روسیه در مراسم معرفی دولت طالبان شرکت می‌کند؟!

روسیه در مراسم معرفی دولت طالبان شرکت می‌کند؟!

در همین حال، رسانه‌های روسی امروز از اعلام کفیل نخست وزیر و معاون وی و نیز وزیر دفاع جدید دولت افغانستان توسط گروه طالبان خبر دادند.

کد خبر : ۹۸۲۰۱
بازدید : ۳۱۸۷

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل به نمایندگی از طرف این کشور در آیین معرفی دولت موقت افغانستان که روز سه‌شنبه توسط طالبان تعیین و معرفی شده است، شرکت می‌کند.

ضمیر کابولوف امروز در گفتگو با خبرگزاری تاس افزود: روسیه دعوت‌نامه برای شرکت در مراسم معرفی ترکیب دولت جدید افغانستان را دریافت کرده است. نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان همچنین خاطرنشان کرد که اطلاعاتی در مورد زمان برگزاری مراسم معرفی دولت جدید افغانستان در اختیار ندارد.

در همین حال، رسانه‌های روسی امروز از اعلام کفیل نخست وزیر و معاون وی و نیز وزیر دفاع جدید دولت افغانستان توسط گروه طالبان خبر دادند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز گفت که کشورش برای شرکت در مراسم اعلام ترکیب کابینه دولت فراگیر در افغانستان آماده است.

لاوروف در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: ما خواهان حمایت از روند تشکیل دولت جدیدی در افغانستان هستیم که نماینده کل جامعه این کشور از جمله گروه طالبان و سایر گروه‌های قومی باشد. وی افزود: ما می‌خواهیم در دولت جدید افغانستان، نه فقط پشتو‌ها بلکه ازبک ها، هزاره‌ها و تاجیک‌ها نماینده داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه گفت: فقط چنین دولت فراگیر می‌تواند روند انتقالی به شرایط بهتر برای زندگی در افغانستان را فراهم کند. اگر چنین امری تحقق یابد، ما با رضایت خاطر در مراسم اعلام کابینه دولت افغانستان به همراه سایر کشور‌های دعوت شده شرکت خواهیم کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز گفت: روسیه هنوز تصمیمی در مورد به رسمیت شناختن گروه طالبان نگرفته است.

پسکوف روز سه شنبه در گفتگو با رسانه‌ها در پاسخ به این پرسش که پوتین چه دیدگاهی درباره دعوت طالبان برای شرکت در مراسم معرفی کابینه دولت جدید افغانستان داشت، گفت: ما بدقت آنچه که در افغانستان رخ می‌دهد را دنبال می‌کنیم. در زمان حاضر می‌خواهیم بدانیم که وعده‌ها و بیانیه‌های طالبان تا چه اندازه با اقدامات بعدی آن‌ها مطابقت می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید