رکوردشکنی سفر‌های جاده‌ای در هفته گذشته

رکوردشکنی سفر‌های جاده‌ای در هفته گذشته

با ثبت حدود ۲ میلیون سفر در روز، رکورد سفر‌های جاده‌ای در هفته گذشته نسبت به ماه‌های قبل شکسته شد.

کد خبر : ۹۸۵۷۲
بازدید : ۲۹۰۷

سفر‌های جاده‌ای در هفته گذشته باز هم افزایش یافت و رکورد تازه‌ای نسبت به شهریور و حتی مرداد ماه ثبت کرد و متوسط روزانه آن به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه رسید.

در هفته‌ای که گذشت سفر‌های مردم رکورد شکست و به بالاترین میزان در شهریور ماه و حتی مرداد ماه رسید. چرا که بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در روز‌های ۱۹ تا ۲۵ شهریور ماه، متوسط تردد بین استانی به یک میلیون و ۸۳۱ هزار و ۲۷۹ وسیله نقلیه رسیده که نسبت به مدت مشابه در هفته قبل از این گزارش هفت درصد افزایش داشته است.

البته این آمار کاهش یک درصدی را در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد که این عدد هم خود رکوردی در سال جاری برای سفر‌های جاده‌ای محسوب می‌شود چرا که به تردد‌های سال گذشته رسیده است.

مقایسه تردد وسایل نقلیه

در این بازه زمانی حدود هشت میلیون و ۳۱۰ هزار خودرو در محور‌های برون شهری مشاهده شدند که حدود ۵۰۰ هزار خودور بیشتر از هفته قبل از این گزارش بوده است.
در این میان سهم خودرو‌های تهران و البرز از پلاک‌های غیر بومی کشور بازهم سهمی بیش از ۲۰ درصد داشته و صدرنشین سفر‌های جاده‌ای بوده‌اند. پس از آن وسایل نقلیه با پلاک استان‌های اصفهان، فارس، خراسان رضوی و مازندران در در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

اتفاق دیگری که در هفته گذشته رخ داد این بود که سفر‌های مردم در همه استان‌های کشور (به غیر از کرمان) روند افزایشی نسبت به هفته قبل از آن داشت.
بر اساس این آمار تردد‌های جاده‌ای در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ شهریور ماه تنها در استان کرمان با کاهش یک درصدی نسبت به هفته قبل از آن (۱۲ تا ۱۸ شهریور ماه) مواجه شده و این آمار برای استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، بوشهر و خراسان شمالی به ترتیب درصد، ۱۸ درصد، ۱۶ درصد، ۱۶ درصد، ۱۴ درصد و ۱۲ درصد نسبت به هفته گذشته بیشترین افزایش را داشته است.

مبدا تردد پلاک ها

بر اساس همین گزارش خوزستان، بوشهر، گلستان و کهکیلویه و بویراحمد، بیشترین افزایش تردد بین استانی را با ۲۸ درصد، ۱۸ درصد، ۱۵ درصد و ۱۴درصد رشد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کرده و بیشترین کاهش تردد بین استانی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، اردبیل و گیلان به ترتیب با منفی ۱۹ درصد، منفی ۱۹ درصد، منفی ۱۰ درصد و منفی ۹ درصد افت اختصاص دارد.

ترددهای بین استانی
این افزایش تردد‌ها و رسیدن متوسط آن به بیش از یک میلیون ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه با روز‌های تعطیل در سال‌های گذشته و حتی قبل از شیوع ویروس کرونا تقریبا برابری می‌کند در حالی در هفته گذشته روز تعطیلی در تقویم وجود نداشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید