ایستگاه‌های تجاری، جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی می‌شوند؟

ایستگاه‌های تجاری، جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی می‌شوند؟

در حالی که ناسا امیدوار است با نزدیک شدن ایستگاه فضایی بین المللی به پایان ماموریت خود، ایستگاه‌های فضایی تجاری این مسئولیت را عهده دار شوند، چین مدتی است که شروع به ساخت ایستگاه فضایی خود کرده است و به دلیل ممنوعیت ناسا از تعهد فعالیت دو طرفه با چین، این حرکت چین بیشتر رقابتی است تا مشارکتی.

کد خبر : ۹۸۵۶۱
بازدید : ۴۱۶۲
فرادید | مدیر ناسا، بیل نلسون در سی و ششمین گردهمایی فضایی در شهر کولورادو اسپرینگز بیان کرد که ناسا امیدوار است ایستگاه‌های فضایی تجاری، به محض بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی به دور زمین گردش کنند.

به گزارش فرادید؛ ایستگاه فضایی بین المللی که در سال ۱۳۹۰ تکمیل شد، تا سال ۱۴۰۳ بازنشسته می‌شود. هرچند، نلسون در این نشست اظهار داشت که انتظار دارد این آزمایشگاه در حال گردش در مدار زمین تا سال ۱۴۰۹ فعالیت کند و ناسا امیدوار است که آزمایشگاه‌های تجاری در مدار، جایگزین این ایستگاه شوند.

نلسون در طول جلسه «رؤسای آژانس» در کنار دیگر رهبران آژانس‌های فضایی از سراسر دنیا گفت: «ما انتظار داریم که ایستگاه فضایی را به عنوان یک پروژه دولتی در همه زمینه‌ها تا سال ۱۴۰۹ گسترش دهیم و امیدواریم در ادامه ایستگاه‌های تجاری را داشته باشیم.»

اکنون در حالی که ناسا امیدوار است با نزدیک شدن ایستگاه فضایی بین المللی به پایان ماموریت خود، ایستگاه‌های فضایی تجاری این مسئولیت را عهده دار شوند، چین مدتی است که شروع به ساخت ایستگاه فضایی خود کرده است و به دلیل ممنوعیت ناسا از تعهد فعالیت دو طرفه با چین، این حرکت چین بیشتر رقابتی است تا مشارکتی.
ایستگاه‌های فضایی تجاری جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی می‌شوند
نلسون در طول جلسه گفت: «متاسفانه، من معتقدم ما با چینی‌ها در یک رقابت فضایی قرار داریم. من از طرف ایالات متحده صحبت می‌کنم تا چین شریک ما باشد. مایلم چین با ما به عنوان یک رقیب نظامی، کار کند، مانند آنچه که روسیه پیش از این انجام داده است. من مایلم چنین کاری را امتحان کنیم. اما چین بسیار پنهان کار است و بخشی از فعالیت‌های فضایی غیر نظامی این است که شما باید رک و راست باشید.»

نلسون به تاریخچه قدیمی همکاری روسیه در کنار ناسا در فضا، با وجود اختلافات سیاسی در زمین، اشاره کرد.

در حالی که مسائل و نمونه‌های بسیاری از تنش میان کشور‌ها در فضا وجود داشته است و اخیرا نیز مازول جدید ناوکا (Nauka) روسیه، پس از اینکه به صورت تصادفی دانشگر‌های آن پس از اتصال با ایستگاه فضایی روشن شدند، سبب چرخش ایستگاه فضایی شد.

موقعیت ناوکا (Nauka) سوالاتی را درباره وضعیت رابطه اخیر ناسا و آژانس فضایی روسیه، روسکاسموس، به وجود آورده است. این وضعیت با وجود این حقیقت که روسیه و چین در حال همکاری با یکدیگر در خصوص پروژه‌ای روی ماه هستند، پیچیده‌تر می‌شود.

حقایقی درباره ایستگاه فضایی بین المللی
ایستگاه‌های فضایی تجاری جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی می‌شوند

بیست سال پیش در روز یکم نوامبر، سه فضانورد به نام‌های ob Sergei K. Krikalev gWilliam Shepherd. Yuri Gidzenko طی ماموریت ماموریت ۱ expedition به ایستگاه فضایی فرستاده و تبدیل به نخستین ساکنان آن شدند.

ایستگاه فضایی با همکاری مشترک ۱۵ کشور ساخته شد و تاکنون ۲۴۰ نفر از ۱۹ کشور مختلف از ایستگاه فضایی بازدید کرده اند.

ایستگاه فضایی در ارتفاع ۴۲۰ کیلومتری بالای زمین در حال گردش است و از روی زمین با روشنایی نسبتا زیادی قابل رویت است.

ایستگاه فضایی با سرعتی معادل ۲۷۶۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال گردش به دور زمین است و در هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین میگردد.

فضانوردان در ایستگاه فضایی وقت خود را صرف آزمایشات علمی و نگهداری ایستگاه فضایی می‌کنند. تا به حال ۲۸۰۰ آزمایش علمی در ایستگاه فضایی انجام شده است.

خانم Peggy Whitson با ۶۶۵ روز، طولانی‌ترین مدت اقامت و کار در ایستگاه فضایی را داشته است.

تاکنون ۲۳۰ پیاده روی فضایی انجام شده و این عدد باز هم در حال افزایش است. فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی باید حداقل دو ساعت در روز برای جلوگیری از تحلیل عضلات و استخوان‌های خود به تمرینات ورزشی بپردازند.

منبع: space.com
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید