به استفاده از نمایشگر‌های مینی LED و بازگشت قابلیت‌های ارتباطی مگ‌سیف، HDMI و کارت حافظه SD اشاره کرد. همچنین شایعه شده که اپل در حال کار روی یک مک مینی پیشرفته و مجهز به تراشه M ۱ X است.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید