قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

امروز ۲۳ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۹۱ دلار و ۸۸ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۴۱۶
بازدید : ۱۹۸۵
فرادید | طلا علیرغم کاهش ۰.۰۹ درصدی، اما به کانال ۱۸۰۰ دلار نزدیک شده است. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۳ شهریور ماه به ۱۷۹۱ دلار و ۸۸ سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران محتاط در انتظار تحلیل فنی شاخص قیمت‌های مصرف کننده آمریکا هستند که می‌تواند تاثیر مهمی بر تصمیم فدرال رزرو در مورد آغاز انقباضی شدن سیاست پولی داشته باشد، قیمت طلا دیروز نوسان محدودی را شاهد بود.

به گزارش فرادید؛ با افزایش بی رویه فشار‌های تورمی در اقتصادی که تلاش می‌کند از محدودیت‌های همه گیری ویروس کرونا خارج شود، کاهش روز جمعه طلا تا حدی ناشی از افزایش ۸.۳ درصدی قیمت تولیدکننده در ماه آگوست بود. این آمار بیشترین میزان طی یک دهه گذشته بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت در این باره گفت: این باور وجود دارد که اگر تورم از کنترل خارج شود، بانک مرکزی آمریکا باید آن را مهار کند و این به معنای تعدیل سریع برنامه‌های محرک مالی و افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره خواهد بود.
این موضوع برای طلا خوب نخواهد بود. وی در ادامه افزود: طلا در محدوده بین ۱۷۶۰ و ۱۸۳۰ دلار قرار دارد و این محدوده منعکس کننده بلاتکلیفی کلی است که در حال حاضر درباره وضعیت کرونا، انتظارات تورمی و سیاست پولی وجود دارد.

آمار‌های دولت آمریکا در روز جمعه نشان داد که قیمت‌های مصرف کننده در این کشور طی ماه اوت رشد خوبی داشته و بیشترین افزایش سالانه در طی حدود ۱۱ سال اخیر را به ثبت رسانده است.

این آمار‌ها سبب شد تا سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا بالاتر برود و قیمت طلا شاهد افت هفتگی ۲.۱ درصدی باشد. بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می‌شود.

مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت که طلا را نزولی می‌بیند، زیرا در آینده نزدیک شاهد افزایش بیشتر دلار آمریکا است. او افزود که افزایش تورم باعث افزایش نرخ بهره و حمایت از دلار آمریکا می‌شود و همین موجب کاهش قیمت طلا می‌شود.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که طلا همچنان به روند سردرگمی خود ادامه خواهد داد، زیرا دلار آمریکا نسبتاً قوی است. او افزود: دلار آمریکا همچنان مهمترین عامل در مقابل طلا است و بازده اوراق قرضه واقعی هنوز در قلمرو عمیقاً منفی است.

اگرچه هانسن به زودی قیمت طلا را افزایشی نمی‌بیند، و افزود که در شرایط فعلی، قیمت طلا را کمتر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس نمی‌بیند. او ادامه داد: بازار طلا تقاضای فیزیکی شدیدی داشته است، اما اگر قیمت‌ها بالاتر رود، باید شاهد بازگشت سرمایه گذاران کاغذی و دلالان به بازار باشیم و تا زمانی که قیمت هر اونس بالاتر از ۱۸۳۰ دلار نرسد، این اتفاق نمی‌افتد.
قیمت لحظه ای فلزات گران بها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید