رونمایی از سری جدید محصولات اپل

رونمایی از سری جدید محصولات اپل

آیفون‌های ۱۳ پرو با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی برجسته‌ترین محصولات معرفی‌شده در این رویداد بودند.

کد خبر : ۹۸۵۰۵
بازدید : ۴۳۱۰

شرکت اپل روز سه‌شنبه در یک رویداد مجازی از کالیفرنیا چهار آیفون جدید، یک اپل واچ جدید و آی‌پد‌های جدیدش را معرفی کرد.

تلفن‌های هوشمند جدید شرکت اپل به نام‌های آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت مدل‌های سال پیش که برای نخستین بار قدرت اتصال به شبکه‌های ۵G را پیدا کردند، تغییرات ریشه‌ای از لحاظ طراحی یا ویژگی‌هایشان نکرده‌اند، بلکه بهبود‌های قابل‌پبش‌بینی به صورت دروبین بهتر، باتری با عمر شارژ طولانی‌تر و پردازشگر‌های سریع‌تر در آن‌ها ایجاد شده است.

با این وجود اپل امسال ارتقا‌های خوشایندی مانند افزایش قابل‌توجه ذخیره حافظه در مدل‌های پرو و افزودن ویژگی چهره (Portrait mode) به فیلمبردای ویدئویی را هم مشتریانش تلفن‌های هوشمندش عرضه کرده است. مهمتر اینکه این ارتقا‌ها بدون افزایش قیمت پایه مدل‌های گوناگون صورت گرفته است.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون‌های ۱۳ پرو با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی برجسته‌ترین محصولات معرفی‌شده در این رویداد بودند.
هر دوی این تلفن‌های هوشمند دارای تراشه قدرتمند بیونیک A۱۵ هستند که به گفته اپل «سریع‌ترین سی‌پی‌یو در تلفن‌های هوشمند است.» این پردازنده قوی‌تر بعث بهبودی قابلیت‌های یادگیری ماشینی آیفون مانند آنالیز همزمان ویدئویی و توانایی آنالیز متن درون عکس می‌شود.

آیفون ۱۳ پرو دارای یک سی‌پی‌یوی پنج هسته‌ای با ۵۰ درصد افزایش سرعت گرافیکی - ارتقایی که بسیاری از «گیمرها» را خشنود خواهد کرد، صفحه نمایش روشن Super retina XDR با سرعت تازه‌سازی بیشتر، طول عمر باتری یک روزه و گزینه‌ی حافظه یک ترابایتی (دو برابر حداکثر ذخیره مدل مشابه سال پیش) است.

سیستم دوربین این دو مدل نیز دارای سرعت تازه‌سازی فوق‌العاده‌ای است. این سیستم دارای یک لنز تله‌فتوی جدید ۷۷ میلی‌متری با زوم اپتیکال ۳ برابر و نیز یک لنز‌های جدید واید و اولترواید جدید است.

قیمت‌های مدل‌های پرو و پرو مکس با ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود (آیفون پرو مکس با ذخیره یک ترابایتی قیمت ۱۵۹۹ دلاری را دارد). این مدل‌ها به رنگ‌های سیاه گرافیتی، طلایی، نقره‌ای و آبی سی‌یرا عرضه می‌شوند.
سری جدید آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی

آیفون ۱۳ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ ینی با صفحه نمایش ۵.۴ اینچی دارای همان تراشه بیونیکی A۱۵ هستند که در مدل‌های پرو به کار رفته است.
این مدل‌ها همچنین دارای یک سیستم دوربین دوگانه است که به طور قطری قرار گرفته‌اند و باتری‌های با طول عمر شارژ بیشتر را هم دارند. اپل می‌گوید باتری شارژ شده آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ دو ساعت و نیم بیشتر دوام می‌آورد و در مورد آیفون ۱۳ مینی این افزایش در حد ۱.۵ ساعت است.

سایر ارتقا‌ها در این مدل‌ها صفحه نمایش کارآمدتر، تراشه جدید ۵G و ابزاری به نام «مد سینمایی» است که شبیه «مد چهره» برای عکسبرداری است که در فیلمبرداری ویدئویی عمل می‌کند.

آیفون ۱۳ مینی با قیمت پایه ۶۹۹ دلار برای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و آیفون ۱۳ با قیمت پایه ۷۹۹ دلار برای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شوند. این مدل‌های در پنج رنگ جدید صورتی، آبی، سیاهِ، سفید و قرمز عرضه می‌شوند.
سری جدید اپل واچ

اپل واچ سری ۷

اپل همچنین اپل واچ جدید سری ۷ را رونمایی کرد که نسبت به مدل قبلی باریک‌تر است و صفحه پهن‌تری دارد. این ساعت جدید صفحه نمایشی با اندازه ۲۰ درصد بزرگتر از سری ۶ دارد. صفحه نمایش آن می‌تواند ۵۰ درصد بیشتر متن نشان دهد و دارای صفحه کلید کامل برای تایپ پیام‌های متنی است. اپل واچ سری ۷ با قیمت پایه ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

ای‌پدی و آی‌پد مینی جدید

اپل در یک غافلگیری در این رویداد سری جدید آی‌پد و آی‌پد مینی خود را هم معرفی کرد. آی‌پد جدید ۱۰.۲ اینچی با تراشه قدرتمند A۱۳ که نسبت به مدل قبلی ۳۰ درصد سریع‌تر است. اپل می‌گوید آی‌پد اکنون سه برابر سریع‌تر از یک «کروم‌بوک» است.

آی‌پد ارتقایافته دارای یک دوربین جدید اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با خصوصیت Center Stage است که ار یادگیری ماشینی برای تنطیم دوربین رو به جلو در حین تماس‌های ویدئویی FaceTime استفاده می‌کند و همچنین با قلم اپل نسل اول هم می‌تواند کار کند. این آی‌پد همچنین دارای یک ویژگی True Tone است که دمای رنگ صفحه را بر اساس نور محیطی تغییر می‌دهد.

آی‌پد مینی ۸.۳ اینچی با لبه‌های کوچکتر و گوشه‌های بیشتر گرده شده و دوربین جلویی و عقبی ارتقا یافته، صفحه نمایش Liquid Retina، ساپورت یواس‌بی- سی، ساپورت مغناطیسی برای قلم اپل، سیستم بلندگوی ارتقایافته و در رنگ‌های جدیدی مانند صورتی و ارغوانی عرضه می‌شود.

آی‌پدی سایز بزرگ با قیمت ۳۲۹ دلار برای ذخیره ۶۴ گیگابایتی - دو برابر ذخیره معمول برای مدل پایه ای‌پد- عرضه می‌شود. قیمت آی‌پد مینی هم از ۴۹۹ دلار شروع می‌شود.
منبع: همشهری آنلاین
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید