اعلام قیمت قطعی بلیط هواپیما برای اربعین

اعلام قیمت قطعی بلیط هواپیما برای اربعین

از فرودگاه‌های کشور به جز مشهد به عراق، مبلغ رفت و برگشت هر نفر مجموعا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده تا در این ایام افزایش نرخ بلیط رخ ندهد؛ کسانی که فقط رفت را هوایی می‌روند، مبلغ ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان و از مشهد هم ۴ میلیون تومان خواهند پرداخت.

کد خبر : ۹۸۵۵۰
بازدید : ۵۷۶۰

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) در نشست خبری با خبرنگاران درباره آخرین تمهیدات برای پیاده روی اربعین ۱۴۰۰ اظهار داشت: دولت عراق سهمیه ۶۰ هزار نفری را برای کشورمان برای اربعین امسال در نظر گرفته و افرادی که دو دوز واکسن زده اند و طبق سهمیه، موکب‌ها و استان‌ها و کسانی که اقدامات خدماتی در عراق انجام می‌دهند و هم چنین کسانی که شرایط را دارند و تاکنون ثبت نام کردند، اسامی آن‌ها از طریق سازمان حج و زیارت به سفارت عراق اعلام شود تا ویزا به صورت رایگان صادر شود.

وی افزود: این افراد باید و دوز واکسن زده و در زمان ورود به فرودگاه تست پی سی آر داشته باشند تا در زمان سوار شدن به هواپیما مانعی نباشد. در بازگشت، در عراق تست پی سی آر گرفته نمی‌شود و ما در کشور خود تست را رایگان انجام می‌دهیم، ولی تست زمان خروج از کشور را خود زوار باید انجام بدهند.

رئیس ستاد اربعین گفت: درباره کسانی که میخواهند رفت و برگشت هوایی را به صورت بروند، ما هماهنگی‌هایی با سازمان هواپیمایی داشته ایم؛ نرخ بلیط نیز امروز اعلام شد که از فرودگاه‌های کشور به جز مشهد به عراق، مبلغ رفت و برگشت هر نفر مجموعا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده تا در این ایام افزایش نرخ بلیط رخ ندهد؛ کسانی که فقط رفت را هوایی می‌روند، مبلغ ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان و از مشهد هم ۴ میلیون تومان خواهند پرداخت.

ذوالفقاری بیان کرد: موکب دارانی که واجد شرایط هستند، لیست مشخصات آن‌ها به سفارت عراق داده می‌شود و ویزای آن‌ها صادر خواهد شد. حداکثر تا ظهر روز شنبه به کمیته‌ها مهلت دادیم تا سهمیه‌ها تکمیل شود.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که واکسن نزده اند ثبت نام نکنند و این شرط اعزام خواهد بود. تا الان ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و ۲۵ هزار نفر برای موکب داران و کمیته هاست و سامانه از دیشب ساعت ۱۲ ثبت نام جدیدی نمی‌کند، چون سهمیه‌ای نداریم که بتوانیم ثبت نام کنیم. البته سامانه هم اکنون باز است و بیشتر برای انجام کار ویرایش اطلاعات متقاضیان خواهد بود.

رئیس ستاد اربعین درباره بلیط هواپیما نیز گفت: قیمت‌های نجومی برای کسانی که ویزا دارند، نخواهد بود و وقتی ویزا گرفتند می‌توانند از نرخ مصوب برای بلیط استفاده کنند.ذوالفقاری در پاسخ به سوالی اظهار داشت: شرایط اعزام برای دانشجویان و هم چنین سربازان مانند قبل خواهد بود.
منبع: ساعدنیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید