تارا ایران خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

تارا ایران خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

اطلاعات درج شده در سایت ایران خودرو نشان می‌دهد که خودرو تارا با پیشرانه EC۵ تنفس طبیعی و با دو گیربکس دستی واتوماتیک به مشتریان عرضه شده است. این پیشرانه که ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است، توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار، قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته با توجه به نصب سامانه زمان‌بندی هوشمند سوپاپ و برخی ارتقاء دیگر، شاهد عملکرد بهتر نسبت به  موتور TU۵ خواهیم بود. این پیشرانه با استاندارد یورو ۵ همراه است.

کد خبر : ۹۸۷۲۲
بازدید : ۸۷۱۴
فرادید | تیرماه دو سال قبل بود که ایران خودرو از همکاری مجدد خود با شرکت فرانسوی پژو داد. در این مرحله توافق شد تا پس از مونتاژ پژو ۵۰۸ و ۲۰۰۸ حالا خودروی ۳۰۱ تولید و مونتاژ شود. اما در نهایت این همکاری منجر به تولید پژو ۳۰۱ نشد. اما حالا ایران خودرو محصول تارا را بر اساس پلتفرم PF۱ گروه PSA و سازه پژو ۳۰۱ بازطراحی و تولید کرده است.

به گزارش فرادید؛ با نگاهی به زبان طراحی ایران خودرو تارا می‌توان روح پژو ۳۰۱ را در این محصول دید. به نوعی می‌توان گفت که تارا فیس لیفت خودروی فرانسوی ۳۰۱ است.

در حال حاضر ایران خودرو تارا را در نسخه دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شورای رقابت قیمت نسخه دنده دستی را ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان در نظر گرفته است. حالا این خودرو در حال تحویل به حواله‌داران آن است.

اما همچنان قیمت تارا اتوماتیک مشخص نیست. خودروساز جاده مخصوص در این رابطه می‌گوید به محض آنکه شورای رقابت قیمت نهایی تارا اتوماتیک را مشخص کند دعوتنامه‌های این خودرو را برای مشتریان خود ارسال خواهد کرد.

فعالان بازار پیش بینی می‌کنند که نسخه اتوماتیک تارا حدود ۴۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.
تارا ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

تارا چه مشخصاتی دارد؟

اطلاعات درج شده در سایت ایران خودرو نشان می‌دهد که خودرو تارا با پیشرانه EC۵ تنفس طبیعی و با دو گیربکس دستی واتوماتیک به مشتریان عرضه شده است. این پیشرانه که ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است، توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار، قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

البته با توجه به نصب سامانه زمان‌بندی هوشمند سوپاپ و برخی ارتقاء دیگر، شاهد عملکرد بهتر نسبت به موتور TU۵ خواهیم بود. این پیشرانه با استاندارد یورو ۵ همراه است.

اما مهم‌ترین تغییرات در این پیشرانه، اضافه شدن سامانه زمان‌بندی متغیر مداوم سوپاپ‌ها (CVVT) و پمپ روغن با خروجی تطبیقی است.

کارشناسان خودرو می‌گویند گیربکس مورد استفاده در تارا نیز از نوع پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک است، هرچند ایران‌خودرو وعده داده که نسخه اتوماتیک این خودرو را با پیشرانه EF۷ توربوشارژر و گیربکس شش سرعته روانه بازار کند؛ بنابراین می‌توان گفت که نسخه اتوماتیک آن از نظر قوای محرکه شباهت فراوانی با دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، ابعاد و اندازه تارا به ترتیب عبارت است از ۴۵۰۵ میلیمتر طول، ۱۷۴۸ میلیمتر عرض و ۱۴۶۶ میلیمتر ارتفاع. فاصله بین دو محور تارا نیز ۲۶۵۲ میلیمتر عنوان شده است، از این رو می‌توان گفت، با سدانی روبه‌رو هستیم که فضای کافی برای چهار سرنشین بزرگسال در آن فراهم شده است.

حجم صندوق عقب تارا نیز در کاتالوگ رسمی ۶۴۰ لیتر عنوان شده که رقمی فوق‌العاده برای یک سدان با این اندازه محسوب می‌شود و کمبودی از این نظر وجود نخواهد داشت.
تارا ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

امکانات رفاهی تارا دستی و تارا اتوماتیک

در تارا دستی ما شاهد امکاناتی همچون فرمان برقی به همراه دکمه‌های کنترلی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر هفت اینچی و چهار بلندگو، سیستم روشنایی ترک خودرو، دی‌لایت، مه‌شکن جلو و عقب، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروزکنترل با محدودکننده الکترونیکی سرعت، نشانگر زمان تعویض دنده (GSI)، آینه‌های برقی، رینگ‌های ۱۵ اینچی و ایزوفیکس اشاره کرد. نسخه اتوماتیک تجهیزات بیشتری را در خود جای داده است از جمله رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی، تریم چرمی کابین، تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی گرمکن‌دار، اتولایت، حسگر باران، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، سانروف و سیستم ورود و استارت بدون کلید هستیم.

علاوه بر این دو کیسه هوا، ترمز‌های دیسکی مجهز به ABS، سامانه کنترل پایداری ESC، EBA و سنسور پارک عقب از جمله تجهیزات ایمنی تارا در نسخه دنده‌ای هستند.

اما در نسخه اتوماتیک امکانات بیشتری در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌گیرد.

براین اساس نسخه اتوماتیک علاوه بر این موارد، در بخش ایمنی دو کیسه هوای جانبی، کمک حرکت در سربالایی (HSA)، دوربین عقب، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی‌های جلو برقی، سانروف، سنسور نور و باران، دوربین عقب، زیر آرنجی جلو، رینگ آلومینیومی، استارت دکمه ای، غربیلک فرمان چرمی، کاور درِ موتور، آینه تاشو برقی را به همراه دارد.
۰
نظرات بینندگان
  • ع.ب ارسالی در

    باسلام
    اگر همه مشخصات درست باشه تازه ۱۲ سال فقط از چین عقبیم چراکه این تارا تقریبا همان برلیانس ۳۳۰ هست که ۶ سال پیش وارد ایران شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید