قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۰

امروز ۲۰ شهریور ماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۲۷۹
بازدید : ۲۱۵۶
فرادید | ریزش طلا در بازار ادامه دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۰ شهریور ماه با کاهش ۰.۰۸ درصد به ۱۷۸۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

بازار طلا در تلاش است تا در سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس باقی بماند حتی در شرایطی که فشار تورم بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش فرادید؛ برخی از تحلیلگران بازار گفته اند که طلا برای جلب هرگونه علاقه جدید روند صعودی تلاش می‌کند، زیرا داده‌های تورم بیشتر می‌تواند فدرال رزرو را مجبور کند تا سیاست پولی خود را زودتر از آنچه انتظار می‌رود، تشدید کند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA گفت: به نظر می‌رسد طلا در محدوده ۱۷۶۰ تا ۱۸۴۰ دلار محبوس شده است و هفته جاری اخبار قابل توجهی در کار نخواهد بود تا این وضعیت را تغییر دهد.

اگرچه سرمایه گذاران همچنان به طلا خوش بینی دارند، اما عدم علاقه به بازار این فلز ارزشمند کاملا واضح است. تعداد شرکت کنندگان در نظرسنجی هفته جاری پایینترین رکورد را از ماه مه سال ۲۰۱۹ به این طرف داشت.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالای ساکسو بانک در این باره گفت: طلا همچنان تقلا خواهد کرد، زیرا دلار آمریکا نسبتا قوی مانده است. در حالی که بازده واقعی اوراق قرضه در محدوده منفی قرار دارد، دلار آمریکا قابل توجه‌ترین مانع در برابر طلا مانده است.

مارک چندلر، مدیرعامل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: وی نسبت به قیمت طلا بدبین است، زیرا نیروی صعودی بیشتری برای دلار آمریکا در کوتاه مدت مشاهده می‌کند. تورم رو به رشد نرخ‌های بهره را بالاتر می‌برد و از دلار آمریکا پشتیبانی می‌کند.
قیمت لحظه ای فلزات گران بها
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید