یارانه چه کسانی ۱۰ برابر می‌شود؟

یارانه چه کسانی ۱۰ برابر می‌شود؟

جمعیت ۴۰ میلیون نفری نیز احتمالا شامل کسانی می‌شود که در سال گذشته یارانه کرونا دریافت کردند. دولت دوازدهم در پارسال یک گروه جمعیتی ۴۰ میلیون نفره را شناسایی کرد و گفت این افراد مستحق‌ترین گروه برای حمایت‌های معیشتی هستند.

کد خبر : ۹۸۲۵۳
بازدید : ۵۶۵۱
زهرا بارانی | یکی از گزینه‌های حمایت از معیشت خانوار‌ها در دولت فعلی افزایش ۱۰ برابری یارانه نقدی است. در حال حاضر یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌شود که با ده برابر شدن آن مبلغ پرداختی ۴۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود. یارانه چه کسانی ۱۰ برابر می‌شود؟

یکی از کاندیدا‌های ریاست‌جمهور این دوره و دوره‌های قبل حالا یک پست دولتی گرفته، رئیس‌جمهور محسن رضایی را به عنوان معاون اقتصادی خود انتخاب کرده است.

کسی که طرفدار اصلی افزایش یارانه‌هاست، خودش در تبلیغات انتخاباتی وعده ده برابر شدن یارانه‌ها را داده و چک پرداخت آن را امضا کرده است.

او گفته بود که یارانه پرداختی را ۴۵۰ هزار تومان می‌کند. به گفته رضایی این یارانه دقیقا معادل همان یارانه ۴۵ هزار تومانی در روز نخست پرداخت آن (با ارزش برابری حدود ۲۰ دلار) است.

از طرف دیگر شخص رئیس‌جمهور نیز وعده افزایش یارانه‌ها و حمایت‌های معیشتی را داده است. وزرای کار و اقتصاد نیز خود را طرفدار افزایش یارانه‌ها معرفی کرده‌اند. حالا که مجموعه دولت نیز نسبت به افزایش یارانه‌ها رویکرد دارد احتمال این که یکی از راه‌های حمایت خانوار‌ها همین طرح رضایی باشد وجود دارد. در واقع این احتمال وجود دارد که محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور طرحی که خود وعده داده را اجرا کند.

اما آنطور که رضایی گفته در این طرح با افزایش ۱۰ برابری یارانه‌ها در وهله اول به ۴۰ میلیون ایرانی و در وهله دوم به ۶۰ میلیون ایرانی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در هر ماه پرداخت می‌شود.

بیشترین تاکید دولتی‌ها برای افراد مشمول طرح‌های حمایتی در مرحله اول یک جمعیت ۴۰ میلیون نفری و در مرحله دوم یک جمعیت ۶۰ میلیون نفری است. براساس طرح‌هایی که تاکنون اجرا شده، جمعیت ۶۰ میلیون نفری احتمالا همان کسانی باشند که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

جمعیت ۴۰ میلیون نفری نیز احتمالا شامل کسانی می‌شود که در سال گذشته یارانه کرونا دریافت کردند. دولت دوازدهم در پارسال یک گروه جمعیتی ۴۰ میلیون نفره را شناسایی کرد و گفت این افراد مستحق‌ترین گروه برای حمایت‌های معیشتی هستند. این گروه در چهار مرحله یارانه ۱۰۰ هزار تومانی دریافت کردند.

همچنین دولت اعلام کرد که این ۴۰ میلیون نفر شامل ۱۱ میلیون خانوار می‌شوند. این خانوار‌ها می‌توانستند که مرحله دوم وام یک میلیون تومانی را دریافت کنند، هفت میلیون خانوار این وام را گرفتند. همه‌ی این ۴۰ میلیون نفر یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند؛ بنابراین در طرح‌هایی که دولت قرار است اجرا کند، مشمول شدن این ۴۰ میلیون نفر قطعی به‌نظر می‌رسد. اگر قرار باشد افراد بیشتری از حمایت معیشتی دولت استفاده کند در مرحله دوم ۶۰ میلیون یارانه‌بگیر معیشتی هدف قرار می‌گیرد.
منبع: تجارت نیوز
۰
نظرات بینندگان
  • منصور ارسالی در

    زنده باد رئیسی واقعا گره بزرگی ازکارملت بازخواهدشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید